Remmenschijven "koelingskappen"
Remmenschijven "koelingskappen"
hallo,
Bij mijn eend zaten toen ik hem kocht geen koelingskappen om de remschijven. horen die er op? is dat nodig? waar kan ik die dan krijgen?
alvast bedankt,
Job
Bij mijn eend zaten toen ik hem kocht geen koelingskappen om de remschijven. horen die er op? is dat nodig? waar kan ik die dan krijgen?
alvast bedankt,
Job
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
ik heb ze er ook niet meer op. Naar het schijnt halen veel 2cv garages die kappen er ook af als ze daar aan het werk moeten, en worden ze vrijwel nooit terug gezet omdat dat een K klus schijnt te zijn en omdat het hier in Nederland toch niet echt nodig is.
Als je in de zomer een afdaling in de bergen maakt, dan zouden ze erg van pas komen. Zonder die kappen moet je goed opletten dat je niet teveel remt.
Marcel
Als je in de zomer een afdaling in de bergen maakt, dan zouden ze erg van pas komen. Zonder die kappen moet je goed opletten dat je niet teveel remt.
Marcel
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb die kappen er ook niet op zitten en ben van de zomer met mijn eend dwars door de alpen gereden naar de wereldmeeting en heb geen enkele keer een remprobleem gehad. Gewoon lekker op de motor afremmen en er is niks aan de hand. Berg op veel toeren en als het kan zo rijden dat je auto nog kan versnellen als je vol gas geeft dit betekent dat je de motor niet al te zwaar belast. Dit kan niet altijd. In Italië zaten we met z'n vieren in mijn eend en die berg was zo stijl dat ik plankgas in z'n eerste versnelling moetst blijven rijden want in z'n 2 trok ie het gewoon niet Het enige probleem wat toen boven aan de berg onstond was dat ie niet meer stationair wilde lopen........Dit was echter na 5 minuten afkoelen ook weer opgelost.........
Ik heb die kappen er ook niet op zitten en ben van de zomer met mijn eend dwars door de alpen gereden naar de wereldmeeting en heb geen enkele keer een remprobleem gehad. Gewoon lekker op de motor afremmen en er is niks aan de hand. Berg op veel toeren en als het kan zo rijden dat je auto nog kan versnellen als je vol gas geeft dit betekent dat je de motor niet al te zwaar belast. Dit kan niet altijd. In Italië zaten we met z'n vieren in mijn eend en die berg was zo stijl dat ik plankgas in z'n eerste versnelling moetst blijven rijden want in z'n 2 trok ie het gewoon niet Het enige probleem wat toen boven aan de berg onstond was dat ie niet meer stationair wilde lopen........Dit was echter na 5 minuten afkoelen ook weer opgelost.........
2cv az 1968
Mijn eendje werd er inderdaad niet vrolijk van... Tenzij ik zeer langzaam reed of van twee koppeling in, in de vrij, koppeling uit, koppeling in, naar 1 en koppeling uit. Werkte ook wel als ik wat meer tijd had en geen zin om echt te remmen.
Dirk -houd niet zo heel erg van amerikaanse termen dus maakt er maar lange nederlandse zinnen van-
Dirk -houd niet zo heel erg van amerikaanse termen dus maakt er maar lange nederlandse zinnen van-
Ik begrijp niet waarom jullie de remkoelers eraf halen. De ingenieurs hebben die dingen er echt niet voor niets op gezet. Een berg hoeft echt geen half uur te duren om je remmen heet te hebben, ook al rem je op de motor af.
Bij de meeste andere auto's worden de remschijven door de rijwind gekoeld, bij de eend zitten de schijven beschut bij de warme motor...
Het monteren ervan is trouwens maar iets van een paar minuten.
Bij de meeste andere auto's worden de remschijven door de rijwind gekoeld, bij de eend zitten de schijven beschut bij de warme motor...
Het monteren ervan is trouwens maar iets van een paar minuten.
C'est la crème de la crème...
Je hebt gelijk als je zegt dat de ingenieurs goed hebben nagedacht over de eend. Maar als iedereen zijn eend had gelaten zoals de ingenieurs hem bedoeld hadden, dan had iedereen nu een hoopje bruin poeder op zijn parkeerplaats staan. Het is goed wat ze bedacht hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat t niet te verbeteren is
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zo, zelf maar ff gezocht:
Het ding op het onderstaande plaatje tussen w20 en w21;
Het onderstaande zit naast de schijf. Elke schijf eentje denk ik.
en zitten verbonden met deze slang aan de uiteinde van de voorste windtunnel.
Ik heb ze in iedergeval niet. Heb ze ook nog niet gemist ook niet.
Het ding op het onderstaande plaatje tussen w20 en w21;
Het onderstaande zit naast de schijf. Elke schijf eentje denk ik.
en zitten verbonden met deze slang aan de uiteinde van de voorste windtunnel.
Ik heb ze in iedergeval niet. Heb ze ook nog niet gemist ook niet.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!