WA+Casco verzekering
WA+Casco verzekering
Wat zijn de voordelen van het WA+Casco verzekeren van je eend?
Bv. bij Emerpark
Krijg je dan je taxatie waarde terug bij diefstal/total loss verklaring?
Heeft de leeftijd van je auto nog ergens mee te maken?
Bv. bij Emerpark
Krijg je dan je taxatie waarde terug bij diefstal/total loss verklaring?
Heeft de leeftijd van je auto nog ergens mee te maken?
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Volgens mij als je je eend niet laat taxeren krijg je de dagwaarde betaald als er iets mee gebeurd. In dat geval kan je t beter bij een wa verzekering laten, want de premie is dan hoger dan hetgeen je uitgekeerd krijgt. Als je je eend gerestaureerd hebt ofzo, en je laat m taxeren, dan kan het zinvol zijn om er een casco verzekering bij te nemen. Ik weet alleen niet of er vanaf dan weer een dagwaarde wordt vastgesteld, of dat je sowieso de taxatiewaarde krijgt. Ben niet zo thuis in verzekeringsland. En daarbij is mijn eend (nog) niet in de staat dat ik m laat taxeren. Tegen de tijd dat ik zover ben hoop ik hier een goed antwoord gelezen te hebben.
K heb het even na gevraagd en dit was het antwoord.
Als je je auto laat taxeren volgens artikel 275 van het wetboek van koophandel. Deze waarde is dan 3 jaar geldig en is bindend. Het is ook handig om hem te laten taxeren als je alleen WA verzekerd omdat je dan, zoiezo meer terug krijgt dan de dag waarde (€ 250,00).
Dus ik ga m´n duck maar eens laten taxeren.
groetjes Anneke
Als je je auto laat taxeren volgens artikel 275 van het wetboek van koophandel. Deze waarde is dan 3 jaar geldig en is bindend. Het is ook handig om hem te laten taxeren als je alleen WA verzekerd omdat je dan, zoiezo meer terug krijgt dan de dag waarde (€ 250,00).
groetjes Anneke
toet toet
Bij alleen wa krijg je helemaal niks terug als je eend bijvoorbeeld gestolen wordt of je rijd m zelf prak... Toch?? Dan wordt alleen schade die jij aan anderen toebrengt vergoed.zwetseend schreef:K heb het even na gevraagd en dit was het antwoord.
groetjes Anneke
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Verzekeren
Ik heb laatst een persoon die zijn charleston had opgeknapt zijn auto laten taxeren
en die kwam uit op 4500 euro voor een auto van zeker 13 jaar oud,dat is dus haast de
nieuwprijs.en dan is een all-risk verzekering al gouw interessant.
en die kwam uit op 4500 euro voor een auto van zeker 13 jaar oud,dat is dus haast de
nieuwprijs.en dan is een all-risk verzekering al gouw interessant.
Als je kunt aantonen dat je je eend voor een bepaald bedrag hebt aangeschaft gaat een verzekeringsmaatschappij hier ook mee accoord. Ik weet niet hoelang deze 'waarde'geldig blijft. Aantonen dmv een bankoverschrift of een factuur van een garage/dealer.
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)
C'est la tone que fait la musique.
C'est la tone que fait la musique.
heb je helemaal gelijk in. Geldt eigenlijk alleen maar als je meteen een mooie eend koopt.Gerard Maas schreef:Oke Robbie.
Maar als je een oude auto koopt en hem,zoals vele clubleden er veel geld investeren om
hem mooi op te knappen,wat voor waarde heeft hij dan?Dan Moet je hem toch door een
goede exlert laten waarderen.
Vergeet het maar hoor dit werkt echter alleen als het een rieel bedrag is,robbie schreef:Als je kunt aantonen dat je je eend voor een bepaald bedrag hebt aangeschaft gaat een verzekeringsmaatschappij hier ook mee accoord. Ik weet niet hoelang deze 'waarde'geldig blijft. Aantonen dmv een bankoverschrift of een factuur van een garage/dealer.
en wij liefhebbers betalen soms wel iets meer dan dat de eigenlijke dagwaarde is , dus de Expert heeft dan als antwoord:, Sorry te duur gekocht'
Dus taxeren is het beste en de eenigst eplossing
Wat brengt morgen.???
dat kopt maar stel jij komt van rechts en iemand anders geeft jou geen voorrang en rijdt zo je eend totalloss, dan is het handig als je eend getaxeert is want dan krijg je meer terug dan de dagwaarde.BlueDuck schreef:[Bij alleen wa krijg je helemaal niks terug als je eend bijvoorbeeld gestolen wordt of je rijd m zelf prak... Toch?? Dan wordt alleen schade die jij aan anderen toebrengt vergoed.
groetjes Anneke
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Moet je eens bij Henny Driesen informeren,die had z'n oude eend mooi gerestaureerd
en heeft hem,toen hij klaar was laten taxeren en kwam op een waarde van 4500 euo
uit,oftewel bijna de nieuwprijs.Ik heb het gehad met een gerestaueerde Mehari 4X4 van
1981 Die toch voor 14000.gld getaxeerd werd.Dus als je dat niet doet kan je bij het minste deukje je auto kwijt zijn of in de problemen zitten.
en heeft hem,toen hij klaar was laten taxeren en kwam op een waarde van 4500 euo
uit,oftewel bijna de nieuwprijs.Ik heb het gehad met een gerestaueerde Mehari 4X4 van
1981 Die toch voor 14000.gld getaxeerd werd.Dus als je dat niet doet kan je bij het minste deukje je auto kwijt zijn of in de problemen zitten.
Nou, ik heb hem laten taxeren bij Willemsen (voorheen werzaam bij de Firma Kots & Post), hij kon de volgende dag al meteen langskomen (was in de buurt).
M'n eendje is meer waard dan ik er voor heb betaald ... altijd fijn om te horen. Nu Emerpark de papieren toesturen.
M'n eendje is meer waard dan ik er voor heb betaald ... altijd fijn om te horen. Nu Emerpark de papieren toesturen.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969