stotterd

Gesloten
Gebruikersavatar
respect the duck
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 2 feb, 2004 15:28
Locatie: eindhoven

stotterd

Bericht door respect the duck » zo 8 feb, 2004 19:09

mn eendje reed net weer n weekje lekker. pas voor mijn eend doende n lang ridje gemaakt (160km) en ik merkte dat als ik van n de snelweg afkwam gas losliet t lampje van mn oliedruk ging branen en als ik stilstond en n beetje met t gas speende weer meteen uitging. 2 dagen later reed ik n klein stukje en op eens bleef ie bij optrekken steets stotteren maar als ie meer toeren kreeg trok ie er wel doorheen.. ook maar eventjes dus.. hij bleef maar stotteren en ik kwam dus niet echt vooruit.... ding aan de kant en naar huis gesleept (voor de zoveelste keer) thuis oliepijl gekontroleerd en was ongeveer 1 cm te hoog.. vraag me dus af of dat daardoor komt of dat t gewoon iets anders is (bezinefilter verstopt of ontsteking of bougie vuil ofzo..... ik wil nu eindelijk n keer n weekje zonder problemen rijden, is me tot nu toe nog nooit gelukt sins ik m heb.. 2 maanden ofzo (zucht...) alle raad en tips zijn welkom want ik MOET m over 2 dagen aan de praat hebben want vanaf dan moet ik er elke dag mee naar mn werk rijden..

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 8 feb, 2004 22:40

ik weet dat dit een gedoodverfd antwoord is, maar heb je m recentelijk een grote beurt gegeven? zie ook de checklist die net door daniel is geplaatst. als je zeker weet dat puntjes, kleppen bougie(kabels) vlotterhoogte ed in orde is en je hebt nog steeds problemen, dan zou ik de carburateur eens na laten kijken door een eendengarage. het klinkt misschien lullig als advies om je eend naar een eendengarage (niet zomaar een citroendealer, of deze moeten nog steeds vaklui in dienst hebben) te brnegen, maar dan weet je wel zeker dat ie goed rijdt. ook weet je vanaf dan hoelang het geleden is dat je eend een beurt heeft gehad (je hebt m nog maar 2 maanden dus ik neem aan dat de geschiedenis nog een beetje "duister" is.), maar om even terug te komen op je probleem, weet je zeker dat het lampje dat opblicht, het oliedruk lampje is en niet die van het remvloeistof niveau? ik heb momenteel nl dezelfde symptomen (mijn hrc lekt) en daardoor licht dit lampje af en toe op.

succes, douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 15 feb, 2004 13:10

Bekend fenomeen. Na APK keuring slaat mijn eend ook -bijna- af bij stationairlopen voor overwegen en verkeerslichten. Ligt aan de CO afstelling. Levert een schoner milieu op maar niet in de cabine van mijn eend als je begrijpt wat ik bedoel (%$@%&**&!!!)
Hanzzl :evil:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 16 feb, 2004 16:15

Hannzl.niet aan de CO schroef draaien.maar wel iets sneller zetten

Mijn2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 8 jan, 2004 14:25
Locatie: Kampenhout (B)

Bericht door Mijn2CV » do 19 feb, 2004 19:40

Wat gebeurt er juist als je aan je CO-schroef draait? Wat stel je dan juist bij en in welke mate heeft dit invloed?

Ben een beetje een leek, hoop dat dit geen domme vraag is...

Groeten,
Niels R.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

CO schroef

Bericht door Gerard2cv » vr 20 feb, 2004 08:21

Hallo Niels.
Een vraag kan nooit dom zijn,wel het antwoord.Er zitten in de carburator een aantal
speciaal op maat gemaakte kanaaltjes en sproeiers,maar nu is dat CO percentage
zo precies(op 0,5%naukeurig)dat de klepafstand en de ontsteking daar allemaal toe
bijdragen wat het resultaat is wat er bij een stoplicht waar een aantal auto's eigenlijk
onnodig staan draaien,dus zo schoon mogelijk.Dit is dus niet voor elke auto gelijk.
Vandaar zit er onderin je carburator een schroefje met een schuine punt eraan,dus als
je dat schroefje indraait zal de hoeveelheid benzine die met de lucht de motor ingaat het
mengsel armer maken en bij uitdraaien rijker.Nu is het de bedoeling dat je met dat schroefje hem zo stelt dat de motor zo snel mogelijk draait.Dan is dus de kwaliteit het
beste.Nu kan het dat de motor te hard of te zacht draat.dan kan je aan de gasklep het
toerental regelen.daarna weer met de onderste zoeken naar het hoogste.Tot hij goed
draait.succes ermee.

Mijn2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 8 jan, 2004 14:25
Locatie: Kampenhout (B)

Bericht door Mijn2CV » vr 20 feb, 2004 09:56

Dank je Gerard... Ik zal er eens mee "spelen" :)

Ik denk nl. dat mijn blokje al sinds enige tijd niet deftig meer afgesteld is!

Groeten,
Niels R.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 24 feb, 2004 21:38

gerard, ik heb mijn motor een tijdje terug na de jaarlijkse apk afgesteld zoals je hier beschreven hebt, omdat mijn motortje na de keuring rottig stationair liep. Ik heb de co schroef zover uitgedraaid dat de motor hoog stationair liep en vervolgens de gasklep dicht gedraaid, hierna weer dat punt met de co schroef opgezocht. Dit ging goed tot ik opeens de schroef van de gasklep in mijn handen had :shock: Mijn motortje loopt echt als een naaimachientje stationair, heel rustig en gelijkmatig en hij pakt prima op zodra ik gas geef. Dit lijkt mij dus de correcte afstelling alleen mis ik nu dus het schroefje aan de gasklep. Mijn vraag is nu kan dit kwaad?????
2cv az 1968

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 25 feb, 2004 10:14

Nee,in principe niet,het geeft alleen aan dat de carburator zoveel ruimte heeft gekregen
dat de gasklep helemaal dicht kan en hij toch keurig loopt.Zo zie je maar dat je zonder
CO meter je motor veel beter kan laten lopen als je maar weet waar je aan zit te schroeven en wat je er mee wil bereiken.(kennis v.d.techniek)succes ermee.
Ik ben blij dat ik weer iemand iets heb kunnen leren,nl.de reden dat ik hier zit.Ik rij zelf
gezien mijn gezondheid niet meer,maar blijft Cotrofiel.

Gesloten