extra knipperlicht ivm trekhaak
extra knipperlicht ivm trekhaak
Hoi
Is er iemand die mij kan vertellen hoe het zit met extra knipperlichten aan de zijkant van de eend wanneer je er een trekhaak onder zet .
Keuren ze de auto goed ,want ik heb gezien dat er eenden rijden met een trekhaak en die hebben knipperlichten aan de zijkant op het voorscherm.
Is dit verplicht, wie helpt mij?
groetjes wieltje
Is er iemand die mij kan vertellen hoe het zit met extra knipperlichten aan de zijkant van de eend wanneer je er een trekhaak onder zet .
Keuren ze de auto goed ,want ik heb gezien dat er eenden rijden met een trekhaak en die hebben knipperlichten aan de zijkant op het voorscherm.
Is dit verplicht, wie helpt mij?
groetjes wieltje
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zie eerlijk gezegd het verband niet tussen het plaatsen van een trekhaak en de knipperlichten.
Als je een trekhaak monteerd, dan belemmerd deze als het goed is geen enkel onderdeel van de 2cv dat goed zichtbaar moet zijn zoals kenteken en verlichting.
Met voorscherm bedoel je dat er knipperlichten zijn gemonteerd in de driehoekjes tussen de spatborden en motorkap?
Als je een trekhaak monteerd, dan belemmerd deze als het goed is geen enkel onderdeel van de 2cv dat goed zichtbaar moet zijn zoals kenteken en verlichting.
Met voorscherm bedoel je dat er knipperlichten zijn gemonteerd in de driehoekjes tussen de spatborden en motorkap?
Laatst gewijzigd door Robbert. op ma 19 feb, 2007 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
- Jeroen-citroen
- Moderator
@ Robbert
Als je een trekhaak plaatst hoor je aan de zijkant van de auto een knipperlicht te hebben (Meestal op het voorspatbord bij "normale"auto's).
@ wieltje1
Ik heb dit idd bij een eend nooit gezien
en weet dus niet of er een uitzondering op de regel is.
als je wel knippers wilt kun je de engelse spatbord knipprs monteren
Als je een trekhaak plaatst hoor je aan de zijkant van de auto een knipperlicht te hebben (Meestal op het voorspatbord bij "normale"auto's).
@ wieltje1
Ik heb dit idd bij een eend nooit gezien

als je wel knippers wilt kun je de engelse spatbord knipprs monteren
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Lijkt me echt geen probleem; ik kom al 10 jaar door de APK heen met m'n Charleston met trekhaak en zonder zijknipperlichten.wieltje1 schreef:Bedankt voor de reactie,
Het klopt wat je zegt over de engelse spatborden daar zitten ze aan de zijkant op.
Ik ga het gewoon proberen zonder, om hem door de keuring te krijgen.
bedankt
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- André Post
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb vaker gehoord dat wanneer een auto een trekhaak heeft er duidelijke zijknipperlichten moeten zijn. Die in de voorspatborden, lijken mij dus niet echt duidelijk. Om deze reden zou een eend ze dus moeten hebben.
Ik rij echter zelf al 3 jaar met een trekhaak rond zonder extra knippers en bij de APK ben ik hier nooit op gewezen.
Ik rij echter zelf al 3 jaar met een trekhaak rond zonder extra knippers en bij de APK ben ik hier nooit op gewezen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
Oke, het is waarschijnlijk dus volgens de wet wel verplicht maar het wordt dus getolereerd.
Mag je trouwens met een trekhaak rondrijden zonder typeplaatje erop? Want ik heb er 1, moet ik er nog onder bouwen, en even een stekkerdoosje erop.. maar mag dat?
Frank
Mag je trouwens met een trekhaak rondrijden zonder typeplaatje erop? Want ik heb er 1, moet ik er nog onder bouwen, en even een stekkerdoosje erop.. maar mag dat?
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...