lasapparaat oke? en nog wat andere vragen.

Stel hier je vragen over lassen.
Plaats reactie
013
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 593
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 22:54
Locatie: Tilburg

lasapparaat oke? en nog wat andere vragen.

Bericht door 013 » vr 15 apr, 2005 18:12

Hoi allemaal net zoals iedereen kom je niet onder het lassen van je eend uit na verloop van tijd.

Nu kwam iemand aanzetten met een MIG ferm confort (type?) of een naam die erop lijkt (een ouder type lasapparaat dus) en wilde weten of iemand hier ervaring mee heeft. En hoeveel zoiets nu nog mag kosten.

Ook wilde ik weten of iemand een adres weet waar een kleine gasfles gekocht kan worden die hervulbaar is. (een gasfles in eigendom dus).

alvast bedankt!

Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » vr 15 apr, 2005 21:35

Op de site van Rustbuster.nl kan je een asleverancier op je postcode opzoeken. Daar staan trouwens ook nieuwe lasapparaten op, kan misschien een beetje inschatten wat je aan die oude uit wil geven.
2cv l'amour toujours

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » za 16 apr, 2005 01:46

Als je dat apparaat bedoelt met die kleine witte flesjes?? Mijn ervaring daarmee is erg bedroevend.
Werk nu met een apparaat van het merk contimac.
Das dit apparaat: http://jbase416.scarlet.be//mig_mag_basicline.htm
Werkt echt zo gigantisch veel prettigger!

Gast

Bericht door Gast » za 16 apr, 2005 09:12

JE KAN OOK LASDRAAD KOPEN MET HET GAS ER IN ,HOEF JE DUS HELEMAAL GEEN GASFLES TE KOPEN.

JEAN DUCK

Bericht door JEAN DUCK » za 16 apr, 2005 09:15

Mijn ervaring is dat je het beste CO2 kunt lassen,app. zijn vaak 2e hands op internet te vinden.Heb er zelf een gekocht voor €150,-

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Re: lasapparaat oke? en nog wat andere vragen.

Bericht door Jacobus_XIII » za 16 apr, 2005 09:32

013 schreef:Hoi allemaal net zoals iedereen kom je niet onder het lassen van je eend uit na verloop van tijd.

Nu kwam iemand aanzetten met een MIG ferm confort (type?) of een naam die erop lijkt (een ouder type lasapparaat dus) en wilde weten of iemand hier ervaring mee heeft. En hoeveel zoiets nu nog mag kosten.

Ook wilde ik weten of iemand een adres weet waar een kleine gasfles gekocht kan worden die hervulbaar is. (een gasfles in eigendom dus).

alvast bedankt!
Waar wil je het lasapparaat voor gebruiken? Voor alleen plaatmateriaal is een heel klein lasapparaat eigenlijk al voldoende. Wil je ook dik (profiel) materiaal gaan lassen (zelf een 4 cilinder eend bouwen ofzo) dan ben je haast verplicht om een zwaardere versie aan te schaffen.

Voor de zwaardere lasapparaten kun je het beste naar een 2e hands machinehandel gaan. Deze verkopen vaak voor goede prijzen oude professionele lasapparaten.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 13 mar, 2007 22:28

JE KAN OOK LASDRAAD KOPEN MET HET GAS ER IN ,HOEF JE DUS HELEMAAL GEEN GASFLES TE KOPEN.

dit werkt niet dit is kun je geen lassen noemen als je echt goed wilt lassen moet je 1 met gas hebben. zelf ben ik vroeger ook begonnen met een ferm las toestel:
vreet gas
1 op 60 knettert stottert enz enz
slangenpakket moet je recht en strak vast houden

voor een bodum plaatje ken je zo'n ding wel hebben maar voor het (echte) werk moet je een beter toestel hebben zoals esab cloos MERKLE elektra beckum ook dit toestel moet je om denken veel electrum beckem toestel lassen niet goed zoals het hoort een andere gelijk richter last het toestel goed.
ook toestellen met een vast slangenpakket dot is niet geschikt voor veel gebruik.
groeten siemen lasser constructie bankbewerker en lasaparatenmonteur

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 13 mar, 2007 22:41

Anonymous schreef:JE KAN OOK LASDRAAD KOPEN MET HET GAS ER IN ,HOEF JE DUS HELEMAAL GEEN GASFLES TE KOPEN.
heb ik ook, gaat prima, voor hobbymatig gebruik.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mar, 2007 13:10

ik ook (flux toch?)voor het wat lompere werk en nog strak ook ennnn het zit nog echt vast, wow.

Verder heb ik een simpele ferm wel zelf een losse fles aangesloten, met argon gas. Ik heb de dyane koets daar mee gelast en dat ging prachtig, mooie las door en door en mooi glad. Ok ik zal hem niet gaan gebruiken om een meter las mee te leggen, dat heb ik aan mijn neef overgelaten.

Maar als je deduldt hebt dan kan je daar ook mooi werk mee afleveren.

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: lasapparaat oke? en nog wat andere vragen.

Bericht door Handjes » wo 14 mar, 2007 13:35

Jacobus_XIII schreef:Waar wil je het lasapparaat voor gebruiken? Voor alleen plaatmateriaal is een heel klein lasapparaat eigenlijk al voldoende. Wil je ook dik (profiel) materiaal gaan lassen (zelf een 4 cilinder eend bouwen ofzo) dan ben je haast verplicht om een zwaardere versie aan te schaffen.
Mijn mening is dat voor het normale laswerk aan 2cv's (plaatwerk 0,5-0,7 mm dik), je juist een zwaardere versie nodig hebt. Want de goedkopere versies kun je minder lekker instellen. En juist voor dun plaatwerk wil je een CO2-lasapparaat dat je fijn kunt instellen.

Alleen CO2 MIG/MAG apparaten zijn geschikt om mee te lassen. De rest mag niet eens volgens APK-eisen.
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 14 mar, 2007 15:43

De ribbelkap is ook gelast met een Ferm apparaat en dat ging goed. Heb er wel een grotere fles aan gehangen dan die wegwerpflesjes. Die gingen mij te snel leeg en kosten evenveel als een flesvulling van een grotere fles.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 14 mar, 2007 19:16

Ik heb ooit met een Lincoln Electric MIG/MAG lasapparaat dun plaatwerk mogen lassen. Dat apparaat werkt op 230 volt (dus geen krachtstroom nodig) en last heerlijk ! Alleen is het wel een peperduur ding (€1500,-).
Afblijven.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 20 mar, 2007 22:27

Lincoln zijn ook fijne apparaten kost ook wat heb je ook wat. zelf heb vorige jaar een nieuwe toestel kocht een merkle 165 k ( ongv.dik 1000 euro) dit is een profecioneel toestel waar al veel bedrijven mee lassen ik las er voornamelijk frans blik mee en dat gaat prima. Nou gaat dit kwa hobby net wat de duure kant op meschien maar ik las er vaak mee voor mensen met eenden maar houd er wel rekening mee dat dit tiestel wel 20 jaar mee gaat zo worden de toestellen niet meer gemaakt vandaag de dag.


siemen constructie bankbewerker lasser en lasapparaten monteur

Plaats reactie