SagenSafari

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Plaats reactie

Sagensafari?

Ja! Klinkt erg leuk
3
75%
Nee! Klinkt echt niet leuk
0
Geen stemmen
Hmm! Zou er echt meer van moeten weten
1
25%

Totaal aantal stemmen: 4

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

SagenSafari

Bericht door Maaikie » vr 9 mar, 2007 01:40

Gewoon even een idee voorleggen...wist niet zo gauw waar ik het neer zou zetten en heb het daarom bij meetings gezet.

Wij hebben ooit jaren geleden op cassette de Sagensafari gekregen. Dit zijn twee cassette bandjes waar verhalen verteld worden door Willem de Ridder.
Je gaat rijden en zet deze cassettes op en laat je helemaal leiden door deze verteller. Het is een ongelofelijke ervaring.

Je waant je echt in een andere wereld als je de sagensafari doet kan ik jullie beloven.

Is het een idee om hier eens iets mee te doen met zijn allen...wij hebben de cassettes intussen op cd gezet, omdat we ze nergens meer konden krijgen.

Het is een route van ongeveer 4-5 uur en je start in NO-Twente en gaat zelfs eventjes Duitsland in.

Mijn vraag is dus eigenlijk...zou het een idee zijn dit met een groep te doen. Je bent dan wel met zijn allen, maar toch ook erg alleen in je eendje..het is vooral zeer geschikt om met kinderen te doen. De tapes zijn zo oud dat er lichte aanpassingen nodig zijn, want toen wij hem weer reden een paar jaar terug waren er een aantal punten verdwenen, maar het is in principe zo weer terug te halen,...is ons ook gelukt namelijk...:)

hier wat meer over de Sagensafari:
Wieven en Spookhazen

In Noordoost-Twente zijn vele interessante sagen en legenden uit vroegere tijden goed bewaard gebleven. Maak op een bijzondere wijze kennis met het schitterende gebied van de 'witte wieven'.
Dit is geen gewone safari; je wordt namelijk de weg gewezen door een stem vanuit de cassetterecorder van je auto. Hij zal je vertellen over de mooiste sagen en legenden en laten kennismaken met roofridders, dwaallichten en spookboerderijen.

laat je leiden langs spookboerderijen, moerassen, heksen en nog veel meer. Met je eigen auto ga je op pad, en de enige die je de weg wijst, is de stem op de speciale geluidscassette. Oude sagen, geesten, dwaallichten, roofridders, edellieden, struikrovers en tempelpriesteressen komen voor je ogen tot leven. De stem lokt je naar gevaarlijke gebieden en vraagt je (als je durft!) zelfs om uit te stappen. Midden in de bossen brengt hij je naar plekken waar je de kracht nog uit de aarde voelt komen, naar verborgen bronnen en meren waarin kastelen zijn weggezakt, naar eeuwenoude paden waar de bloedkoets nog rijdt en naar dromerige herbergen waar het goed toeven is

Eén ding is in ieder geval zeker: na een Sagensafari laat je je door niemand meer iets wijsmaken.

Is hier animo voor om eens tanden hierin te zetten en te kijken of we een SagenEendenSafari kunnen organiseren?

Wat vinden jullie?

groetjes, Maaikie
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 9 mar, 2007 09:41

misschien een idee om dit toe te passen in de twente raid ?

Anders even Niko contacten ?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 9 mar, 2007 09:58

Ik heb wel eens ooit een route proberen te rijden die 3 jaar oud was. Maar door de vele veranderingen aan het wegennet, was hier geen beginnen aan.

Gezien het verhaal nog op bandjes staat, vraag ik me dus af in hoeverre het haalbaar is om deze route te rijden. :roll:

Het idee is wel leuk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » vr 9 mar, 2007 12:05

wij hebben m ik denk drie jaar terug gereden....en alleen het startpunt was er niet meer, maar hebben we wel terug gevonden....en ik heb ze dus op cd gezet...dat zou dan alleen een kwestie van aantal mensen dat komt een gebrand cd'tje geven en dan een bijdrage vragen voor het willem de ridder fonds....de route die wij reden was er nog één uit de tijd van de gulden..hahahaa..want er stond op de cassette omhulsel dat we wel Duitse Marken moesten wisselen...

