4 of 6 motor
Nou, ik heb 'm gekocht hoor.
Morgen als het licht is ga ik eens wat kijken welke motor erin ligt. Wel leuk om te kijken naar al die aanwijzingen. Maar ja, een oliekoeler van een 6 is groter ??? Als je geen vergelijking hebt is daar nog veel van te maken hè.
In elk geval heb ik harder dan 100 gereden een stukje dus zal wel een 6sje zijn verwacht ik.
Ik heb een Godinnetje gehad en daar kon je alleen met zekerheid zien welke motor erin zat als je het kleppendeksel eraf haalde. op de kop stond het type.
Groet en bedankt Martijn
Morgen als het licht is ga ik eens wat kijken welke motor erin ligt. Wel leuk om te kijken naar al die aanwijzingen. Maar ja, een oliekoeler van een 6 is groter ??? Als je geen vergelijking hebt is daar nog veel van te maken hè.
In elk geval heb ik harder dan 100 gereden een stukje dus zal wel een 6sje zijn verwacht ik.
Ik heb een Godinnetje gehad en daar kon je alleen met zekerheid zien welke motor erin zat als je het kleppendeksel eraf haalde. op de kop stond het type.
Groet en bedankt Martijn
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
de laatste 6jes hebben rubbere motorbeplating met 602 erop zoals hierboven.
Dat wist ik, maar dat spruitstuk heb ik nog met aanduiding gezien.
Dat wist ik, maar dat spruitstuk heb ik nog met aanduiding gezien.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
beter lezen?
AM2 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 9.0:1 35 32 5750 42 3750
Ami8 12/70-9/78
AM2 M 602 M28 Ami6 5/68- 9.0:1 35 32 5750 42 3750 geen extern oliefilter
Ami8 3/69-12/70
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500
AM2 A GPL 602 M28/1 Acadiane 8/80-? 8.5:1 25 5000 37 3500 origineel LPG
Kan iemand me nu ook al zeggen waar ik ongeveer op het spruitstuk van een 435 of zeker van een 602 moet kijken om de motorinhoud te zien staan? Bij een inlaat? carbu voet? midden op een pijp ergens?
Vandaag een 602 spruitstuk vast gehad, even gekeken maar niks gezien!
AM2 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 9.0:1 35 32 5750 42 3750
Ami8 12/70-9/78
AM2 M 602 M28 Ami6 5/68- 9.0:1 35 32 5750 42 3750 geen extern oliefilter
Ami8 3/69-12/70
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500
AM2 A GPL 602 M28/1 Acadiane 8/80-? 8.5:1 25 5000 37 3500 origineel LPG
Kan iemand me nu ook al zeggen waar ik ongeveer op het spruitstuk van een 435 of zeker van een 602 moet kijken om de motorinhoud te zien staan? Bij een inlaat? carbu voet? midden op een pijp ergens?
Vandaag een 602 spruitstuk vast gehad, even gekeken maar niks gezien!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Nou, uiteindelijk dit lijstje gevonden maar zeker niet op de site 's die je noemt hoor. Wel een overzichtje maar daar staat de hele 1e rij (AM2) niet bij. Ik heb dit gevonden nu op een site van http://www.citroendyane.nl/techniek/nl_motor_vbak.html .
catscit schreef:beter lezen?
AM2 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 9.0:1 35 32 5750 42 3750
Ami8 12/70-9/78
AM2 M 602 M28 Ami6 5/68- 9.0:1 35 32 5750 42 3750 geen extern oliefilter
Ami8 3/69-12/70
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1 29 5750 41 3500
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1 29 5750 41 3500
AM2 A GPL 602 M28/1 Acadiane 8/80-? 8.5:1 25 5000 37 3500 origineel LPG
Kan iemand me nu ook al zeggen waar ik ongeveer op het spruitstuk van een 435 of zeker van een 602 moet kijken om de motorinhoud te zien staan? Bij een inlaat? carbu voet? midden op een pijp ergens?
Vandaag een 602 spruitstuk vast gehad, even gekeken maar niks gezien!
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
http://www.2cv.nl/historie/motorbaklijst.html
2cv.nl, history, motor baklijst
op www.cats-citroen.net staat het origineel (in het engels) en worden nog wel eens motoren toegevoegd!
op die dyane site staat een schaamteloze kopie van 2cv.nl
2cv.nl, history, motor baklijst
op www.cats-citroen.net staat het origineel (in het engels) en worden nog wel eens motoren toegevoegd!
op die dyane site staat een schaamteloze kopie van 2cv.nl
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ik had een mooie foto gemaakt, maar die komt nog want mijn pc herkent de cardreader niet dus moet ik opnieuw opstarten en dat kan niet omdat ik een film aan het opnemen ben, máár: er staat [vanuit de auto gezien] rechts voor op het spruitstuk een code [in mijn geval AY 1] waaruit je het motortype zou moeten kunnen afleiden.
Máár; dit is vaak helemaal weggevreten door de roestduivel, en ik denk zelf alleen dat deze code niet klopt, want ik heb een AYA2 blokje
Máár; dit is vaak helemaal weggevreten door de roestduivel, en ik denk zelf alleen dat deze code niet klopt, want ik heb een AYA2 blokje
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
ik denk dat er niet een code staat met het motornummer of type maar een onderdeel nummer! Dat staat wel op eht spruitstuk namelijk, ook op de kop, carter, etc etc,
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
geinig, ik ga meteen op zoek bij mijn motoren
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
een paar herkenningspunten: bij een 435cc motor zit het rooster voor de ventilateur met 3 boutjes vast waarvan er 1 boven op het midden van de koeltunnel zit,als de ventilateur verwijderd is dan is er bij de 435cc motoren de holte nog te zien waar bij de 18 pk motoren de dynamo in gemonteerd zat geen enkele 6 motor heeft dit,en zoals eerder vermeld heeft een 435cc motor nooit een uitwendig oliefilter.het motortype is
a79/1.en dan nog even een weetje voor de echte kenners hoe herken je een losse 2cv4 versnellingsbak? er zitten 2 kleine fraisrandjes in de priseas.
a79/1.en dan nog even een weetje voor de echte kenners hoe herken je een losse 2cv4 versnellingsbak? er zitten 2 kleine fraisrandjes in de priseas.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Ik heb 2 2cv4 motoren bekeken, beide hebben dit niet.
Misschien een vervangings spruitstuk oid?
Misschien een vervangings spruitstuk oid?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net