Cilinderkop 602cc
-
- Heavy user
Omdat ik ziekies ben en dingen daarom momenteel wat minder goed begrijp vat ik het even samen.
Indien idereen alle vragen met 'ja' beantwoordt ga ik er van uit dat ik het snap
Klopt dat?Cylinderinhoud van 1 cylinder = 0.25 x PI x boring x boring x slag
Klopt dat ook?Dus als ik een zuiger heb die een slag maakt van 100mm en de diameter ervan is 300mm dan is de inhoud 0.25 x PI x 300 x 300 x 100 is de cylinderinhoud 7065000 kubieke mm (PI = 3,14 niet meer en niet minder i.v.m. oude rekenmachine)
En klopt dat ook?En als die zuiger in het bovenste dode punt staat en de verbrandingskamer heeft een exacte cylindervorm (dus geen geklooi met hemisferische vormen, kleppen, randjes, bollingen of wat dan ook) en is 250mm hoog dan is de compressie hoger dan wanneer de hoogte van de verbrandingskamer 700mm is, maar de cylinderinhoud is en blijft 7065000 kubieke mm.
Indien idereen alle vragen met 'ja' beantwoordt ga ik er van uit dat ik het snap

Laatst gewijzigd door Lelijke Eend op zo 11 jan, 2004 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afblijven.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
volgens mij zit je helemaal juist, ik heb het niet nagerekend maar als je het met een reken machine doet moet het kloppen!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Compressieverhouding
Als je nu simpel de plaats van de zuigerpen verplaatst dan blijft de slag en de boring
toch hetzelfde maar de eind druk niet.Nu weten we dus waar het verschil zit.Moet
dit nu 3 bldz.Forum kosten.
toch hetzelfde maar de eind druk niet.Nu weten we dus waar het verschil zit.Moet
dit nu 3 bldz.Forum kosten.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Vandaag heeft het opgebouwde donorblokje waar ik al eerder over vertelt heb gelopen. De eerste slagen ff op 1 cilinder, maar daarna gewoon op 2. Daarna starten hij als vanouds. Het gaat dus goed met de opbouw van Punky.
Peter, bedankt nog voor het blokske he. Scheelde me een hoop werk.
Moet zeggen op alleen de eerste demper, maakt zo'n eend wel een takkuhhh herrie.
Zijn al die andere eigenlijk wel nodig. Hoeft er ook geen sportdemper meer op.
Peter, bedankt nog voor het blokske he. Scheelde me een hoop werk.

Moet zeggen op alleen de eerste demper, maakt zo'n eend wel een takkuhhh herrie.

Zijn al die andere eigenlijk wel nodig. Hoeft er ook geen sportdemper meer op.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!