Restauratie HK-17-PL (foto's P5)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Als je ze terug monteert, monteer ze losjes (vijzen nog niet aandraaien) en draai daarna alles mooi vast, lukt vrij vlotjes, ook met imitatie.
Wiebe
Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Mijn spatborden zijn van dezelfde leverancier als het chassis (De Graaf), ik ben benieuwd hoe de pasvorm is (kan het even niet proberen...)
Vandaag heb ik het chassis opgehaald. Het RDW certificaat zit erbij, dat moet goedkomen dus! Ik heb ook nieuwe achterspatborden.
De koets heb ik op een kar gezet en bij de eendenspecialist gebracht, die gaat de volgende reparaties uitvoeren:
- nieuwe bodemplaten
- nieuwe kofferbakbodem
- nieuwe dorpels
- nieuwe voetenbak
Verder is de koets eigenlijk nog best goed. Daarna kan ik 'm spuitklaar gaan maken.
Ondertussen ga ik beginnen aan het het vervangen van het chassis, hoewel dit de komende tijd niet snel zal gaan (weer op vakantie wachten!)
Vandaag heb ik het chassis opgehaald. Het RDW certificaat zit erbij, dat moet goedkomen dus! Ik heb ook nieuwe achterspatborden.
De koets heb ik op een kar gezet en bij de eendenspecialist gebracht, die gaat de volgende reparaties uitvoeren:
- nieuwe bodemplaten
- nieuwe kofferbakbodem
- nieuwe dorpels
- nieuwe voetenbak
Verder is de koets eigenlijk nog best goed. Daarna kan ik 'm spuitklaar gaan maken.
Ondertussen ga ik beginnen aan het het vervangen van het chassis, hoewel dit de komende tijd niet snel zal gaan (weer op vakantie wachten!)
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Maak wat overuren, de avondjes zijn dus meestal wel gevuld.. Gisteren had ik geen tijd, a.s. zaterdag kan er wel weer aan gewerkt worden denk ik.thomaaas schreef:avondjes, weekendjes... Maar wat zijn dat voor spatborden dan? Mijn eigen ervaring zegt dat het niets uitmaakt of spatborden en chassis van dezelfde leverancier komen, maar ben benieuwd!
Het wordt geleverd door 'de Graaf', wat voor spatborden het verder zijn weet ik niet.. Ze lijken op eendenspatborden

2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Dat gereedschap heb ik vandaag vaak in de hand gehad
Ik heb er nu één veerpot af. De slijptol moest eraan te pas komen maar hij ligt op de grond.. De andere veerpot staat in de kruipolie, 3 van de 4 moeren draaien al...
Dat is ook meteen alles wat ik vandaag heb gedaan trouwens.
Volgende week zaterdag ben ik bij Chyparse, de kruipolie kan dus twee weken intrekken..
Ben ook nog even bij mijn koetsje wezen kijken, de bodem is er helemaal uit. De randjes onder de achterste zijruiten zijn ook nogal rot, daar moet dus ook een vervangend stukje blik in..

Ik heb er nu één veerpot af. De slijptol moest eraan te pas komen maar hij ligt op de grond.. De andere veerpot staat in de kruipolie, 3 van de 4 moeren draaien al...
Dat is ook meteen alles wat ik vandaag heb gedaan trouwens.

Volgende week zaterdag ben ik bij Chyparse, de kruipolie kan dus twee weken intrekken..
Ben ook nog even bij mijn koetsje wezen kijken, de bodem is er helemaal uit. De randjes onder de achterste zijruiten zijn ook nogal rot, daar moet dus ook een vervangend stukje blik in..
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Veerpot 2 is er ook af, net zo boers als de eerste.. Slijptol, grote beitel en rammen maar.
De achteras en tank zijn er ook vanaf. De benzineleiding naast de linkerveerpot had ik nog even over het hoofd gezien, tijdens het slijpen kwam ik daar snel achter Laughing
a.s. weekend een lang weekend. Ik ga vrijdag naar de autorai maar ik hoop zaterdag dit chassis helemaal kaal te hebben, zodat ik maandag kan beginnen met opbouwen van het nieuwe chassis.
Koets wordt gebruikt als model om een mal te maken voor het opbouwen van nieuwe koetsen, daarom duurt het wat langer. Het laswerk aan de koets zou voor eind april af zijn.
De achteras en tank zijn er ook vanaf. De benzineleiding naast de linkerveerpot had ik nog even over het hoofd gezien, tijdens het slijpen kwam ik daar snel achter Laughing
a.s. weekend een lang weekend. Ik ga vrijdag naar de autorai maar ik hoop zaterdag dit chassis helemaal kaal te hebben, zodat ik maandag kan beginnen met opbouwen van het nieuwe chassis.
Koets wordt gebruikt als model om een mal te maken voor het opbouwen van nieuwe koetsen, daarom duurt het wat langer. Het laswerk aan de koets zou voor eind april af zijn.
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
Ik heb afgelopen vrijdag nieuwe veerpotomhulsels en deksels gekocht.Voge schreef:Ook 2 goede veerpotten besteld op marktplaats, worden als het goed is morgen opgestuurd.
Voor zo'n 50 euro heb je dan weer een "nieuwe" veerpot, als je het binnenwerk uit de oude pot overzet.
Lassen is normaal gesproken niet mijn sterkste punt, maar het lassen van dat nieuwe staal van die veerpotten was een fluitje van een cent, 'k heb nog niet eerder zo'n mooie las gelegd....
Eendracht maakt macht.
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Dat heeft me al 4 potjes olie gekost
Dan kijken ze bij de drogisterij wel raar hoor, het is ook tegen diarree ofzo? 
Maar mijn eend veerde gewoon niet lekker. Ben er nu toch aan bezig, dan maar meteen nieuwe schokbrekers en andere veerpotten, misschien wordt het dan beter.
(bovendien heb ik met de slijptol één van de veerpotten licht beschadigd omdat ik schrok van de brandende benzineslang
)


Maar mijn eend veerde gewoon niet lekker. Ben er nu toch aan bezig, dan maar meteen nieuwe schokbrekers en andere veerpotten, misschien wordt het dan beter.
(bovendien heb ik met de slijptol één van de veerpotten licht beschadigd omdat ik schrok van de brandende benzineslang

2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Het oude chassis staat nu tegen de muur aan om te oefenen voor oud-ijzer. Het nieuwe chassis staat op de blokken en de assen zitten er al aan.
Ik heb de oude bouten gebruikt, die leken me nog prima in orde. Kan dat kwaad of niet?
Aan de assen heb ik verder niets gedaan trouwens, is het nog verstandig om dingen te gaan vervangen of is dat niet echt nodig?
Het chassisnummer heb ik alvast maar uit het oude chassis geslepen, voordat ik 't in één of andere foute opruimbui een keer bij het oud ijzer breng...
Ik heb de oude bouten gebruikt, die leken me nog prima in orde. Kan dat kwaad of niet?
Aan de assen heb ik verder niets gedaan trouwens, is het nog verstandig om dingen te gaan vervangen of is dat niet echt nodig?
Het chassisnummer heb ik alvast maar uit het oude chassis geslepen, voordat ik 't in één of andere foute opruimbui een keer bij het oud ijzer breng...
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997