Nee, hij komt met bouten vast te zitten. Mag dat wel in belgie?Pelt schreef:Is de rolkooi vast gelast op het chassis?
want dit mag volgens belgische wetgeving niet.
Rol kooi in eend.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het staat op de lijst van to do. Ik heb al wel eens gekeken naar kant en klare, die zijn nog behoorlijk prijzig, laten doen dus ook.Jacobus_XIII schreef:Nico, was je trouwens van plan de rolkooi zelf te buigen en door iemand anders er in te laten lassen of wil je de gehele bouw van de rolkooi uitbesteden?Flying Duckman schreef:Inderdaad ziet er goed uit!
Hou ons op de hoogte, ik volg het met interesse!
De gehele bouw uitbesteden kan ik je niet aanbevelen, daar het aardig wat werk is en het geheel daardoor waarschijnlijk erg prijzig wordt.
Volgens mij worden er ook kant en klare rolkooien verkocht. Dit zou waarschijnlijk een goedkoper alternatief zijn. Ik heb anders ook nog wel een adresje voor je voor een gebogen rolkooi waar je achterbank behouden kan worden. Stuur me anders maar een PB-tje als je interesse hebt.
Ik wil het pas inbouwen als ik mijn chassis ga vervangen, dat is denk ik over 2 jaar, dan gaat de koets er weer af en wordt er daar ook nog wat aan gelast, dan kan ik het mooi in 1x doen.
ik stuur je nog even een pb!
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik wist het ook niet zeker van de APK, maar net even met de RDW gebeld.
Een achterbank is niet van belang voor de keuring.
Ben namelijk zelf ook nog van plan om een rolkooi in de Transat te zetten voor de Touareg Trail.
Een achterbank is niet van belang voor de keuring.
Ben namelijk zelf ook nog van plan om een rolkooi in de Transat te zetten voor de Touareg Trail.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
Hierbij weer wat fototjes van de rolkooi die ik aan het bouwen ben.
De rest van de foto's zijn te vinden op: http://koe.student.utwente.nl/~blog/?p=48
De rest van de foto's zijn te vinden op: http://koe.student.utwente.nl/~blog/?p=48
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik dacht dat je bouten zei...... vast fout gelezen.... stond zeker touwtjes...Jacobus_XIII schreef:Nee, hij komt met bouten vast te zitten. Mag dat wel in belgie?Pelt schreef:Is de rolkooi vast gelast op het chassis?
want dit mag volgens belgische wetgeving niet.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
KNAP WERK ZEG!
dit staat erg stoer straks!
dit staat erg stoer straks!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Heavy user
Vraag ik me ook af, want hoewel de rolkooi zo wel iets zal helpen als je over de kop vliegt, heeft hij wel de neiging door je vloerplaten heen te prikken.wouter87 schreef:ik ben alleen benieuwd hoe je hem dan gaat vast bouten. je buizen stoppen nu op je vloerplaten ga je dan een over dwarse balk maken vanaf het chassis naar je kooi?
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
@Niels: Haha Ik knoop twee hoekprofielen met de ruggen tegen elkaar aan elkaar vast. Hier knoop ik de rolkooi op en boor ik gaten doorheen waarmee ik de rolkooi vervolgens aan m'n bodemplaten en chassis vast knoop.Lelijke Eend schreef:Vraag ik me ook af, want hoewel de rolkooi zo wel iets zal helpen als je over de kop vliegt, heeft hij wel de neiging door je vloerplaten heen te prikken.wouter87 schreef:ik ben alleen benieuwd hoe je hem dan gaat vast bouten. je buizen stoppen nu op je vloerplaten ga je dan een over dwarse balk maken vanaf het chassis naar je kooi?
@Iedereen behalve niels: Ik las twee hoekprofielen met de ruggen tegen elkaar aan elkaar. Hier las ik de rolkooi op en boor ik gaten doorheen waarmee ik de rolkooi vervolgens aan m'n bodemplaten en chassis bout.
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Ik heb het idee dat twee hoekprofielen sterker zijn dan een T profiel. Het gaat voornamelijk om het doorbuigen en bij twee hoekprofielen denk ik (met mijn boeren logica) dat dit minder doorbuigt.Lelijke Eend schreef:@Jacobus_XIII: wellicht kan je in plaats van 2 hoekprofielen gewoon een T-profiel nemen ?