Ook maar even voorstellen...
Ook maar even voorstellen...
Hallo,
Aangezien ik al een tijdje rondlurk op het forum nu toch maar eens tijd om mijn eend (en mezelf) voor te stellen.
Onderstaand kunstobject heb ik in 2002 (toen nog gewoon blauw) gekocht met het idee om er een Burton van te gaan maken. Ze kostte €1800, het chassis was een paar jaar eerder vernieuwd en voor de rest had ik mazzel als het werkte. Een paar maanden later werden voor een festival (Lovefields) auto's gezocht om door een stel kunstenaars onder handen te laten nemen. Aangezien de koets er toch vanaf moest, heb ik mijn auto gebracht en..... Tja, de kunstenaars waren eigenlijk een stel punkers met spray cans aan de alcohol en drugs. Halverwege de dag (en halverwege de auto) waren ze bijna niet meer te porren om de klus af te maken. Met pijn en moeite toch nog met dit resultaat.
Intussen begon ik het eendrijden te leren waarderen en daarmee ging het idee voor de Burton ook de deur uit. De afgelopen jaren heb ik heel wat kilometertjes, o.a. 2x per week op en neer naar Amsterdam, met haar gereden. Afgezien van een kapotte cylinderkop is er nooit iets aan de hand geweest. De rest van de tijd met veel plezier in dit multicolor geval getuft.
Tot een jaar geleden heb ik altijd in een flat gewoond en telkens met alle gereedschap van 12 hoog slepen, daar ging de lol snel vanaf. Nu woon ik een huis met de eend vlak ernaast geparkeerd en nu dus eindelijk gelegenheid om te gaan sleutelen.
Aangezien ik weinig tot geen verstand ervan had (en heb eigenlijk) heb ik er nooit veel aan durven te doen, maar heb nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Vlak over de grens in België kun je allerhande avondcursussen doen en ze geven daar ook een aantal cursussen in oldtimer restauraties. Vanaf 20 april zit ik in het klasje spuit- en plaatwerk Bedoeling is in elk geval om het koetswerk weer helemaal in orde te krijgen, er is behoorlijk wat roest hier en daar en de aparte kleurstelling maakt het lastig om stukken te vervangen (probeer dat nog maar eens in één lijn door te spuiten...).
Met de hulp in het forum hier ga ik een heel eind komen. Jullie kunnen dus wat domme en minder domme vragen gaan verwachten Hopelijk kan ik later anderen dan ook met raad&daad bijstaan.
Groeten, Jesse
Aangezien ik al een tijdje rondlurk op het forum nu toch maar eens tijd om mijn eend (en mezelf) voor te stellen.
Onderstaand kunstobject heb ik in 2002 (toen nog gewoon blauw) gekocht met het idee om er een Burton van te gaan maken. Ze kostte €1800, het chassis was een paar jaar eerder vernieuwd en voor de rest had ik mazzel als het werkte. Een paar maanden later werden voor een festival (Lovefields) auto's gezocht om door een stel kunstenaars onder handen te laten nemen. Aangezien de koets er toch vanaf moest, heb ik mijn auto gebracht en..... Tja, de kunstenaars waren eigenlijk een stel punkers met spray cans aan de alcohol en drugs. Halverwege de dag (en halverwege de auto) waren ze bijna niet meer te porren om de klus af te maken. Met pijn en moeite toch nog met dit resultaat.
Intussen begon ik het eendrijden te leren waarderen en daarmee ging het idee voor de Burton ook de deur uit. De afgelopen jaren heb ik heel wat kilometertjes, o.a. 2x per week op en neer naar Amsterdam, met haar gereden. Afgezien van een kapotte cylinderkop is er nooit iets aan de hand geweest. De rest van de tijd met veel plezier in dit multicolor geval getuft.
Tot een jaar geleden heb ik altijd in een flat gewoond en telkens met alle gereedschap van 12 hoog slepen, daar ging de lol snel vanaf. Nu woon ik een huis met de eend vlak ernaast geparkeerd en nu dus eindelijk gelegenheid om te gaan sleutelen.
Aangezien ik weinig tot geen verstand ervan had (en heb eigenlijk) heb ik er nooit veel aan durven te doen, maar heb nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Vlak over de grens in België kun je allerhande avondcursussen doen en ze geven daar ook een aantal cursussen in oldtimer restauraties. Vanaf 20 april zit ik in het klasje spuit- en plaatwerk Bedoeling is in elk geval om het koetswerk weer helemaal in orde te krijgen, er is behoorlijk wat roest hier en daar en de aparte kleurstelling maakt het lastig om stukken te vervangen (probeer dat nog maar eens in één lijn door te spuiten...).
Met de hulp in het forum hier ga ik een heel eind komen. Jullie kunnen dus wat domme en minder domme vragen gaan verwachten Hopelijk kan ik later anderen dan ook met raad&daad bijstaan.
Groeten, Jesse
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: wo 21 feb, 2007 09:50
- Locatie: Halsteren
- Contacteer: