zuinig rijden en meer vermogen

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » di 20 feb, 2007 10:40

Delfosso schreef:Nog steeds bezig met het aceton testen, nieuw verbruik resultaat is 1:15 nu ga ik weer een tankje zonder aceton doen. Kijken of het dan anders uitpakt. Maar mijn idee is dat de verschillen minimaal zijn. Kan ook komen omdat een eend geen injectie heeft. Op internet las ik dat juist injectiemotoren er zuinig op lopen
Hmmm 1 op 15 dat loopt mijn eend ook op dit moment. Zelfs bij flink door rijden. Dus dat is niet heel veel winst. Misschien is de trekkracht wel beter.

Doe je dit ook met een combinatie van 123 ontsteking? Of rij je nog met contactpunten.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 17 mar, 2007 13:46

vandaag weer eens gekloot met de onsteking!

hij staat nu wat vroeger, moet zeggen dat ze wat rustiger loopt en onderin meer trekkracht heeft!
op verbruik moet ik nog testen.

heb het huisje met de klok meegedraaid

acceton voeg ik niet meer toe omdat het teveel moeite is, ik tank 3 keer per week.

Het enige wat ik wel vervelend vind is dat ie nu minder op de moter afremd!! iemand hier een verklaring voor?

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 17 mar, 2007 17:34

Zal wel iets met de compressie te maken hebben?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » za 17 mar, 2007 17:36

Ramon2cv schreef:Het enige wat ik wel vervelend vind is dat ie nu minder op de moter afremd!! iemand hier een verklaring voor?
Staat het toerental niet te hoog/te rijk?
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 18 mar, 2007 15:49

nee want hij trekt nog steeds goed net als altijd!!

nee stationair staat op 800 rpm

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » zo 18 mar, 2007 20:52

Ramon2cv schreef:nee want hij trekt nog steeds goed net als altijd!!

nee stationair staat op 800 rpm
Dan kan hij wel wat te rijk staan misschien?
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 19 mar, 2007 08:55

maar dat deed ze nooit eerder kan dit alleen door de onsteking komen?

moet wel zeggen dat ze iets pingelt bij plakgas bergop dus iets minder vroeg en probleem weg

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 19 mar, 2007 11:39

Ramon2cv schreef:maar dat deed ze nooit eerder kan dit alleen door de onsteking komen?

moet wel zeggen dat ze iets pingelt bij plakgas bergop dus iets minder vroeg en probleem weg
Misschien moet je de ontsteking en kleppen e.d. gewoon afstellen zoals het hoort? Niet rommelen met vervroegen of verlaten. (en 98 RON gebruiken als benzine).

Het kan natuurlijk heel goed dat met een nieuwe onsteking(safstelling) dat je carburateur ook wat bijgesteld moet worden. Stel je ontsteking was zwaar slecht en verouderd, maar dat had je gecompenseerd door de carburateur wat te rijk te zetten bijvoorbeeld... Dan is je carburateurafstelling natuurlijk waardeloos als je een nieuwe ontsteking monteert.

Ik zou gewoon het boekje volgen en een standaard 10.000-km beurt uitvoeren. Niet zelf gaan lopen rommelen aan vervroeging/verlating, carburateurafstelling, etc. Citroen heeft dat niet voor niets allemaal al voor jou uitgedokterd.
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 19 mar, 2007 12:33

ja goed maar ik vind het gewoon leuk om te kloten je leert er een hoop van, ik heb altijd 123 gehad en die stond altijd mooi optijd, ook heb ik lhet laatste jaar niks meer aan mijn carb gedaan, hier zitten groter sproeiers in ivm met de powertube.

dit heeft altijd super goed gereden.
nu nog steeds hoor!


kan dat afremmen op de moter ook te maken hebben met iets te ruimen klep speling?

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 19 mar, 2007 21:20

Probeer t eens! Heb zelf juist eerder iets te krappe klepspeling altijd, maar rem liever niet af op de motor, schijnt slecht te zijn voor je bak ofzo weetikveel.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 20 mar, 2007 09:48

theoretisch gezien zou je bak er meer van kunnen slijten, maar ik denk dat het heel veel uitmaakt hoe je op de motor remt. veel toeren en de koppeling plots op laten komen of gewoon rustig terugschakelen en rustig de koppeling op laten komen...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 20 mar, 2007 10:05

als je afremt op de motor spaar je weer je remmen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 20 mar, 2007 10:14

precies en je houd wat meer controle over de wagen vind ik...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » di 20 mar, 2007 11:38

Ramon2cv schreef:ja goed maar ik vind het gewoon leuk om te kloten je leert er een hoop van,
Het enige dat ik er vaak van leer is dat de ingenieurs van Citroën het allemaal ingenieus bedacht hebben en dat ik niet moet denken het beter te weten.

Zelf rommelen aan je 2cv is prima, moet je zelf weten. Maar als je daarna rare symptomen krijgt, kun je eigenlijk niet verwachten dat wij optimaal kunnen helpen. Er rijden te veel 2cv's rond waar door 'liefhebbers' aan gerommeld is.
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 20 mar, 2007 12:22

goed gisteren weer eens normale sproeiers gemonteerd!!

dat rijd dus echt niet lekker pff wat een elende

Plaats reactie