Ook op 1 cilinder starten
Ook op 1 cilinder starten
Omdat dit -->http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2517<-- topic al op slot zit begin ik even een nieuwe. Ik heb eigenlijk al sinds ik aan het rijden ben met m'n eend last ervan dat ie op 1 cilinder start bij koude motor. Ik heb al wat rond gelezen om info te krijgen maar heb nu toch wat meer nodig.
Ik heb al een andere motor erin, andere bobine, bougiekabels, slang om kabels en andere bougies geprobeerd maar het probleem blijft.
Koud starten hoor ik één cilinder put-put-put maar ik moet 'm met de startmotor aan de gang houden. Dit duurt zo'n 10 seconden en dan springt de tweede erbij en moet ik meteen de choke bijna dicht zetten om de toeren te smoren.Niet dat de tweede een beetje mee doet maar net of er een schakelaar tussen zit die ineens om gaat. De klepspeling is trouwens goed.
Zou het misschien met het ontstekingstijdstip te maken kunnen hebben? Ik heb m'n 123 op beide blokken gehad en heel exact afgesteld. Verder heb ik de carb en spruitstuk overgezet van één op andere motor.
Wie weet waar het aan kan liggen? M'n startmotor kan het niet zo waarderen dat op toeren houden.
Ik heb al een andere motor erin, andere bobine, bougiekabels, slang om kabels en andere bougies geprobeerd maar het probleem blijft.
Koud starten hoor ik één cilinder put-put-put maar ik moet 'm met de startmotor aan de gang houden. Dit duurt zo'n 10 seconden en dan springt de tweede erbij en moet ik meteen de choke bijna dicht zetten om de toeren te smoren.Niet dat de tweede een beetje mee doet maar net of er een schakelaar tussen zit die ineens om gaat. De klepspeling is trouwens goed.
Zou het misschien met het ontstekingstijdstip te maken kunnen hebben? Ik heb m'n 123 op beide blokken gehad en heel exact afgesteld. Verder heb ik de carb en spruitstuk overgezet van één op andere motor.
Wie weet waar het aan kan liggen? M'n startmotor kan het niet zo waarderen dat op toeren houden.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als je een compleet andere motor er in hebt zitten, zou ik maar eens gaan kijken naar je spruitstuk en de afdichtingen en ook eens je carburateur nakijken. Ik neem aan dat je orgineel luchtfilter hebt en dat ook deze goed aansluit. En voor test, waarom niet contactpuntjes monteren om je 123 uit te sluiten.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
hmmmja, je hebt gelijk. ik dacht meer aan het slecht onderbreken van de puntjes (1 bij kromme nok) maar door de flike stroom zal er toch wel wat vuurwerk(vonken) overspringen.
tja en twee blokken met exact hetzelfde probleem lijkt me toch ook sterk. dan moet het ergens anders aan liggen. misschien verzuipt de ene cilinder steeds tijdens het starten. Ondanks de enkele carb zal de aanzuiging naar elke cilinder niet gelijk hoeven zijn. pff
succes in ieder geval!
tja en twee blokken met exact hetzelfde probleem lijkt me toch ook sterk. dan moet het ergens anders aan liggen. misschien verzuipt de ene cilinder steeds tijdens het starten. Ondanks de enkele carb zal de aanzuiging naar elke cilinder niet gelijk hoeven zijn. pff
succes in ieder geval!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
Ik twijfel eigenlijk niet aan m'n 123 omdat die toch maar één puls geeft en die in de bobine naar de twee bougies gestuurd wordt. Ik heb wel in navolging van jou tip m'n spuitstuk wat aan gedraaid want ik herrinnerde me dat ie op het oude blok niet zo heel vast zat en heb 'm dus niet zo vast gemonteerd. Het lijkt, nu ik 'm ietsje vast heb gedraaid, beter te gaan. Alleen helemaal koud heb ik 'm daarna nog niet gestart. Af wachten dus...backfire schreef:Als je een compleet andere motor er in hebt zitten, zou ik maar eens gaan kijken naar je spruitstuk en de afdichtingen en ook eens je carburateur nakijken. Ik neem aan dat je orgineel luchtfilter hebt en dat ook deze goed aansluit. En voor test, waarom niet contactpuntjes monteren om je 123 uit te sluiten.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Ja, ik heb met extra bougies aan de kabels getest. Allebei vonkten ze mooi. Dit heb ik met drie verschillende bobines gedaan. Ik denk dat ik het spruitstuk eraf ga halen en monteren met vloeibare pakking erbij.
Weet iemand toevallig de aanhaal momenten van het spruitstuk?
Weet iemand toevallig de aanhaal momenten van het spruitstuk?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Nou, het spruitstuk vervangen... geen goed resultaat. De oude (puntjes) ontsteking gemonteerd en wat denk je? Meteen starten op 2 cilinders... schiet mij maar lek! Hoe kan het nou dat iets wat maar één signaal geeft die pas later verdeelt invloed hebben op het starten op één cilinder? Ik heb een mailtje weg gedaan maar ik ben niet overtuigd dat ie naar de goede persoon is gegaan. Als iemand een mail adres heeft van Albertronic dan zou ik die graag ge"PB"d krijgen of naar m'n hotmail adres gestuurd.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist