het dakje..
het dakje..
Dag lieve mensen,
Mijn naam is eefje, en ik ben sindskort de zeer trotse bezitster van een prachtige eend! Maar nu komt de wellicht domste vraag die ooit gesteld is.. hoe open ik het dakje in zijn geheel (dus niet alleen het voorste stuk) Het lijkt alsof hij nml vast zit..
nou, na mijn schaamte overwonnen te hebben, toch dit berichtje maar geplaatst.. wie kan me helpen?
liefs
eef
Mijn naam is eefje, en ik ben sindskort de zeer trotse bezitster van een prachtige eend! Maar nu komt de wellicht domste vraag die ooit gesteld is.. hoe open ik het dakje in zijn geheel (dus niet alleen het voorste stuk) Het lijkt alsof hij nml vast zit..
nou, na mijn schaamte overwonnen te hebben, toch dit berichtje maar geplaatst.. wie kan me helpen?
liefs
eef
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Ten eerste welkom!!
En het dakje..
ALs het goed is (en dat is het hoop ik), zit er bovenop de koets, ter hoogte van de deuren een lip, waar het dakje met een ijzeren beugeltje aan vast is geklemd.
Als je dan zijwaarts aan dat punt trekt (soms zie je een stukje grijskleurig ijzer zitten), dan komt het dakje los.
Hopelijk is het te begrijpen, maar zal er voor de zekerheid even een foto voor je bij zoeken
Foto (met dank aan CitRoel):"
Midden boven de achterdeur, zitten op het dak die 2 rondjes, daar zit het dakje nog vast...
En het dakje..
ALs het goed is (en dat is het hoop ik), zit er bovenop de koets, ter hoogte van de deuren een lip, waar het dakje met een ijzeren beugeltje aan vast is geklemd.
Als je dan zijwaarts aan dat punt trekt (soms zie je een stukje grijskleurig ijzer zitten), dan komt het dakje los.
Hopelijk is het te begrijpen, maar zal er voor de zekerheid even een foto voor je bij zoeken
Foto (met dank aan CitRoel):"
Midden boven de achterdeur, zitten op het dak die 2 rondjes, daar zit het dakje nog vast...
Laatst gewijzigd door Tom Duckpower op ma 12 mar, 2007 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
welkom !!!!
Domme vragen bestaan volgens mij nog steeds niet...hahahaha...en ik had volgens mij ook zo'n zelfde eerste vraag..misshcien heb je hier al wat aan..
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4248
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=3939
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=3824
als je de zoekfunctie bovenaan gebruikt en zoekt op bijvoorbeeld dak open kom je ook al een heel eind...succes ermee...
Ik heb ook echt ongelofelijk lopen klunzen destijds...
Heb je halverwege je dakje uit die ijzeren houdertjes gehaald???
Halverwege zit zo'n ijzeren rand waar aan beide kanten een soort houdertje zit waar je dakje ingeschoven zit...
Heb je dat al eens geprobeerd?
succes!!!!
groetjes, Maaikie
Domme vragen bestaan volgens mij nog steeds niet...hahahaha...en ik had volgens mij ook zo'n zelfde eerste vraag..misshcien heb je hier al wat aan..
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4248
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=3939
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=3824
als je de zoekfunctie bovenaan gebruikt en zoekt op bijvoorbeeld dak open kom je ook al een heel eind...succes ermee...
Ik heb ook echt ongelofelijk lopen klunzen destijds...
Heb je halverwege je dakje uit die ijzeren houdertjes gehaald???
Halverwege zit zo'n ijzeren rand waar aan beide kanten een soort houdertje zit waar je dakje ingeschoven zit...
Heb je dat al eens geprobeerd?
succes!!!!
groetjes, Maaikie
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
-
- Veelvuldig poster
ik zal het joe vertellen, ik ga er even vanuit dat je een zogeheten binnensluiter hebt:
ga in de eend zitten en doe links en rechts je zonnenklepje naar beneden.
maak links en rechts de beugels los die de grijze stang vasthouden.
klap het dak open.
check of de plastic lus niet met een drukker vastzit op de grijze stang, in het midden.
trek het dakje uit de beugel.
loop naar de zijkant van de auto, het dakje zit links en rechts nog vast met een beudgeltje over een metalen lipje. pak het dakje voor en achter dit lipje beet en trek het beugeltje van het lipje.
leg het dak nu recht naar voren en rol het helemaal op.
je zet het achter vast met de 2 plastic bandjes op de drukkertjes, 1 in de auto en 1 op de auto aan de buitenkant.
nu ben je klaar om te genieten en vergeet niet allebei de klapraampjes te openen voor maximale verfrissing .
edit: ik zie dat ik niet zo snel typ als de rest...
ga in de eend zitten en doe links en rechts je zonnenklepje naar beneden.
maak links en rechts de beugels los die de grijze stang vasthouden.
klap het dak open.
check of de plastic lus niet met een drukker vastzit op de grijze stang, in het midden.
trek het dakje uit de beugel.
loop naar de zijkant van de auto, het dakje zit links en rechts nog vast met een beudgeltje over een metalen lipje. pak het dakje voor en achter dit lipje beet en trek het beugeltje van het lipje.
leg het dak nu recht naar voren en rol het helemaal op.
je zet het achter vast met de 2 plastic bandjes op de drukkertjes, 1 in de auto en 1 op de auto aan de buitenkant.
nu ben je klaar om te genieten en vergeet niet allebei de klapraampjes te openen voor maximale verfrissing .
edit: ik zie dat ik niet zo snel typ als de rest...
