123-ingnition

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » za 13 jan, 2007 18:50

dat dacht ik al, lijkt me ook het meest logisch. Ik lijm ze wel ff vast met industrielijm. dan blijven ze iig zitten!

greetzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 16 jan, 2007 10:45

soooowww dat scheelt veel een 123 op de ACA!!!!!! alssie koud is loopt ie meteen goed, niet meer stotteren en sputteren, ook niet een klein beetje! Ik kan me niet herinneren dat het op m'n eend toen zo'n groot verschil maakte, ookal was de aca ook goed onderhouden, optijd punten vervangen en afgesteld.

maar goed ikke is weer blij, met een fijn rijdende ACA!

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 18 jan, 2007 09:53

vanochtend wilde ik weer naar m'n werk (met de ACA, want in de eend zie ik alleen maar sterretjes: voorruit aan stukjes....) maar hij slaat niet aan ook niet een klein beetje......... motor gaat wel goed rond, heb er ook startkabels aan gehangen met de eend ernaast, maar aanslaan ho maar, benzine krijgt ie wel, althans daar ruikt het wel naar, moet alleen ff kijken offie vonkt, maar het was zo'n kl*te weer dat ik eerst maar ff wilde wachten tot het droog werd. het gekke is dattik gisteravond gewoon rijdend thuis ben gekomen zonder probleem!

:idea: hmmm ik bedenk me in een keer dat iemand zondagavond laat toen de 123 erop werd gezet wel eens vergeten zou kunnen zijn om de boutjes vast te draaien na het afstellen....... dus ff controleren maar, ik laat het nog wel ff weten

greetz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 18 jan, 2007 10:53

hij doet t weer, de boutjes van de 123 zaten wel vast, dus Evan en ik waren nog wel een beetje wakker op dat tijdstip. verder heb ik de bougies vervangen voor een setje nieuwe van Bosch, die had ik nog liggen. en ook maar meteen andere bougiekabel erop gezet. toen geprobeert te starten, 2 x rond en lopen!!! dus het nou de bougies/kabels waren of dattie gewoon verzopen was, ik weet het niet, maar een echte oorzaak heb ik niet kunnen vinden. de oude bougies (sjampion ) zaten er nog niet zo heel lang in en zagen er nog heel goed uit de kabels waren net zo oud..... maar goed, hopen dat ik nu niet nog een keer ztil kom te staan, want ik heb er nu wel weer ff genoeg van!

greetzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 18 jan, 2007 19:24

rusty schreef: hmmm ik bedenk me in een keer dat iemand zondagavond laat toen de 123 erop werd gezet wel eens vergeten zou kunnen zijn om de boutjes vast te draaien na het afstellen....... dus ff controleren maar, ik laat het nog wel ff weten
mafketel!

check ondertussen nou maar even je draadboom met een bypass direct van contact naar onsteking als ie kuren heeft, weet je meteen of het aan je (ietwat) brakke draadboom ligt! ;)
Ami 8 break

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » zo 21 jan, 2007 21:28

was warschijnlijk de bobine, na weer een keer niet starten dat ding maar vervangen en toen meteen starten, the story continues......

greetzzzzzzzz

rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 26 jan, 2007 12:22

het was dus de bobine, nu start ie altijd in een keer, eerder als ie koud was en hij had een paar dagen stil gestaan, moest ie wel een minuut gestart worden voor er iets gebeurde daarvan dacht ik altijd dat het de brandstofpomp was. Maar vanochtend deed ie het in een keer!!!!! :D en het was echt koud en hij had 4 dagen stil gestaan.

so problem solved!

greetzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie