Klop bij bocht naar links
Klop bij bocht naar links
Als ik een hevige bocht naar links neem hoor ik soms een klop ,ik denk rechts achteraan en het is niet altijd .Zou het kunnen dat het mijn veerpot is die soms wat stroef werkt?Of is er een andere verklaring voor
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Klop bij bocht naar links
Ik heb precies hetzelfde gehad, jaren bezig geweest om te achterhalen waar het vandaan komt. Vermoeden was het stuurhuis, maar ook daar nooit speling kunnen vinden.Rikki schreef:Als ik een hevige bocht naar links neem hoor ik soms een klop ,ik denk rechts achteraan en het is niet altijd .Zou het kunnen dat het mijn veerpot is die soms wat stroef werkt?Of is er een andere verklaring voor
Alles is gedemonteerd en het enige wat ik heb kunnen vinden is een traversebout die ingesleten is en een uitgelsagen sluitplaatje. Wie weet was dit de veroorzaker van de klop.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik gok op een binnenspatbord die de draagarm raakt (tis heel lastig te bepalen of een geluid van voor of van achter, van links of van rechts komt) of de draagarm die de koets raakt bij inveren. ik had ook eens, voornamelijk als ik een verkeersdrempel oid nam. bleek dus iets simpels te zijn. als het geluid repeterend is als je de bocht door gaat dan denk ik met ramon mee: roestige velg die de fussee raakt of in het uiterste geval een rotte aandrijfas. maar dat zal wel meevallen
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Zou heel goed de uitlaat kunnen zijn die je chassis raakt LA ter hoogte van het achterwiel.
Kwestie van even voelen. Als je em tegen het chassis kan duwen een rubberblokje er tussen of een nieuw ophangrubber wat iets straffer is plaatsen.
Kwestie van even voelen. Als je em tegen het chassis kan duwen een rubberblokje er tussen of een nieuw ophangrubber wat iets straffer is plaatsen.
Laatst gewijzigd door CitroenAZU op di 13 mar, 2007 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 18 aug, 2006 22:45
- Locatie: Hilversum
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Heb vandaag de dyane volledig nagekeken of de motor ,versnellingsbak en aandrijfassen vast stonden en dit was allemaal ok. Ook heb ik de binnenbeplaating nagekeken en het is verdomd moeilijk om daar iets aan te vinden maar toch denk ik dat de klop daarvan komt.Heb daarna nog een proefrit gedaan en hij stuurt ,rijd en remt prima allen bij het fel ingaan van een bocht naar links weer een klop gehoord en terug naar af.Ik zou niet meer weten wat ik nog kan doen maar alles lijkt prima.Misschien de veerpotten?
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Wat betreft die transversebouten: ga daar pas aan draaien als je Eend op een krik ofzo staat (met de wieltjes vrij in de lucht). Want aan die acht bouten (viet voor en vier achter) hangt je hele Eend. Draai je ze los zonder je Eend ondersteund te hebben, dan flikkert je hele Eend naar beneden. Op jou als je er onder ligt. En voor auto's is een Eend niet zwaar, maar als hij op je ligt piep je wel anders.
Afblijven.