caburateur en verzuipen motor

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » vr 30 mar, 2007 10:47

Jeroen-citroen schreef:Warm = gewoon plankgas, starten en lopen.
Trouwens hij slaat bij mij ook aan als je niks anders doet dan gewoon starten. Geen gas of choke (als hij warm is natuurlijk
als de motor warm is draai ik gewoon de sleutel om en dan loopt ie... gas geven hoeft niet..
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 30 mar, 2007 10:59

Handjes schreef:Zit er ook wat speling op de gasklepas van je carburateur? Want dat zorgt ook voor ellende.

Ontsteking wil ook nog wel eens van slag raken vlak na een nieuwe onsteking.
Ontsteking zit er alweer 600-1000 km op, dus dat zou goed moeten gaan.
ik heb de gaskleppen nauwkeurig bekeken, ik kon geen speling ontdekken.

Hij lijkt het nu wel wat beter te doen. Ik heb een beetje het vermoeden dat het luchtfilter er misschien iets mee te maken heeft. Er zit wel een nieuw filter in, anderhalf jaar oud tenminste, maar dat is normaal nog nieuw.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » za 31 mar, 2007 00:24

Niels schreef:
Jeroen-citroen schreef:Warm = gewoon plankgas, starten en lopen.
Trouwens hij slaat bij mij ook aan als je niks anders doet dan gewoon starten. Geen gas of choke (als hij warm is natuurlijk
als de motor warm is draai ik gewoon de sleutel om en dan loopt ie... gas geven hoeft niet..
Het verschilt echt per eend, voorheen had ik er één daar moest ik een beetje gas bij geven en deze start gewoon. Net een mens, een eigen karakter :D

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » za 31 mar, 2007 10:02

jeps. de mijne heeft als ie goed warm is wel plankgas nodig om aan te springen, maar als ie half warm is, half uurtje gestaan heeft, dan start ie zonder gasgeven wel...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 31 mar, 2007 10:41

Wel vreemd, want nu start hij koud ontzettend slecht. Ook ruik ik nog steeds brandstof in de auto na het rijden. Misschien toch nog even een andere carb proberen vandaag of morgen
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » za 31 mar, 2007 11:31

Membraampje in accelerator misschien kapot? Lekt hij daar ook?
Stationair sproeier misschien losgetrild?
La vie est belle.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » ma 2 apr, 2007 10:29

Zitten je bougies wat los?
Geeft ook startproblemen en benzinelucht in de auto.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 2 apr, 2007 11:02

Bougies zitten niet los, weet ik wel zeker. Ik denk dat ik mijn acceleratiepomp inderdaad eens ga vervangen.
Ondertussen heb ik de koude start ook goed voor elkaar, het is even wennen, nu moet ik hem iets anders starten. In het verleden hoefde ik alleen maar op de startknop te drukken en wat gas bij te geven, nu moet ik even pompen, choke uit en dan starten.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Plaats reactie