Visa blok in fiat 500, geen massa op de bobine?
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 20:52
- Locatie: ruurlo
Visa blok in fiat 500, geen massa op de bobine?
hallo Allemaal,
ik ben bezig met de inbouw van een Visa boxerblokje in mijn fiat 500. hij liep eerst goed, lopend weggezet en nu moet de APK er weer op, wil hij niet meer lopen.
hij krijgt goed brandstof, alleen vonkt ie niet! ik heb het volgende gemeten/waargenomen
als ik hem op contact heb staan, dan meet ik op beide punten op de bobine spanning als ik beide draden aan de bobine heb zitten. is ditgoed? terwijl als ik de auto van contact haal, op beide pootjes massa meet. haal ik de MINdraad van de bobine af, meet ik op de mindraad geen massa en geen spanning, met of zonder contact.ik heb gecontroleerd of er een draadbreuk in zit, en dat zit er tot en met de computer niet!( heel klein beetje weerstand gemeten)
het lijkt dus alsof de bobine geen massa krijgt, hoe krijgt deze masssa? is dat net als met contactpunten af ten toe , of werkt dit natuurlijk weer compleet anders met een electronische ontsteking...
wie helpt mij uit de brand met dit racemonstertje
Groeten, Rik Dekker
ik ben bezig met de inbouw van een Visa boxerblokje in mijn fiat 500. hij liep eerst goed, lopend weggezet en nu moet de APK er weer op, wil hij niet meer lopen.
hij krijgt goed brandstof, alleen vonkt ie niet! ik heb het volgende gemeten/waargenomen
als ik hem op contact heb staan, dan meet ik op beide punten op de bobine spanning als ik beide draden aan de bobine heb zitten. is ditgoed? terwijl als ik de auto van contact haal, op beide pootjes massa meet. haal ik de MINdraad van de bobine af, meet ik op de mindraad geen massa en geen spanning, met of zonder contact.ik heb gecontroleerd of er een draadbreuk in zit, en dat zit er tot en met de computer niet!( heel klein beetje weerstand gemeten)
het lijkt dus alsof de bobine geen massa krijgt, hoe krijgt deze masssa? is dat net als met contactpunten af ten toe , of werkt dit natuurlijk weer compleet anders met een electronische ontsteking...
wie helpt mij uit de brand met dit racemonstertje
Groeten, Rik Dekker
Re: Visa blok in fiat 500, geen massa op de bobine?
De bobine krijgt de massa van de vonk die door de bougies wordt overgedragen aan het motorblok (motorblok is dus massa).
Even de Visa handleiding erbij? Dit is wat complexer dan 2cv-techniek...
Even de Visa handleiding erbij? Dit is wat complexer dan 2cv-techniek...
La vie est belle.
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 20:52
- Locatie: ruurlo
Re: Visa blok in fiat 500, geen massa op de bobine?
waarvoor dient de minaansluiting op de bobine dan? en is het normaal dat ik daar nooit spanning of massa krijg, zonder dat de auto loopt..?
alvast bedankt voor de snelle reactie!
EDIT:
euh, en als ik geen massadraad aan mijn blokje heb, dan euh..maken mijn bougies geen massa...? pling!
haha, ik ga het eerst maar even met de massakkabel proberen!
alvast bedankt voor de snelle reactie!
EDIT:
euh, en als ik geen massadraad aan mijn blokje heb, dan euh..maken mijn bougies geen massa...? pling!
haha, ik ga het eerst maar even met de massakkabel proberen!
Re: Visa blok in fiat 500, geen massa op de bobine?
De massaaansluiting van de bobine is van het secundaire circuit. Daar moet inderdaad ook massa op staan. Weet even niet of dat permanent is.
Maar een Visa handboek helpt je in 1 minuut uit de brand!
Maar een Visa handboek helpt je in 1 minuut uit de brand!
La vie est belle.
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 20:52
- Locatie: ruurlo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik zou eerst ff de massa van de computer controleren, vervolgens ook de massa van de sensoren (2 of 3 draads???) en de massa van het blok verder natuurlijk alle verbindingen nog een keer controleren, stekkers schoonmaken (contactspray) zeker die van de sensoren die willen nog wel eens corroderen en dan hab je geen signaal en dus ook geen vonk!
greetz Rusty
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 20:52
- Locatie: ruurlo
heb massa aan mijn blok fatsoenlijk gemaakt, en hij vonkt weer! beetje dom om dat te vergeten. de vorige keer zal t blok wel perongeluk ergens anders massa gemaakt hebben, toen liep ie wel.
nu alleen nog de ontsteking op tijd gaan zetten. staat veeeeeeeelste vroeg.
ff kijken hoe ik dat op ga lossen..
bedankt voor alle info!!!!
Rik
nu alleen nog de ontsteking op tijd gaan zetten. staat veeeeeeeelste vroeg.
ff kijken hoe ik dat op ga lossen..
bedankt voor alle info!!!!
Rik
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
de linker sensor verwisselen met de rechter (terweil je de kabels gewoon aan de sensor laat zitten)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ow?? bij een visa conversie? bij een orginele wel ja, maar bij een conversie heb je nog altijd een beugel nodig en die zijn er ook verkeerde van in omloop.Handjes schreef:?? Die zitten op een door de fabriek afgestelde plek. Hoe wilde je die verzetten?backfire schreef:Door de sensoren te verzetten.
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 20:52
- Locatie: ruurlo
jongens!
bij een visa motor zitten de sensoren in het koppelingshuis meen ik, nu zitten ze achter de ventilator, omdat ik de versnellingsbak/vliegwiel van een fiat 500 gebruik.
achter de koelfan zit een strookje metaal, die langs de sensoren gaat. deze staar waarschijnlijk gewoon veel te vroeg!
bougiekabels omdraaien heb ik al geprobeerd;)
nu eerst een lang weeekend naar italie, daarna ga ik weer verder.
bedankt voor de info!
bij een visa motor zitten de sensoren in het koppelingshuis meen ik, nu zitten ze achter de ventilator, omdat ik de versnellingsbak/vliegwiel van een fiat 500 gebruik.
achter de koelfan zit een strookje metaal, die langs de sensoren gaat. deze staar waarschijnlijk gewoon veel te vroeg!
bougiekabels omdraaien heb ik al geprobeerd;)
nu eerst een lang weeekend naar italie, daarna ga ik weer verder.
bedankt voor de info!