advies bij aankoop
advies bij aankoop
Hallo,
ik ben absoluut beginner en zou graag een 2PK kopen. ik kijk voornamelijk op de Belgische 2dehands-websites, en het lijkt me dat de prijzen vandaag redelijk hoog liggen.
Nu heb ik een auto op het oog met de volgende commentaar:
* chassis moet vervangen worden
* moter blaast aan koppakking
Hoeveel euro mag je aan dergelijk renovatie-project spenderen ?
dank u,
Pieter
ik ben absoluut beginner en zou graag een 2PK kopen. ik kijk voornamelijk op de Belgische 2dehands-websites, en het lijkt me dat de prijzen vandaag redelijk hoog liggen.
Nu heb ik een auto op het oog met de volgende commentaar:
* chassis moet vervangen worden
* moter blaast aan koppakking
Hoeveel euro mag je aan dergelijk renovatie-project spenderen ?
dank u,
Pieter
balancer comme une triplette de Belleville
Re: advies bij aankoop
Tussen 200 en 5000 euro.
Chassis laten vervangen: 2000-3000 euro (afhankelijk van laswerk).
Koppakking heeft een 2cv niet. Waarschijnlijk lekje op de spruitstukvoet. Of kleppendekselrubber.
Neem overigens een kenner mee en koop nooit zomaar zelf iets.
Chassis laten vervangen: 2000-3000 euro (afhankelijk van laswerk).
Koppakking heeft een 2cv niet. Waarschijnlijk lekje op de spruitstukvoet. Of kleppendekselrubber.
Neem overigens een kenner mee en koop nooit zomaar zelf iets.
La vie est belle.
Re: advies bij aankoop
heeft er iemand een kenner binnen bereik ?Handjes schreef:
Neem overigens een kenner mee en koop nooit zomaar zelf iets.
balancer comme une triplette de Belleville
Re: advies bij aankoop
of koolaanslag tussen cilinderbus en kop.Handjes schreef: Koppakking heeft een 2cv niet. Waarschijnlijk lekje op de spruitstukvoet. Of kleppendekselrubber.
zelf kopen kan wel, maar je moet je goed inlezen. En goed kijken (ook met je handen)
en koop liefst een eend met al een goed of nieuw chassis als je niet zo handig bent (vaak is een eend met nieuw chassis, goed betaalbaar, best te vinden als je wat langer zoekt en kun je t zelf voor dat geld niet (laten) doen.
Ami 8 break
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
dus, ik begrijp dat het niet de beste strategie is om aan een 2CV te geraken die goed genoeg is door
- het op mijn eentje te doen,
- en naïef-weg te vragen "is dit een goed chassis ?"
blijft de vraag (misschien eerder voor een ander topic): hoe herken ik een goed chassis? Gaat het hem hier enkel om (zichtbare) roest ?
- het op mijn eentje te doen,
- en naïef-weg te vragen "is dit een goed chassis ?"
blijft de vraag (misschien eerder voor een ander topic): hoe herken ik een goed chassis? Gaat het hem hier enkel om (zichtbare) roest ?
balancer comme une triplette de Belleville
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Nee dat zou ik zeker niet doen.
En ook onder de auto hoef je nog niet meteen te zien of er sprake is van een slecht/ zeer slecht chassis. De eigenaar kan immers het chassis zodanig hebben opgelapt dat het er redelijk uitziet, al helemaal als er een laagje tectyl overheen zit.
Je kunt het wel zien als een chassis is geknikt, wat meestal gebeurt ter hoogte van de voetenbak.
Heb je hier al gekeken voor de aankooptips die betrekking hebben op het chassis?
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
En ook onder de auto hoef je nog niet meteen te zien of er sprake is van een slecht/ zeer slecht chassis. De eigenaar kan immers het chassis zodanig hebben opgelapt dat het er redelijk uitziet, al helemaal als er een laagje tectyl overheen zit.
Je kunt het wel zien als een chassis is geknikt, wat meestal gebeurt ter hoogte van de voetenbak.
Heb je hier al gekeken voor de aankooptips die betrekking hebben op het chassis?
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's