motor opboren of niet?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
motor opboren of niet?
Mijn eend is langzamerhand goed genoeg en netjes genoeg om me met andere details bezig te houden.
Ik heb in mijn garage nog een half gedemonteerd AM2A blok liggen wat ik op wil knappen.
Maar nu moeten er waarschijnlijk nieuwe zuigers in en in ieder geval nieuwe schraapveren.
Maar hoeveel win ik? En wat voor problemen kom ik tegen?
Ik kan me indenken dat de sproeierbezetting aangepast moet worden, maar hoe weet ik welke ik nodig heb? en waar kan ik sproeiers krijgen?
Verder kan ik de ontsteking zoals hij is wel blijven gebruiken, nu contactpunten, straks misschien 123 ontsteking...
En hoeveel kan ik opboren, ik weet dat 650 cc meestal gedaan wordt, maar ik heb ook al gehoord van 630 cc.
dus wat is wijsheid, en welke problemen kan ik verwachten.
Mijn belangrijkste eis is dat het betrouwbaar moet zijn en niet teveel gedoe. Opboren zal ik bijvoorbeeld laten doen door een revisiebedrijf.
Ik heb in mijn garage nog een half gedemonteerd AM2A blok liggen wat ik op wil knappen.
Maar nu moeten er waarschijnlijk nieuwe zuigers in en in ieder geval nieuwe schraapveren.
Maar hoeveel win ik? En wat voor problemen kom ik tegen?
Ik kan me indenken dat de sproeierbezetting aangepast moet worden, maar hoe weet ik welke ik nodig heb? en waar kan ik sproeiers krijgen?
Verder kan ik de ontsteking zoals hij is wel blijven gebruiken, nu contactpunten, straks misschien 123 ontsteking...
En hoeveel kan ik opboren, ik weet dat 650 cc meestal gedaan wordt, maar ik heb ook al gehoord van 630 cc.
dus wat is wijsheid, en welke problemen kan ik verwachten.
Mijn belangrijkste eis is dat het betrouwbaar moet zijn en niet teveel gedoe. Opboren zal ik bijvoorbeeld laten doen door een revisiebedrijf.
wat wil je er uit eindelijk mee, ik heb zelf een paar blokken gereviseerd en ik merk als je alles moooi en goed doet dat je dan het originele vermogen weer terug krijgt en dat is meer dan genoeg. een beetje tunen ins niet erg zoals grotere sproeier of snel vliegwiel, echter word het steeds minder betrouwbaar als je verder gaat.
maak die am2a gewoon netjes, het heeft best een redelijke compressie, als je hoger wilt moet je dat uit een dyane blok slopen.
verder is het heel belangrijk wil je lekker rijden en al je vermogen hebben, dat je de carb echt goed in orde maakt
maak die am2a gewoon netjes, het heeft best een redelijke compressie, als je hoger wilt moet je dat uit een dyane blok slopen.
verder is het heel belangrijk wil je lekker rijden en al je vermogen hebben, dat je de carb echt goed in orde maakt
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Dit is overgens een al een dyane blok, of zelfs een origineel acadiane blok, dus dat zit wel goed, hij was alleen wat versleten..
Mijn eend is nogal zwaar namelijk, doordat een vorige eigenaar boven en onder van het chassis verstevigd heeft met zeker 2 mm dikke stalen platen, ding is in je eentje bijna niet te tillen zo zwaar...
Mijn eend is nogal zwaar namelijk, doordat een vorige eigenaar boven en onder van het chassis verstevigd heeft met zeker 2 mm dikke stalen platen, ding is in je eentje bijna niet te tillen zo zwaar...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
nee want aca dyanes met het moternummer am2a hebben 8:5 compressie en dyanes met nummer am2 9:1Flying Duckman schreef:Dit is overgens een al een dyane blok, of zelfs een origineel acadiane blok, dus dat zit wel goed, hij was alleen wat versleten..
Mijn eend is nogal zwaar namelijk, doordat een vorige eigenaar boven en onder van het chassis verstevigd heeft met zeker 2 mm dikke stalen platen, ding is in je eentje bijna niet te tillen zo zwaar...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
is de staat voor mij wel bekend ramon ?? stuur anders even een pb, ik heb wel intresse in een aca bak!! mits hij goed is!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ik geloof zoiets als dat je dan met iets minder hoge toeren een hoge snelheid kan draaien, of met dezelfde toeren een hogere snelheid kunt hebben. Kijk anders ff hier
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break