Noodkreet....Problemen aan acadionderweg in Marokko..Help...
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 12:22
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
OkeWe zijn vanmorgen eerst maar doorgereden naar eren grotere stad zodat we hopelijk ook wat onderdelen kunen vinden als de boel open ligt.
De moer op de primaire as zat inderdaad los. Het lager bleek ook kapot te zijn. De plastic ring die de kogels gepositioneerd houdt was uit het lager gefloept. we hebben hem er met moeite weer in kunnen krijgen maar echt oke is het niet. Op zondag is het ook in marokko niet de juiste dag voor inkopen te doen dus morgen gaan we op zoek naar een nieuw lager.
Alles zit nu weer in elkaar (oude lager) En het klinkt beter! Of dit het enigste probleem is zullen we maar afwachten met het nieuwe lager en de nodige test kilometers, en dan naar het zuiden.
Dus voor nu allemaal heel erg bedankt voor de tips en ik laat horen hoe het afloopt!
Groetjes Obed en het paint the eend team......
De moer op de primaire as zat inderdaad los. Het lager bleek ook kapot te zijn. De plastic ring die de kogels gepositioneerd houdt was uit het lager gefloept. we hebben hem er met moeite weer in kunnen krijgen maar echt oke is het niet. Op zondag is het ook in marokko niet de juiste dag voor inkopen te doen dus morgen gaan we op zoek naar een nieuw lager.
Alles zit nu weer in elkaar (oude lager) En het klinkt beter! Of dit het enigste probleem is zullen we maar afwachten met het nieuwe lager en de nodige test kilometers, en dan naar het zuiden.
Dus voor nu allemaal heel erg bedankt voor de tips en ik laat horen hoe het afloopt!
Groetjes Obed en het paint the eend team......
De plastic ring in de zijkant van het lager is niet om de kogels op zijn plek te houden, maar dient meestal als afdichting bij een vetgesmeerd lager.painttheeend schreef:De plastic ring die de kogels gepositioneerd houdt was uit het lager gefloept. we hebben hem er met moeite weer in kunnen krijgen maar echt oke is het niet.
of om te voorkomen dat er vuil van buiten af in het lager kan komen. (Bij dit lager zal het zijn om te voorkomen dat slijtagedeeltjes/vuil v/d kilometerteller aandrijving in het lager kunnen komen)
De kogels worden gepositioneerd door de (metalen) Kooi zoals op onderstaande afbeelding te zien is.

Aan gezien de moer is losgelopen en er metaaldeeltjes in de bak kunnen zitten heb je grote kans dat de kogels beschadigd zijn of de kooi versplinterd is.
Voordat je het lager vernieuwt tap dan de versnellingsbakolie (warm) af en controleer de magneet van de aftapplug op metaaldeeltjes.
Succes met de zoektocht naar een vervangend lager
Laatst gewijzigd door AK350 op ma 19 feb, 2007 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 12:22
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Hallo,
Het is gelukt!!!!! tot nu toe loopt het super!
Het betreffende lager was hier nergens te vinden, zelfs op de enorme bergen sloopautos konden we geen 2cv vinden of dat lager.
Het probleem zat hem in de rand die op het lager zit. Een lager met dezelfde maten maar zonder rand hebben we gevonden en een bankwerker heeft een ring gedraaid en deze op het lager geperst. Werkt perfect!
Allemaal superbedankt en tot ziens...
Groetjes Obed
www.painttheeend.org
Het is gelukt!!!!! tot nu toe loopt het super!
Het betreffende lager was hier nergens te vinden, zelfs op de enorme bergen sloopautos konden we geen 2cv vinden of dat lager.
Het probleem zat hem in de rand die op het lager zit. Een lager met dezelfde maten maar zonder rand hebben we gevonden en een bankwerker heeft een ring gedraaid en deze op het lager geperst. Werkt perfect!
Allemaal superbedankt en tot ziens...
Groetjes Obed
www.painttheeend.org
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 12:22
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Beste mensen,
We zijn nu weer een 200 km verder en ik heb het idee dat er toch weer iets niet klopt in de versnellingsbak.
Ten eerste hoor ik in de vierde versnelling een licht schurend geluid. Dat je vooral hoort wanneer de moter moet trekken en het geluid verdwijnt ook bij een bepaalde snelheid en komt bij een iets grotere snelheid weer terug. Het geluid is niet echt hard maar toch duidelijk aanwezig....
Tweede: Wanneer ik in de tweede versnelling het gas ineens los laat dan hoor ik een tik. De versnellingspook beweegt dan ook een beetje. iets krijgt er dan een klap. Dit is pas sinds we het lager vervangen hebben. Hij blijft wel in zijn twee zitten. In het begin was dit heel zacht maar het is nu harder geworden. In zijn drie is dit ook maar stukken minder.
Moet ik mij zorgen maken? of zijn dit meer schoonheidsfoutjes waarmee we gewoon kunnen doorrijden?
Alvast bedankt!!!
Groetjes, Obed Verbeek
PS: de plastic ring uit hetlager had 6 uitsparingen voor dekogels en was er daarom volgens mij echt om d kogels op zijn plek te houden. Behalve veel alminium slijpsel heb ik geen stukjes ijzer in de olie gevonden.
We zijn nu weer een 200 km verder en ik heb het idee dat er toch weer iets niet klopt in de versnellingsbak.
Ten eerste hoor ik in de vierde versnelling een licht schurend geluid. Dat je vooral hoort wanneer de moter moet trekken en het geluid verdwijnt ook bij een bepaalde snelheid en komt bij een iets grotere snelheid weer terug. Het geluid is niet echt hard maar toch duidelijk aanwezig....
Tweede: Wanneer ik in de tweede versnelling het gas ineens los laat dan hoor ik een tik. De versnellingspook beweegt dan ook een beetje. iets krijgt er dan een klap. Dit is pas sinds we het lager vervangen hebben. Hij blijft wel in zijn twee zitten. In het begin was dit heel zacht maar het is nu harder geworden. In zijn drie is dit ook maar stukken minder.
Moet ik mij zorgen maken? of zijn dit meer schoonheidsfoutjes waarmee we gewoon kunnen doorrijden?
Alvast bedankt!!!
Groetjes, Obed Verbeek
PS: de plastic ring uit hetlager had 6 uitsparingen voor dekogels en was er daarom volgens mij echt om d kogels op zijn plek te houden. Behalve veel alminium slijpsel heb ik geen stukjes ijzer in de olie gevonden.
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 12:22
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Die ring zit geklemt tussen het deksel en kan toch helemaal niet bewegen. Ook als hij uitzet raakt hij toch helemaal geen bewegend onderdeel lijkt me??
Het geluid is er trouwens ook meteen bij het rijden en niet pas na een langere rid. We hadden 200 km doorgereden en gehoopt dat het vanzelf zou stoppen.
Groetjes Obed
Het geluid is er trouwens ook meteen bij het rijden en niet pas na een langere rid. We hadden 200 km doorgereden en gehoopt dat het vanzelf zou stoppen.
Groetjes Obed