Wat voor auto/motor heb je naast de Eend / Dyane ??

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 19 mar, 2007 22:01

Jeroen-citroen schreef: Zonder gekheid en zonder mensen aan te vallen,
het lijkt me niet echt prettig om iemand in het verkeer tegen te komen die voor het eerst achter het stuur zit zonder dat er iemand is die kan ingrijpen. Heb je wel een L op je dak staan dan ??. Anders kan ik er geeneens rekening mee houden.
Er kleeft een blauwe L achterop de ruit.
Ik vind het idd ook maar een eng idee, en ik geef graag toe: ondanks mijn rijervaring en mijn rij-instructeur die toch wel blij en lovend over me was al na de eerste les, ben ik blij dat ik lessen gevolgd heb. Hij vertelt mij zoveel meer dan welke niet-professionele begeleider me zou kunnen vertellen.
1977 Mehari

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » ma 19 mar, 2007 22:04

@ Rocco zie edit vorig bericht :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 19 mar, 2007 22:29

rocco schreef:
inmijneendje schreef:
Yannick schreef:Ja, wie laat zo'n ding daar nu liggen? Hoogstwaarschijnlijk een Nederlandse camionchauffeur :wink:
De banden boer laat ze liggen, heb al een paar keer een klapband gekregen in belgieën (in Nederland nog nooit, ik weet niet of dat aan de wegen ligt)
en als de banden boer deze dan langs de weg wissel laten ze hem gewoon liggen terwijl ze in Nederland meegnomen Moeten worden door de banden boer.
da's het eerste wat ik daar van hoor?
Wat is dat nu voor een regeling :?
Ja vind het ook niks maar helaas gebeurt het, ik zeg niet dat alle banden boeren het doen, maar ik heb het nu een paar keer meegemaakt en die lieten ze liggen. Ook banden die klappen en in stukken op de weg liggen blijven liggen (Ik weet niet of ze in belgieën iets hebben zoals wij in nederland Rijkswaterstaat hebben) maar die ruimen dat hier altijd op.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 19 mar, 2007 22:36

Neuh, in België hebben ze gewoon het hele wegennet verlicht, dan zie je ze wel liggen :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » di 20 mar, 2007 19:22

rocco schreef:
Jeroen-citroen schreef: Zonder gekheid en zonder mensen aan te vallen,
het lijkt me niet echt prettig om iemand in het verkeer tegen te komen die voor het eerst achter het stuur zit zonder dat er iemand is die kan ingrijpen. Heb je wel een L op je dak staan dan ??. Anders kan ik er geeneens rekening mee houden.
Er kleeft een blauwe L achterop de ruit.
Ik vind het idd ook maar een eng idee, en ik geef graag toe: ondanks mijn rijervaring en mijn rij-instructeur die toch wel blij en lovend over me was al na de eerste les, ben ik blij dat ik lessen gevolgd heb. Hij vertelt mij zoveel meer dan welke niet-professionele begeleider me zou kunnen vertellen.
Soms vrees ik ook wel dat pa me niet genoeg vertelt. Wanneer ik nu juist wél moet pinken ofzo. Hij zegt me wat hij altijd doet, maar is dat wel het juiste? Ik keur het systeem ook niet helemaal goed, maar als ik gebuisd ben op m'n examen voor de eerste keer dan neem ik gewoon 4u les, dan zal het wel goed zitten zeker? Dit is gewoon de gemakkelijkste weg, de drempel om met de auto te gaan leren rijden ligt lager, uiteraard is dat géén goed punt...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » di 20 mar, 2007 20:24

Yannick schreef:de drempel om met de auto te gaan leren rijden ligt lager, uiteraard is dat géén goed punt...
En omdat ik vanaf morgen alleen mag rijden is de drempel om de auto te nemen al helemaal laag... Gelukkig fiets ik graag genoeg :)
1977 Mehari

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 27 mar, 2007 22:03

Weer ff on topic: naast al dat geweld van Ghibli bi-turbo's (prachtbak!) en Vectra's Vzessen :wink: laat ik onze 'nieuwe' aanwinst :? zien voor doordeweeks:
Afbeelding
Ideaal voor in de stad, groot zat voor ons tweetjes en lekker goedkoop. En Ramon en Cubitus: deze heeft WEL vering! :lol:

(M'n collega blijft ondertussen lekker doorrijden in dat oude hok dat ik met 'm deelde:
Afbeelding)

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 27 mar, 2007 22:11

Ik ben gisteravond met iemand telefonisch overeen gekomen dat ik zijn BX 19 TGD Break Service aankomende zaterdag op kom halen in ruil voor wat geld.
Afblijven.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 27 mar, 2007 22:16

Lelijke Eend schreef:BX 19 TGD Break Service
. Die is in ieder geval van het goeie merk en heeft lekker veel laadruimte voor de Eend-onderdelen :wink: . Hoe zat het ook alweer met de wegenbelasting voor zo'n grijs-kenteken auto: die is toch veel lager dan voor een auto met achterbank?

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 27 mar, 2007 22:17

Transat schreef:Hoe zat het ook alweer met de wegenbelasting voor zo'n grijs-kenteken auto: die is toch veel lager dan voor een auto met achterbank?
iets lager..
eend van mij, grijs kenteken, komt op 60-70euro per jaar uit :P :twisted:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 27 mar, 2007 22:41

Tom Duckpower schreef:eend van mij, grijs kenteken, komt op 60-70euro per jaar uit :P :twisted:
Ha die Tom! Is dat niet omdat ze in Limburg minder 'opcenten' (zo heet het echt) bij de wegenbelasting tellen? :twisted: Maar serieus: 's scheelt dus wel een procentje of 30-40 met een achterbank Eend (100 euro per jaar in Noord-Holland)

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 27 mar, 2007 22:53

in limburg was de mijne ook 100 euro per jaar...
denk dat je rond de 70-75% van het normale bedrag per jaar moet gaan zitten als je van een grijskenteken uitgaat

zie ook:
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/index.htm
grijs kenteken maakt voor de provincie niks uit. Bij een gewone personenauto wel
(volgens deze tabel ben ik 52euro kwijt als ik in 1 keer betaal, en 64 euro als ik per haar betaal)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 27 mar, 2007 23:10

Tom Duckpower schreef: zie ook:
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/index.htm
Thanks. Hm :? ik betaal per kwartaal en dan wordt het 104 euro dit jaar. Geen schokkende verhoging, maar ik dacht dat de wegenbelasting omlaag zou gaan ipv omhoog? En dat voorgenomen rekeningrijden komt er dan nog zeker bovenop. Dat betekent niet veel goeds voor de Randstad... :cry:
(Trouwens: @LE, ik checkte je TGD Service op de belastingdienst.nl, maar dat is ook geen koopje, belastingtechnisch gesproken.)

Sorry :oops: . Ik zal proberen niet meer off-topic te gaan!

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 27 mar, 2007 23:23

@ Transat
Wat een pracht wagen die Alto en ook zo luxe ;-) maar uhhh> ik meen me te herinneren dat ik er geen 2CV.nl sticker op heb gezien :roll:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 27 mar, 2007 23:24

Heb er nog wel enkele in de eend liggen hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie