ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » di 6 jan, 2004 11:06

Aangenaam, ik ben Remco, geboren in het jaar 1977 te Delft alwaar ik bij mijn geboorte een 2cv-tik heb gekregen. Nu dus 26½ jaar geleden

Sinds december 2003 heb ik mijn eerste eend, Athena (2cv6 club) van 1986 (17½jr). Ik ben lid geworden van CCNL en het Eendeei.

Mijn doel is om uiteindelijk de eend van binnen tot buiten te kennen en te kunnen onderhouden. Athena is mijn eerste eend en zal zeker niet mijn laatste zijn!

Athena is (voor mijn weten) redelijk perfect. Motorisch rijdt ze prima, haar uiterlijk is recent gespoten rood. De uitlaat lekt een beetje, de fusees hebben speling en er moeten een paar gaatjes gelast worden.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » di 6 jan, 2004 14:22

Heb jij je eend gekocht bij ECCars??? Volgens mij stond daar ook een rode eend te koop.

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 11 jan, 2004 21:38

Heey hallo , das wel een heel goed idee zo'n voorstel rondje.
Nou dan zal ik ook maar ff op staan en vertellen wie ik ben.
Ik ben Pieter nu21 jaar jond/oud enal van af mijn 14 of 15 helemaal gek op EENDJES
en zinsdien ook aan een verzameling gekomen van wel over de 300
EENDJES (dus badeendjes, zeepjes, knuffels, noem het maar op)
En op mijn 16e jaar een witte eend gekregen, en gaan sleutelen maar door gebrek aan ruimte sleutelervaring enz. moest ie weg (met pijn in mijn hart) nu een half jaar geleden EINDELIJK de EEND gekocht die ik echt al heeeel lang wilde hebben. Een GROENE 2CV6 uit '79 dus ouder dan mij! hehe maar wel dolverliefd er op!

Ik ben nog niet lid van een club omdat ik nog geen leuke club heb weten te vinden. Zoiets als de EEEC vind ik niks omdat ik vind dat er best een beetje gein met zo'n auto uitgehaald mag worden. dus als iemand een leuke club weet met veel grappige eendjes en leuke activiteiten zeg ut maar!!

groeten Pieter
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 11 jan, 2004 21:51

Green-Duckman schreef:dus als iemand een leuke club weet met veel grappige eendjes en leuke activiteiten zeg ut maar!!
www.eendeei.nl

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 11 jan, 2004 22:32

Duintje schreef:
Green-Duckman schreef:dus als iemand een leuke club weet met veel grappige eendjes en leuke activiteiten zeg ut maar!!
www.eendeei.nl
Daar zat ik ook al aan te denken ja!!! :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 18 jan, 2004 19:37

Het EENDEN EI dus wat doen die zoal voor activiteiten, en wat voor eendjes rijden daar zoal rond. :?:
Ik denk dat ik wel dat een leuke club is maar hoe denken jullie over
de 2cv4en6 club, wat doen die zoal?
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » ma 19 jan, 2004 02:29

Ik ben lid van de 2cv4&6 club. Vooral omdat ik daar het dichtst in de buurt woon. Voor de rest ontlopen die verenigingen mekaar niet zo heel veel denk ik. Ze hebben tenslotte allemaal ongeveer t zelfde doel, en dat is zoveel mogelijk eendjes op de weg houden.

Gebruikersavatar
robbie
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 25 jun, 2003 22:17
Locatie: Vlaardingen

Bericht door robbie » za 24 jan, 2004 15:49

Hee, dit is leuk!

Ik ben Robert uit '66 , bijna 38 en middenin van iets wat ze een midlifecrisis noemen (?). Deze zomer dus mn motorfiets de deur uit gedaan en een hele fraaie eend uit 1983 gekocht. Ben opgegroeid in eenden, dyane's en visa's dus de voorkeur voor Citroën mag duidelijk zijn. Mijn zoontje werd enorm gepest op school omdat papa in de 'langzaamste auto' ter wereld rijdt. Maar naar school wilt hij altijd met de eend gebracht worden i.p.v. onze modernere auto. Daar laat ik mn vrouw zoveel mogelijk in rijden :wink: .

Ik ben lid van het Eendenei in Rotterdam. Vooral voor het goedgevulde magazijn en de erg behulpzame sleutelhulpen op zaterdag. Kom ook regelmatig bij de Eendenwacht in Vlaardingen. Ik ga in het voorjaar de cursus eendologie doen en na de zomer een lascursus. Ik hoop dat ik dan echt wat handiger wordt. Tot die tijd kan mij eend voorlopig volstaan met wat simpel onderhoud. Hoop ik.... Gegroet.
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)

C'est la tone que fait la musique.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » zo 25 jan, 2004 01:11

hallo

ik ben Robin en 20 jaar oud mijn geitje is van 1982 en heeft 4 jaar geleden een hele restauratie achter de rug gehad tevens zijn we nog in het bezit van een HY , Dyane , Mehari ,Kevertje , Ami 8 en nog een eendje om op te knappen. Ik ben aan mijn eend begonnen opmijn 15de toen ik van iemand hoord edie een eend ging opmaken en ik dacht ik kan dit ook dus zo gezegd zo gedaan en nu heb ik een uitgebouwde eend met zelfgemaakt dashbord brede banden en binnenkort een lichtjes opgekittelde visablok. Mijn ultieme droom zou een dodge charger zijn maar ik denk niet dat mijn eendje snel de deur zal uitgaan.

greetz Robin

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 25 jan, 2004 21:16

Leuk man zo'n uitgebouwde EEND misscien moet je eens een foto
opsturen das cool :lol:
2cv Vert Bambou '79

ruck-a-duck
Beginner
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
Locatie: Uithoorn

Bericht door ruck-a-duck » zo 25 jan, 2004 22:13

Hoi Robin,

Bedoel je zo'n dodge charger blok 8) in je eend, of als een apparte auto

Groetjes, Bart

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » ma 26 jan, 2004 09:49

plop schreef:Heb jij je eend gekocht bij ECCars??? Volgens mij stond daar ook een rode eend te koop.

Plop :twisted:
Nee, ik heb hem van een particulier gekocht en ben erg te spreken over de prijs-kwaliteitverhouding! Volgens de taxatie die ik heb laten uitvoeren heb ik geen miskoop gedaan!

Hij heeft er trouwens weer een te koop staan, volgens mij koopt hij ze zelf bij een particulier en verkoopt ze dan door met een hoger prijskaartje. Die staat te koop op de hoek van de Laan van Meerdervoort Aucubastraat (nabij de Goudenregenstraat).
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 26 jan, 2004 17:13

http://www.2cv-power.de/tuning/rennausp ... uspuff.htm

dit is een site war uitgelegd staat wat je met je uitlaat wou doen. zou een paar pk geven.


nu een v8 in eend i swat overdreven vindt ik maar een Dodge chareger zelf daar teken ik direct voor

greetz robin

racerworx
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 jan, 2004 16:53
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door racerworx » ma 26 jan, 2004 19:47

Ik heb ondertussen al een aantal berichtjes op het forum gezet, dus is het misschien ook wel leuk om hier even wat te zetten. Ik ben 27 en heb geen eend... Wat? Ja, inderdaad, ik heb geen eend.

Ik ben op dit moment op zoek naar een BX break op diesel om mijn Alfa 33 16v QV af te lossen in het dagelijks verkeer. De Alfa is altijd mijn speeltje geweest, maar omdat onze lpg Alfa de geest heeft gegeven doet hij nu dagelijkse dienst. Hopelijk rijden wij in de loop van de week ook Citroen en gaat de Alfa de stalling in.

Vanwege mijn zoektocht naar een BX kwam ik bij www.citroen-forum.nl uit en dar vond ik 2CV dan weer. Ik heb wel altijd een zwak gehad voor Eendjes. (Ook voor andere aparte auto's trouwens, want ik ben een echte auto-idioot.) Heb er zelf nog wel een gerede uit eind jaren zestig waarvan de koets ingekort is en de neus verlengd. Die rijdt als reclameobject rond hier in de buurt bij een radiateuren bedrijf waar ik ook gewerkt heb. Leuk sleutelen wel zo'n Eend. Niet dat ik er veel aan heb gedaan, want het ding rijdt nog steeds (zonder noemenswaardig onderhoud of aandacht de afgelopen twintig jaar ;))

Wie weet komt er nog wel eens een Eendje bij. Als iemand wat aanbiedt kan ik moeilijk weigeren, toch? :lol:

Arne

Gebruikersavatar
nikkigioa
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 00:42
Locatie: Lisse

Bericht door nikkigioa » ma 26 jan, 2004 20:55

Hallo iedereen,

Ik heb mij al eerder voorgesteld in dit onderdeel. Ik was toen exact 1 dag de trotse bezitter van een EEND!! Het is inmiddels een maandje later en uiteraard zijn er foto's van mij en mijn schatje gemaakt, ik wil hem graag aan de hele wereld showen (en ze jullie dus vooral niet onthouden!) dus bij deze!
Afbeelding

Afbeelding

Het zijn nog geen echt duidelijke foto's, but I'm proud of it! Over een paar weken ga ik mn duckie verven. Het is nu een rood/witte clowns-eend. Weet nog niet in welke kleuren. Suggesties zijn welkom!! :D

Groet, Nikki

Plaats reactie