@punky er zijn er twee. één in NO Twente en één in Gelderland...wij reden die in Twente en was te doen....

@Duintje, Niko? Kan ik die hier op het forum vinden?

Maar ik voel geen keiharde nee bij jullie...???
Kingfisher Sky Celliste

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 9 mar, 2007 12:29

Maaikie schreef:@Duintje, Niko? Kan ik die hier op het forum vinden?
http://www.2cv.nl/interactief/forum/pro ... file&u=673

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » vr 9 mar, 2007 12:31

aha! Ja, zeg..:lol:....ik heb net met pijn en moeite jullie 'echte' namen geleerd....ik overhoor mezelf nog elke dag.....

thanx!

Ik ga daar later even rustig een berichtje naar sturen..of hem even wijzen op dit bericht..

thanx duintje...
Kingfisher Sky Celliste

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 9 mar, 2007 12:32

Hier ben ik al!

Ik vind het een heel leuk idee, zelf al eens met zoiets bezig geweest ook.
We wilden nog een puzzelrit doen begin dit jaar, maar dat loopt allemaal al even lastig, misschien dat we hier wat mee kunnen?
Ik zal eens een balletje opgooien en even naar de status van de puzzelrit kijken op dit moment.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » vr 9 mar, 2007 12:41

berg en mohammed was het spreekwoord toch...:lol:...

super...ken jij de Sagensafari???

Het moet toch uitvoerbaar zijn,maar omdat jij dichter bij het vuur zit dan ik...is het wel de moeite van het informeren waard...onze ervaring is wel dat het lekker weer moet zijn..zeker gezien je in en uit je auto moet stappen voor een aantal opdrachtjes...

Ikj heb dus de tapes, maar we hebben het ook op cd staan...dus da's zo te kopieren..ikzelf heb geen geluidsinstallatie..:lol: in mijn eend, maar met een gettoblaster op schoot is het te doen, hebben wij destijds ook gedaan met de 205 die naar de sloop moest...:D

Het mooiste zou zijn als de sagensafari's nog te verkrijgen zouden zijn...maar ik word van het spreekwoordelijke kastje (telefonisch) naar de muur gestuurd.... er zou nu zelfs dit zijn
Sagen Twente brengt in het najaar van 2007 op een vernieuwende manier de vele sagen en legenden die Twente rijk is tot leven. Bijvoorbeeld met de Sagensafari, een grensoverschrijdende autoroute. GPS-gestuurd rijden door het coulisselandschap van Noordoost-Twente en het Duitse grensgebied en onderweg luisteren naar spannende muziek en verhalen van de sagenverteller. Geregeld verlaat men de auto om de mooiste locaties te bekijken en opdrachten uit te voeren.

Het Hellehond-mysterie is een multimediale speurtocht voor kinderen tussen 10 en 15 jaar. Het oplossen van een mysterieuze verdwijning begint al thuis achter de computer, maar speelt zich voor het grootste deel in de 'echte' wereld af. In De Lutte om precies te zijn. Alle moderne mediatechnieken moeten worden aangewend om de hellehond tot bedaren te brengen en de rust in het Twentse dorp te doen terugkeren.
Maar een telefoonnummer of adres kan ik er niet uithalen...we hebben destijds contact gehad met de VVV en ook met de uitgever van het boek en de cassettes...
Kingfisher Sky Celliste

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » vr 9 mar, 2007 15:22

Gaaf! Zoals Niko al schreef is het misschien wel een leuk idee om dit met ons clubje te organiseren. Je gaat er zeker meer van horen :wink:
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 10 mar, 2007 09:26

Ik ken het fenomeen sagen safari, maar ik heb het zelf nooit gedaan. Wel in een iets andere vorm.
Ik wist ook niet dat er cd's bij waren en dergelijke, maar we gaan er eens werk van maken!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Plaats reactie