Klop bij bocht naar links

Alles over de wielophanging
CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 13 mar, 2007 21:30

Rikki schreef:maar het is maar 1 klop en dan niks meer en als ik de bocht bv op een rond punt blijf aanhouden hoor ik ook niks meer
nogmaals,...uitlaat al gecheckt? Dat was bij mij de boosdoener...
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » di 13 mar, 2007 22:12

Heb de uitlaat nagekeken en denk niet dat het daar zit

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 14 mar, 2007 00:16

Rikki schreef:Heb vandaag de dyane volledig nagekeken of de motor ,versnellingsbak en aandrijfassen vast stonden en dit was allemaal ok. Ook heb ik de binnenbeplaating nagekeken en het is verdomd moeilijk om daar iets aan te vinden maar toch denk ik dat de klop daarvan komt.Heb daarna nog een proefrit gedaan en hij stuurt ,rijd en remt prima allen bij het fel ingaan van een bocht naar links weer een klop gehoord en terug naar af.Ik zou niet meer weten wat ik nog kan doen maar alles lijkt prima.Misschien de veerpotten?
idd is het verdomd moeilijk om te ontdekken of de draagarm tegen het binnen spatbord of de koets aanloopt. je zou eigenlijk al iemand met zn volle gewicht op de bumper laten staan om de auto i te veren en dan nog veert ie niet zo ver in als dat ie doet als je een bocht hard instuurt. en ik weet niet hoe mooi en stevig je bumper is om daar zomaar iemand op te laten staan springen ;-)
zit je binnenspatbord nog keurig in de rubbertjes die aan het chassis zitten? als het je binnenspatbord is, zit het probleem waarschijnlijk bij de uitsparing, waar de aandrijfas doorheen gaat. dan steekt de achterkant van die uitsparing iets naar buiten waardoor ie tegen de draagarm komt. let ook op kale plekken.
heb je beide kanten bekeken? het kan heel goed zijn dat het juist aan de linkerkant zit en dat de klop komt als de draagarm helemaal "uitveert" dit is iets makkelijker te controleren door de auto juist helemaal op te krikken (wel liefst met een garage krik want de bijbehordende krik is niet zo fijn voor je dorpels) laat dan iemand de auto opkrikken en kijk zelf goed af je iets ziet. kontroleer met name het "driehoekje" dat op de draagarm zit, waarmee je schokdemper vast zit. deze wil nog wel eens aan de bovenkant tegen de achterkant van het binnenspatbord komen. (lastig te omschrijven, maar als je bij je auto zit snap je het wel)

succes

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » wo 14 mar, 2007 20:01

Nog steeds niet opgelost die klop bij links insturen,ik word er gek van hoewel ik denk dat het bij het chassis te zoeken valt.Dit doet hij niet als ik in een langere bocht links instuur,dan gaat alles goed ,maar als ik hem smijt heb ik prijs.Ik hoor en voel hem zelfs.Ik ben een beetje ten einde raad

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 14 mar, 2007 20:02

is het vooral wanneer je rustig rijdt? met de wielen helemaal op max uitgeslagen?
of wanneer je een snelle bocht neemt?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » wo 14 mar, 2007 20:06

als ik rustig instuur geen probleem. Het is vooral als ik bruusker instuur.Ik denk dat het het spatbord is dat ergens blijft achter hangen en dan loskomt want de klop komt zo lijkt me toch met een kleine vertraging

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mar, 2007 20:06

smijt dus lijkt me bij snelle handelingen. Ik denk gewoon dat je hier en daar de nodige spelingen hebt zitten op diverse ophangpunten. Voordat je daar uit bent heb je de auto helemaal kaal.

Gewoon mee door rijden of andere eendrijder het geluid laten ervaren. Wie weet tijdens de a-markt zijn er voldoende ;) dus eigenlijk tot zaterdag.

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » wo 14 mar, 2007 20:07

rustig met de wielen geheel uitgeslagen geeft geen probleem

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 14 mar, 2007 20:07

kijk eens daar waar de draagarm aan de vooras vast zit, hier kan een stuk spatbord net overheen schuren, heb ik ook gehad.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mar, 2007 20:08

het zal toch niet zo zijn dat je spatbord niet juist in het rubber zit?

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » wo 14 mar, 2007 20:08

Dus geen probleem van maken en rijden maar

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » wo 14 mar, 2007 20:10

Ik heb het idee dat het van daar komt,dus vanwaar de draagarm aan de vooras staat.Heb jij ook zulke kloppen gehad en hoe los ik het dan op?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 14 mar, 2007 20:11

Rikki schreef:Dus geen probleem van maken en rijden maar
Ik zou toch maar kijken waar de klop vandaan komt...

Ga anders nu eens een beetje met de eend rammelen, tegen de koets duwen, op neus drukken, zodat je kunt kijken of het dan ook gebeurd. Als het het spatbord op de draagarm is, zou je het dan ook moeten horen, en niet alleen rijdend.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Rikki
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:02

Bericht door Rikki » wo 14 mar, 2007 20:13

Als ik de eend beweeg hoor ik niks abnormaal

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mar, 2007 20:14

dus gewoon rijden en niet meer smijten totdat je bij de a-markt bent geweest. :D

Plaats reactie