Laatst gewijzigd door supercees op ma 12 mar, 2007 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Jeroen-citroen
- Moderator
Hallo Eef,
Welkom op het forum.
Het dakje moet je losmaken van het voorste frame Als je een "binnensluiter"hebt. Dit betekend dat je de eerste helft niet oprolt maar achterover klapt.
Hebe je dit niet dan kun je dat deel overslaan .
Bij het midden van je dak aangekomen zit het inderdaad vast met 2 beugeltjes (allebei de kanten van de auto 1 ).
trek het dakje naar je toe als je naast de auto staat en voila het dak is los.
Verder oprollen en vastmaken met de riemjes die in de auto hangen op het drukkertje aan het eind van het dak en klaar is Eef
Succes, groet, Jeroen
EDIT: de hulp komt uit alle hoeken
Welkom op het forum.
Het dakje moet je losmaken van het voorste frame Als je een "binnensluiter"hebt. Dit betekend dat je de eerste helft niet oprolt maar achterover klapt.
Hebe je dit niet dan kun je dat deel overslaan .
Bij het midden van je dak aangekomen zit het inderdaad vast met 2 beugeltjes (allebei de kanten van de auto 1 ).
trek het dakje naar je toe als je naast de auto staat en voila het dak is los.
Verder oprollen en vastmaken met de riemjes die in de auto hangen op het drukkertje aan het eind van het dak en klaar is Eef
Succes, groet, Jeroen
EDIT: de hulp komt uit alle hoeken
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
nog een tip: rol het dakje op naar achter, dus zodat de grijze binnenstof aan de buitenkant van het opgerolde dak zit. Dan zit de grijze stang aan het dakje precies achterop; zodat je de bandjes onder die stang door kunt halen. Dan weet je in ieder geval zeker dat de bandjes er niet zijwaarts af kunnen schuiven.
ik heb op het forum foto's gezien van mensen die dit niet doen kennelijk zitten de bandjes daar strak genoeg om niet naar de buitenkant te glijden.
ik heb op het forum foto's gezien van mensen die dit niet doen kennelijk zitten de bandjes daar strak genoeg om niet naar de buitenkant te glijden.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Heavy user
Het dakje is te breed om naar de zijkant te glijden. Het zou dan compleet moeten verkreukelen. Dus het is uitgesloten dat dat gebeurt. Ik hou de binnekant altijd binnen. De kans is natuurlijk minimaal, maar als er net een vogel op schijt, dan zit de flats aan de buitenkant en hoef ik niet te schrobben. Slechts het dakje dicht en wachten op regen ...
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik bedoelde niet het dakje maar de bandjes, maar die zitten bij mij misschien wel iets te slap omdat de gaatjes voor de bandjes geboort moesten worden (Spécial) en dat is misschien net niet op de juiste plek gebeurd.
Over schijtende vogels: volgens mij zijn veel van die beesten slim genoeg om te kunnen bepalen waar ze schijten. Ze laten hun kwakje alleen vallen als ze denken dat ze op iets interessants kunnen mikken, dus die angst dat mijn 2cv vol gescheten wordt heb ik ook wel
Over schijtende vogels: volgens mij zijn veel van die beesten slim genoeg om te kunnen bepalen waar ze schijten. Ze laten hun kwakje alleen vallen als ze denken dat ze op iets interessants kunnen mikken, dus die angst dat mijn 2cv vol gescheten wordt heb ik ook wel
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Veelvuldig poster
-
- Beginner
- Contacteer:
heey lieve mensen!
wat fijn dat er zo gruwelijk veel van jullie met goede en wijze raad gekomen zijn, ik ga het straks uitproberen op deze heerlijk zonnige dag. Want wat is er tenslotte fijner dan een beetje prutsen aan het beestje? Vandaag gaan we de roest onder handen nemen (en dus rijden MET dakje open.. )
een digitale camera is tot nu toe nog niet in mijn bezit, maaar mocht hij er ineens zijn zal ik jullie zeker niet weerhouden van een fotootke van mijn trots!
liefs,
eef
wat fijn dat er zo gruwelijk veel van jullie met goede en wijze raad gekomen zijn, ik ga het straks uitproberen op deze heerlijk zonnige dag. Want wat is er tenslotte fijner dan een beetje prutsen aan het beestje? Vandaag gaan we de roest onder handen nemen (en dus rijden MET dakje open.. )
een digitale camera is tot nu toe nog niet in mijn bezit, maaar mocht hij er ineens zijn zal ik jullie zeker niet weerhouden van een fotootke van mijn trots!
liefs,
eef
-
- Heavy user
zonnige dag? ik kan amper 100 meter ver kijken! vanochtend ook weer 3 auto's op elkaar geklapt... en ik mocht mn mistachterlicht weer eens gebruiken. (legaal)eefje schreef:heey lieve mensen!
wat fijn dat er zo gruwelijk veel van jullie met goede en wijze raad gekomen zijn, ik ga het straks uitproberen op deze heerlijk zonnige dag.
nuja geniet er dan maar dubbel van (ook een beetje voor mij)
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Dit is niet echt de juiste manier om je dakje open te doen/houden. Hij vangt zo enorm veel wind en je belast de stof halverwege waardoor deze snel kapot gaat. De stof moet naar achteren, zodat de boel goed plat ligt. Deze stand is sowieso ook niet voor hoge snelheden.
Tom Duckpower schreef:
La vie est belle.
-
- Beginner
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
tis meer een voorbeeld fot'om te laten zien waar de klinknagels zitten halverwege het dakje.Handjes schreef:Dit is niet echt de juiste manier om je dakje open te doen/houden.
Dat het dat zo fout open is gemaakt weet ik
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i