Restauratie van onze special uit 1986

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Restauratie van onze special uit 1986

Bericht door Truudsje » zo 24 dec, 2006 14:06

We zijn al een tijdje bezig, maar we schieten nu lekker op. Ons onbehandelde chassis is kaalgeschuurd, behandeld met rx5 en rx10 en de stukken waar we niet goed bij konden (onder veerpotten, hebben we laten zitten) hebben we tectyl gebruikt.

We zijn nu bezig met het motorblok en de losse onderdelen. Heerlijk nu we een weekje vakantie hebben met de kerst!

De spuiter is bezig met het laswerk van onze koets en gaat hem in januari spuiten.

Fotos staan op onze website!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 24 dec, 2006 14:19

Niet slecht, ziet er inderdaad goed uit. Valt mij wel op dat mijn 87'er dezelfde rotte plekken heeft. Vind de zakken op de spijkerstof grappig idee.

rees-lomus
Beginner
Beginner

Bericht door rees-lomus » zo 24 dec, 2006 17:49

heel veel suc6 met de restauratie! vind de foto van het chassis dat op zn kant ligt met de wielen er nog aan tijdens het schuren errug grappig!

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » zo 24 dec, 2006 23:02

Het ziet er erg bekend uit voor me. De kleur en de leeftijd en ook de slechte plekken zijn bijna allemaal hetzelfde. Succes met de restauratie.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 24 dec, 2006 23:14

Inderdaad erg leuk. Ik vind het een heel mooie kleur dat blue celeste. Succes!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 24 dec, 2006 23:20

Mooie foto reportage.
En idd dat ldee van die zakken op de deurpanelen is erg leuk gevonden :P
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » ma 25 dec, 2006 22:23

Tja dezelfde rotte plekken, dan kun je ze ook snel vinden hihi.. Ik heb ook veel aan de andere restauratieverslagen gehad overigens. Het is leuk dat het allemaal zo herkenbaar is, en soms word je op ideetjes gebracht!

Dank voor de complimenten over de zakken, tis vooral handig om vanalles in weg te stoppen en ik vond het gewoon leuk om te maken (tis wel een karwei maar je hebt er zolang plezier van dat ik het zeer de moeite waard vind). De spijkerstof past ook goed bij de kleur van de eend.

Het chassis op zijn kant met de wielen eraan is lachen ja, wij moeten er ook steeds om lachen. Maar het is erg handig als je niet alles uit elkaar wil/hoeft te halen.

Morgen gaan we weer verder 'spelen' en als ik nieuwe foto's heb, dan plaats ik ze.

Groetjes allemaal!

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » wo 3 jan, 2007 23:15

Hoe gaat het met de restauratie? Schieten jullie al een beetje op?
2cv6 spécial 1986

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » zo 7 jan, 2007 14:13

Het gaat even wat langzamer, allebei beetje ziek geweest en werken nu weer fulltime. Dan is er in 1 klap minder vrije tijd...

Maar ik ben bezig met de roestbehandeling van wat losse onderdelen en spuiten van dashboard en dergelijke. En met het schoonmaken van het motorblok, lekker ontspannend werk! Wellicht dat straks de nieuwe schokbrekers erop gaan, een vriend komt nog helpen.

Ik heb nog wat foto's, zal binnenkort weer posten.

Groetjes en succes verder he!

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Steffan » zo 7 jan, 2007 15:41

ziet er goed uit!! :D
lekker bezig

wij (die jongens die jullie tegen kwamen in esbeek) zijn inmiddels al klaar :D remmen nog wat aan doen, en wagenhoogte stellen
maar dat was et

veel succes nog!!

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » zo 7 jan, 2007 18:59

Dan gaat het toch allemaal lekker door. Ik heb het ook hoor, op gegeven moment moet je ook andere dingen doen zoals werken enzo.
2cv6 spécial 1986

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 7 jan, 2007 19:54

Inderdaad, zo ben ik dus al 14 maanden bezig. Eendje staat lekker binnen in de garage en als ik tijd heb ga ik verder. Soms heb ik 2 weken lang tijd en dan weer 3 weken heel weinig. Nu ook, ik heb komende week 3 examens te doen. Dus dat gaat echt wel even voor de eend. Alhoewel ik het liever andersom heb.

Mijn doel is voor citromobile alles af te hebben incl nieuwe apk en nieuw chassisnr.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » di 16 jan, 2007 23:17

Ik heb net jullie restauratie site bekeken en zag dat jullie echt goed bezig zijn. Dit wordt een super eend zo te zien. :DD
2cv6 spécial 1986

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » di 16 jan, 2007 23:19

O ja, vergeten te vragen, hij blijft toch wel blauw he? :wink:
2cv6 spécial 1986

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » wo 17 jan, 2007 08:23

@Gerben: natuurlijk blijft ie blauw!!! Ik ben verliefd op die kleur en bovendien past mijn spijkerstofinterieur er te goed bij ! Dus geen zorgen. Jij geniet weer van het rijden met je mooie nieuwe eend??

En ja we zijn weer even lekker bezig geweest. We zijn ook wel twee perfectionisten, dat kost ook nogal wat tijd (extra poetsen en toch wat dingetjes spuiten en zo, maar het resultaat is straks wel mooi dan!).

We hebben van de spuiter gehoord dat hij er vanaf nu iemand aan laat werken dus februari komt de koets terug en dan willen we de rest klaar hebben om op te bouwen.

@TB, dan hebben we hetzelfde doel. WIj willen het liefste ook met de eigen eend naar Citromobile. Maar we gaan het niet afraggen, dat hebben we ons ook beloofd.

Het is wel een superleuk hobby project, zo'n eend restaureren. Wat doen mensen hier als ie af is??? Dan hou je in een keer tijd over...

Plaats reactie