Dakjes kleuren

Alles in, over, rond en op de koets.
Gesloten
Frank Kam
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 feb, 2004 14:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Dakjes kleuren

Bericht door Frank Kam » zo 1 feb, 2004 15:21

Ik wil een bruin dakje op mijn bruine (Paille Brulée) Dyane van 1969. Via de gewone handel is dat niet te krijgen. Toch schijnt het mogelijk te zijn om daken te kleuren. Wie heeft er tips?

Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
Locatie: Spaarndam

Bericht door Kees-Jan Smit » ma 2 feb, 2004 11:51

Beste frank, ik weet niets over omkleuren van een bestaand dak, maar daken zijn tegenwoordig in de meest vreemde kleuren te krijgen. Bij Sander Aalderink (eendengarage.NL) heb ik een kleurenstaal bekeken van dakjes, alleen weet ik niet of die ook voor de Dyane waren. Bij de Eindhovense Eendengarage (eendengarage.COM) weet ik dat ze extra moeite doen om ook dyane-onderdelen in omloop te brengen en nu loopt daar een actie met zgn. 'Geen-Gezeik-Daken'.

Helpt dit?

Kees-Jan

Voor de duidelijkheid: Ik heb geen aandelen in welke eendengarage dan ook!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

al lid van de DVN?

Bericht door dyane_maniac » wo 4 feb, 2004 21:28

hoi frank,

ben je al lid van de DVN? deze leveren nl nieuwe dakjes (let wel, deze passen soms iets minder best dan originele, maar ja DIE worden niet meer gemaakt) de DVN kan best veel kleuren leveren. voor telefoonnummers kun je het beste even kijken op www.dyane.nl . het beste is om even te bellen. de mail doet het niet altijd. de DVN is zeker niet duur in haar onderdelen voorziening. heb jij heel toevallig die bruine dyane bij eendenspul vandaan?

groet Douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gast

Bericht door Gast » do 5 feb, 2004 08:03

Beste Douwe,

Bedankt voor je reactie! De DVN kan deze daken niet leveren. Ik kan me voorstellen dat fabrikanten niet voor een handjevol Dyanes (of eenden) speciaal een kleur dak gaan aanmaken. Da's veel te duur. Maar ik heb lang geleden eens gehoord over een plasticverf die in het materiaal trekt en dus soepel blijft. Weet iemand daar iets van?

De bruine Dyane heb ik in 1989 gekocht in Rotterdam van een particulier. Hij moest toen f 50 kosten... Wel met werk!

Groetjes, Frank

Frank Kam
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 feb, 2004 14:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Frank Kam » za 7 feb, 2004 18:11

Sander Aalderink kan er niet aankomen. De Eendengarage weet iemand die elke kleur kan maken, alleen kost het dan héél véél geld, zo'n EUR 500 per dakje... :cry:

Er moeten toch betere manieren zijn?!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 7 feb, 2004 19:03

Je kunt er zelf eentje maken.

Visbeen maakt zelf ook daken voor eenden. Je kunt je oude dak gebruiken voor maten en het nodige ijzerwerk.

Of bel ff met Visbeen of hij het wil doen. Woont bij Rotterdam in de buurt en maakte vroeger ook daken voor boten. Zolang hij maar de maten heeft.

Tel-nummer staat ergens op deze site. Ff de zoek functie gebruiken met de term visbeen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten