mijn eerste keer niet starten...koud, vocht en andere dingen
Ieder z'n ding toch.....mijn eendje waggelt zeker beter op V-Power.....en idd Francien....Ik geloof ook zeker in Ultimate van BP!
Maar die medewerker van die Shell zal beter zijn huiswerk moeten doen.....
Leg diegene mijn uitleg maar eens voor.......
Maar die medewerker van die Shell zal beter zijn huiswerk moeten doen.....
Leg diegene mijn uitleg maar eens voor.......
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....
Rode 2cv6 Club '87
Rode 2cv6 Club '87
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ik heb eens een tijdje v-power getankt (een paar keer achter elkaar bij zeer lege tank) maar mn eend bleek niet veel beter te lopen dan op gewone 95 octaan benzine. Toen ben ik toch maar weer 98 gaan tanken. Dat rijdt toch beter. Verder is mijn ervaring dat ultimate van BP het beter doet dan v-power. Misschien heeft die ultimate van BP wel echt 98 octaan?
V-power is dus 97 octaan en schrijft op de pomp 95 omdat 97 niet mag?
mijn conclusie: ik tank het liefst 98 octaan!
V-power is dus 97 octaan en schrijft op de pomp 95 omdat 97 niet mag?
mijn conclusie: ik tank het liefst 98 octaan!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
goed, maar feit is dat zowel mijn eend als mijn aca niet pingelen op 98 ultimate van BP (wat volgens BP ook schonere benzine is, ik houdt het liever op iets minder vieze benzine;-) en heel heftig pingelen op shell v-power. dat tank ik dus alleen in nood. dan mag die vpower gerust minder vervuilend zijn (en dat geloof ik gerust) maar als mn blok er gewoon niet lekker op draait. en ik ken meer mensen van wie hun eendje pingelt op v-power. ik heb het idee dat mijn eend netzo pingelt op v-power als op gewone 95.JanGert schreef:VOlgens mij is het 95 met toevoeging.
Wegwezen dus, ik zoek wel 98
_________________
ONZIN!! Niks van waar! Ik werk bij Shell en V-Power is Octaan 97.....op de pomp staat dan wel 98 maar men is in nederland verplicht een minimum octaan getal op de pomp te zetten en dit ook nog eens uit te drukken in 95 of 98. Vandaar die 95.
Daarnaast is het Zwavelvrij ----Milleu vriendelijker dus! Een stuk vriendelijker en dat is het voor mij al wel waard om ietsje meer te betalen.
Daarbij komt.......hij is schoner en schonere benzine betekend een schonere motor......klinkt voor mij logisch!
De vorige shell benzine Pura......daar zijn de geleerden het niet over eens......maar V-Power bewijst toch echt het tegendeel.
En ga nu alsjeblieft niet zeggen......ja jij werkt bij shell.....je krijgt provisie.....verkooppraatjes......
Ik krijg er geen rooie cent voor maar ben gewoon overtuigd van dit product en velen met mij!
ze moeten gewoon eens opschieten met E85 verkooppunten, want om nu van amsterdam naar rotterdam te rijden voor een tank benzine...
douwe -houdt liever zn blokkie heel-
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Ik wilde geen oude discussie oprakelen... Vaak zijn hier - en andere fora, de motorfora doen hier ook vrolijk aan mee - draadjes geweest over de zin en onzin van V-power etc.
Volgens mij is het simpel:
Je hebt normaal 95.
Shell V-power in Nederland 97 (staat me iets van bij dat in Belgie wel 98 is, maar hang me er niet aan op)
En de super 98 (of ultimate etc.).
Verschillende eendjes rijden op verschillende benzienes het beste. Gewoon lekker uitproberen wat voor jouw eendje het beste werkt en dat lekker blijven doen. OnsEendje pingelt zich ziek op V-power en 98 (van wie dan ook) is ze een zonnetje.
Maar ... als je het boekje er op naslaat: Citroën preferé Total
Volgens mij is het simpel:
Je hebt normaal 95.
Shell V-power in Nederland 97 (staat me iets van bij dat in Belgie wel 98 is, maar hang me er niet aan op)
En de super 98 (of ultimate etc.).
Verschillende eendjes rijden op verschillende benzienes het beste. Gewoon lekker uitproberen wat voor jouw eendje het beste werkt en dat lekker blijven doen. OnsEendje pingelt zich ziek op V-power en 98 (van wie dan ook) is ze een zonnetje.
Maar ... als je het boekje er op naslaat: Citroën preferé Total
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
98 bedoelde ikHandjes schreef:Dat is leuk en aardig, maar je 2cv kan niet rijden op euro 95...=She= schreef:Ik tank ook het liefste "gewoon" euro 95....
V power ed is nog duurder ook
Bovendien rijdt je zuiniger met Super 98, dus die meerkosten haal je er zo weer uit.
Ik ben zelf ook overtuigd van de V-Power 96: beduidend meer trekkracht en een soepelere motor.
