Snelle Visavraag
-
- Heavy user
-
- Eend ontdekker
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
rtfm, google, lees een boek over autotechniek, etc etc
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
-
- Eend ontdekker
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
Is de koppeling van een visa gelijk aan die van een Eend ?
Reden: Alex heeft het druklager aan gort. Waarschijnlijk zijn daardoor de diafragmaveren ook al ingesleten. Daarbij: als de hele rotzooi open gaat, dan lijkt het mij ook een goed idee de koppeling ook te vervangen. Zometeen is die 10.000 km na het vervangen ven het druklager de koppeling op z'n eind en dan kan je de hele zooi weer uit elkar schroeven.
Reden: Alex heeft het druklager aan gort. Waarschijnlijk zijn daardoor de diafragmaveren ook al ingesleten. Daarbij: als de hele rotzooi open gaat, dan lijkt het mij ook een goed idee de koppeling ook te vervangen. Zometeen is die 10.000 km na het vervangen ven het druklager de koppeling op z'n eind en dan kan je de hele zooi weer uit elkar schroeven.
Afblijven.
?? Die drie dingen MOET je tegelijkertijd vervangen. Dus goed gedacht, LE. Applaus. Staat ook in de boeken trouwens.Lelijke Eend schreef:Reden: Alex heeft het druklager aan gort. Waarschijnlijk zijn daardoor de diafragmaveren ook al ingesleten. Daarbij: als de hele rotzooi open gaat, dan lijkt het mij ook een goed idee de koppeling ook te vervangen.
En ja, het is hetzelfde. Zorg dat je een oude prise as hebt om de boel te centreren.
La vie est belle.
-
- Heavy user
Ok, ik zal hem voor je inkoppen:
Waarom moet je Visaboeken hebben (wel handig overigens bij sleutelen aan een Visa) om erachter te komen dat je in het algemeen plaat+druklager+drukgroep moet vervangen? Staat hier zelfs wel ergens op het forum (in een topic waarin je zelf ongetwijfeld ook gereageerd hebt).
Ja, kan gewoon een koppeling van een 6'je. Mits diafragmasysteem, niet 3-vingerssysteem. Na 1983 dus.
Waarom moet je Visaboeken hebben (wel handig overigens bij sleutelen aan een Visa) om erachter te komen dat je in het algemeen plaat+druklager+drukgroep moet vervangen? Staat hier zelfs wel ergens op het forum (in een topic waarin je zelf ongetwijfeld ook gereageerd hebt).
Ja, kan gewoon een koppeling van een 6'je. Mits diafragmasysteem, niet 3-vingerssysteem. Na 1983 dus.
La vie est belle.
-
- Heavy user
Ik meende dat bij het vervangen van mijn koppeling, het druklager niet vervangen is. Maar daar ben ik niet zeker van, dus een discussie daarover is zinloos.
Maar dan weet ik in ieder geval waar Alex een koppeling (+ andere zooi) zou kunnen halen. Alleen nog even een stuk prise-as opsnorren.
Maar dan weet ik in ieder geval waar Alex een koppeling (+ andere zooi) zou kunnen halen. Alleen nog even een stuk prise-as opsnorren.
Afblijven.
-
- Heavy user
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
ja.
Verwarmingspotten zijn wel anders!!!!
Verwarmingspotten zijn wel anders!!!!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Kan iemand zo nauwkeurig mogelijk aangeven wat voor lager het eerste lager om de prise-as (ingaande as) na het druklager van de koppeling is ? Dit in verband met het bestellen van een nieuw lager. Het lager is namelijk in dusverre aan gruis gemalen dat we geen aanduidingen op de zijkant meer waar kunnen nemen.
Afblijven.