Welke brandstof

Gesloten
hevtus
Beginner
Beginner

Welke brandstof

Bericht door hevtus » zo 4 mar, 2007 21:32

Hallo allemaal,
wij zijn maagdelijk op het gebied van de eend. Gisteren onze eerste aangeschaft, een Transat uit 1983.

Vandaag een eind wezen toeren en nu twijfelen we toch over welke brandstof er in moet. De een zegt Euro 95 met loodvervanger, de andere zegt Super 98 met loodvervanger (al dan niet zelf toe te voegen).

Wie o Wie kan ons op de goede weg zetten?

groeten

Koen

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Jimmy » zo 4 mar, 2007 21:48

Hallo

Kijk eerst eens op het motorblok in de buurt van het vliegwiel cq startmotor op het type plaatje welk motor type erin ligt, en kijk dan eens naar het volgende topic

http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... euro++euro

en op de motor type lijst
http://historie.2cv.nl/

In principe is 98 altijd goed alleen als het blokje 95 kan is het natuurlijk duurder tanken. loodvervanger hoeft eigenlijk niet, en lost als je pech hebt ook nog de benzine leiding op, waardoor er weer rommel in de benzine komt.

groeten Jimmy
Even geen 2cv

hevtus
Beginner
Beginner

brandstof

Bericht door hevtus » zo 4 mar, 2007 21:58

Morgenmiddag maar eens een kijkje nemen. Aangezien de garage houder vertelde dat er 95 in kom dit gedaan.
Morgen controle en vervolgens 98 erin. Als ik de al eerdere discussies goed gelezen heb kan ik de net aangeschfte loodvervanger wegdoen.

moregen meer.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 4 mar, 2007 22:40

Lees gewoon die andere topics eens goed door, ik hoef echt niet te lezen of jij weet welke benzine erin moet, want iedereen begint hier steeds weer overnieuw over. Wat mij betreft mag dit topic ook gewoon dicht, want het voegt absoluut niets toe.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » zo 4 mar, 2007 23:09

als je die loodvervanger al hebt, sowieso opgebruiken. kwaad kan het niet, het doet eerder goed.
Ami 8 break

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Welke brandstof

Bericht door Handjes » zo 4 mar, 2007 23:17

Super 98 zonder loodvervanger. Loodvervanger is onzin, doet geen goed (ook geen kwaad).
La vie est belle.

Gesloten