*een dag niet gewaggeld is een dag niet geleefd*
Super 98 bedoel je? Da's gewoon prima in alle gevallen.=She= schreef:98 bedoelde ikHandjes schreef:Dat is leuk en aardig, maar je 2cv kan niet rijden op euro 95...=She= schreef:Ik tank ook het liefste "gewoon" euro 95....
V power ed is nog duurder ook
Bovendien rijdt je zuiniger met Super 98, dus die meerkosten haal je er zo weer uit.
Ik ben zelf ook overtuigd van de V-Power 96: beduidend meer trekkracht en een soepelere motor.
Overigens kan het inderdaad zijn dan een Acadiane niet lekker loopt op V-Power. Want een Acadiane motor heeft wat hogere compressie en dus zeker 98 nodig.
La vie est belle.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dacht ik eerst eigenlijk ook, maar een aca heeft geen hogere compressie maar gewone eendenzuigers. alleen dyane heeft hogere compressie. ik geloof dat jeroen cats wel 1 keer heeft gehad dat er 9.0 zuigers in een aca zaten.Handjes schreef:Overigens kan het inderdaad zijn dan een Acadiane niet lekker loopt op V-Power. Want een Acadiane motor heeft wat hogere compressie en dus zeker 98 nodig.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Weet je dat zeker?dyane_maniac schreef:dacht ik eerst eigenlijk ook, maar een aca heeft geen hogere compressie maar gewone eendenzuigers. alleen dyane heeft hogere compressie. ik geloof dat jeroen cats wel 1 keer heeft gehad dat er 9.0 zuigers in een aca zaten.Handjes schreef:Overigens kan het inderdaad zijn dan een Acadiane niet lekker loopt op V-Power. Want een Acadiane motor heeft wat hogere compressie en dus zeker 98 nodig.
douwe
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
nou iig zaten er in mijn am2 a blok 8.5 zuigers.LoLa schreef:Weet je dat zeker?dyane_maniac schreef:
dacht ik eerst eigenlijk ook, maar een aca heeft geen hogere compressie maar gewone eendenzuigers. alleen dyane heeft hogere compressie. ik geloof dat jeroen cats wel 1 keer heeft gehad dat er 9.0 zuigers in een aca zaten.
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ach ik rij met de end en met de aca op 98. beide pingelen op 95 (niet constant, maar toch) en pingelen is voor zover ik weet desastreus voor je blokLoLa schreef:Mmz misschien loop ik dus al een jaar voor niets 98 te tanken. TOch eens kijken
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
er zijn toch ook am2 a blokjes met compressie 9:1
op de site van cats vond ik dit:
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1
hebben wel hetzelfde vermogen enz. maar zullen in leeftijd verschillen?
anyway: 98 octaan tanken is bij twijfel het beste. Zelfs met de lomax met visablok tank ik nog 98 oct. omdat je het verschil toch merkt.
op de site van cats vond ik dit:
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1
hebben wel hetzelfde vermogen enz. maar zullen in leeftijd verschillen?
anyway: 98 octaan tanken is bij twijfel het beste. Zelfs met de lomax met visablok tank ik nog 98 oct. omdat je het verschil toch merkt.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
die is leuk he?bartje2212 schreef:er zijn toch ook am2 a blokjes met compressie 9:1
op de site van cats vond ik dit:
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1
hebben wel hetzelfde vermogen enz. maar zullen in leeftijd verschillen?
anyway: 98 octaan tanken is bij twijfel het beste. Zelfs met de lomax met visablok tank ik nog 98 oct. omdat je het verschil toch merkt.
Ik had 2 am2a blokken met 9:1 zuigers erin. 1 is overleden maar niet in mijn handen, niet voor het nageslacht bewaard. De andere heb ik nog.
Bij 1 kan ik me voorstellen dat iemand het ooit vervange heeft (de perjee had 1 7.9 en 1 8,5 zuiger!) maar bij 2 begin je te twijfelen. Vooral omdat ik belgische documentatie van 2 jaren heb waar de am2a 9:1 gewoon in staat. Beide motoren kwamen ook uit belgie, 2x aca met weinig km, de beige is gesloopt, de witte is ergens in z'n leven bekend geworden als General Dee en was ooit het begin van mijn visa motor carriere en tuning ervaring. Door een politie saab van de weg af gehaald worden met een geijkte 145km/h is niet onaardig. Blok had wel een vastloper niet heel veel later...
De 2 acas waren beide zeer vroeg, de beige was 80, de witte was 81 of 82.
De witte heeft ook verschillende kentekens gehad, zijn vast meeting foto's van. De goeie oude tijd toen ik niet wist dat een aca een langere wielbasis had als een AK400!
Pingelen is ABSOLUUT desastreus voor je blok. Daar is iedereen het wel over eens. Trek maar eens een cylinder kop los van een motor die gepingeld heeft, de meeste AM2 blokken dus ergens in hun leven. De verbrandingskamer is niet meer glad en van de zuiger zijn stukjes af of bijgekomen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net