Bekleding AZ 1960 scheurd kapot

Alles in, over, rond en op de koets.
Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bekleding AZ 1960 scheurd kapot

Bericht door Frank-2cv » zo 21 jan, 2007 12:03

Hallo,

zijn er mensen die nieuwe bekleding hebben gekocht voor een oude eend en die ook kapot scheurd? Bij mij is dit namelijk het geval. Ik heb 1,5 jaar geleden nieuwe bekleding gekocht en 1 stoel bekleding is nu al kapot. Het stof dat gebruikt is is lang niet hetzelfde als de originele bekleding die erin zat. Wie kan mij hierover informatie geven?

MvG Frank

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » ma 22 jan, 2007 18:26

Sja, volgens mij ben je nog altijd beter af met goede tweedehandsbekleding dan met imitatie :)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 22 jan, 2007 19:05

ja imitatie scheurd heel vaak, ik heb een skai hoes imitatie en die scheurt langs de naden!

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » ma 22 jan, 2007 19:11

Sja, volgens mij ben je nog altijd beter af met goede tweedehandsbekleding dan met imitatie Smile
O, waarom dan?
We zijn inmiddels een halve eeuw verder, plus alle extra kennis die we ons in die afgelopen tijd konden eigen maken... Ook qua treksterkte van 'stofjes' dus.
Ik denk dat Frank terecht terleurgesteld kan zijn hoor. Die bekleding voldoet in ieder geval niet aan de normale verwachting die je nu eenmaal hebt als je zoiets nieuw koopt.

Misschien kun je eens contact opnemen met de leverancier, die zal waarschijnlijk wel wat meer kunnen vertellen over wat je van zulke producten doorgaans mag verwachten.

Sterkte :wink: ermee

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » ma 22 jan, 2007 19:37

Omdat ik al van veel mensen gehoord heb dat de kwaliteit van die imitaties slecht is. Het is een schande maar het is nu eenmaal zo. Ik ken nog wel een paar oude 2cv's waarvan de bekleding niet gescheurd is en die dingen houden het al 50 jaar uit.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » ma 22 jan, 2007 20:08

Goedkope massaproductie waarschijnlijk en bij sommigen is het dan zo dat het hoe goedkoper hoe beter is (bij de fabrikant dan); en omdat ze vaak als enigen nieuwe bekleding aanbieden ze ook nog eens de hoofdprijs kunnen vragen.

Maar normaal vind ik het zeker niet! Waar heb je het gekocht? Ik zit aan Cassis te denken voor mn bekleding + nieuwe binnenbekleding van de wand van de eend.

Is alleen wel het laatste waarin ik investeer mbt tot de eend. Eerst de eend maar weer mooi en rijdend, daarna de kleine dingetjes!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 22 jan, 2007 21:19

Juist, zo denk ik ook.

Ik heb nu nog nette skai op de bankjes zitten. Paar draadjes laten iets los en paar winkelhaakjes. Niet storend verder.

Echter niet gescheurd! En dan is 24 jaar oud. Nieuw setje wil k wel erin doen aan het einde van de restauratie. Maar eerst APK klaar en voor de rest op en top gerestaureerd.

Denk dat ik hier eens ga informeren bij de lokale bekledingsboer. Misschien kan hij het namaken van skai in beter kwaliteit.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » ma 22 jan, 2007 21:29

Alle waar naar zijn geld natuurlijk. Als je goedkoop een setje wilt hebben in India door kleine kindjes gemaakt, dan zal de kwaliteit er ook wel naar zijn. Bij een echte stoffeerder of autobekleder ben je een hoop geld kwijt, maar kun je er zeker van zijn dat je er ook lang plezier van hebt. En mocht er iets mis zijn, dat kan altijd, dan kun je ermee terug.

Overigens zou ik er ook in dit geval even mee terug gaan naar de leverancier.
Beter een eend dan geen eend

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 jan, 2007 22:16

Ik heb het nagevraagd bij bekledingsboer en die kwam met een prijs van 800 euro. Als je de uren mee telt dan is het niet veel, maar he blijft veel geld.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 22 jan, 2007 22:51

Daar heb je zeker 5 imitatie-setjes voor. En overzetten kun je zelf. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » di 23 jan, 2007 08:46

Maar met die imitatiesetjes doe je dus maar 5x 1 = 5 jaar. Voor 800 euro doe je er waarschijnlijk weer 50 jaar mee. Dus uiteindelijk veel goedkoper. Het is maar wat je wil. Ik zou het wel weten in ieder geval.
Beter een eend dan geen eend

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 jan, 2007 11:39

De mijne gaat al meer als een jaar mee hoor. :roll:

Zorg ook voor goede elastieken ed. want dan heeft de bekleding ook minder te lijden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » di 23 jan, 2007 13:13

Ik ben nu zover dat ik iemand gevonden heb die de bekleding kan verstevingen/herstellen. We zijn van plan om de complete achterkant van de bekleding los te halen en hier dus een nieuwe, met beter stof, vast te zetten. De originele bekleding is veel dikker dan de imitatie die ik nu heb. Een kennis van me heeft de originele bekleding er nog in zitten dus ga ik ff nakijken wat er nu anders is. Zo ga ik proberen m'n bekleding te herstellen, want op deze manier zal ik niet lang meer kunnen rondrijden. Ik had ook al gekeken bij andere leveranciers van eenden onderdelen, maar volgens bieden ze overal dezelfde aan.

TB
Moderator

Bericht door TB » di 23 jan, 2007 16:57

800 euro voor een setje eendeninterieur te bekleden... koop je een eendje voor... beetje overdreven vind ik dat dan. Dan zou ik voor een imi setje gaan. Met de km's die ik zal rijden doe ik er dan ook 10 of 15 jaar mee.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » di 23 jan, 2007 18:20

Bij de casper en hobbes een lag het probleem iets anders : wat er in hoorde was gewoon niet leverbaar! De groene stof is alleen in de mint groene club uitvoeringen geleverd...
De stoeltjes die daar nog van over zijn, zijn ook allemaal vergaan op de randen.
Het probleem is de dunne schuimrubber onder de stof die vergaat door het zonlicht en dan slijt de stof gewoon door.

Na jaren zoeken heb ik inderdaad bij chassis eindelijk de stof weer gevonden. Het kostte wat maar dan heb je ook wat. Voor het dagelijkse werk heb ik een gewoon setje en voor de vakantie een aangepaste set stoeltjes. Voor de net haal ik de nieuwe stoeltjes wel van zolder.

Natuurlijk heeft elke kwaliteit zo zijn prijs maar volgens mij mag je van de duurdere soorten er wel van uit gaan dat ze een tijd meegaan ( langer dan een jaar) overigens gebruiken de autobekleders daar ook speciale stof voor...( vandaar die prijs)
Een eigen ontwerp blijft natuurlijk ook altijd leuk, soms vind ik die nog leuker dan de zoveelste " orginele"
met eendige groeten,

Plaats reactie