inhouden motor
-
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
- Locatie: Uithoorn
inhouden motor
Hoi toppers,
Ik heb al div. oudere toppics gelezen maar ik zag mijn antwoord er nog niet bij;
Als ik ± 70 rij in z'n 4 ,lekker rustig en weinig gasgevend,dan voel ik m'n 1tje iets inhouden, een beetje stotteren.
Trap ik het gas diep in,(tweede trap?) houd ie heeeeel even in en gaat daarna weer als een speer.'K heb een 123 erin, nieuw luchtfilter,kleppen goed,benzine filtertje schoongemaakt, nieuwe bougies ......
Hut zal wel iets in de carburateur zijn, maar voordat ik in mijn enthousiasme (weer )iets mol, of aan stel schroeven ga draaien waar ik nix mee kan..
Alvast bedankt,
Bart
Ik heb al div. oudere toppics gelezen maar ik zag mijn antwoord er nog niet bij;
Als ik ± 70 rij in z'n 4 ,lekker rustig en weinig gasgevend,dan voel ik m'n 1tje iets inhouden, een beetje stotteren.
Trap ik het gas diep in,(tweede trap?) houd ie heeeeel even in en gaat daarna weer als een speer.'K heb een 123 erin, nieuw luchtfilter,kleppen goed,benzine filtertje schoongemaakt, nieuwe bougies ......
Hut zal wel iets in de carburateur zijn, maar voordat ik in mijn enthousiasme (weer )iets mol, of aan stel schroeven ga draaien waar ik nix mee kan..
Alvast bedankt,
Bart
iedereen heeft 'vroeger' een 1tje gehad,alleen zij met karakter rijden ze nog steeds....
Dat inhouden en stotteren komt vaker bij eenden voor. De 123 ignition heeft hier wel veel aan verbeterd. Mijn ervaring is, dat hoe beter je kleppen en ontsteking gesteld staan, hoe minder last je ervan hebt.
Het inhouden bij flink gas geven ligt er volgens mij aan dat je hem heel even verzuipt met de acceleratiepomp.
Het inhouden bij flink gas geven ligt er volgens mij aan dat je hem heel even verzuipt met de acceleratiepomp.
C'est la crème de la crème...
-
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
- Locatie: Uithoorn
Het is inderdaad maar heeeeeeleven,en ik rij graag relaxed met weinig toeren en niet te hard, mijn 1tje vind dat gewoon niet leuk.
Als je je carberateur deksel eraf haalt om de vlotters te controleren, moet je dan de pakking vervangen of nie ???
Bedankt,
Bart
Als je je carberateur deksel eraf haalt om de vlotters te controleren, moet je dan de pakking vervangen of nie ???
Bedankt,
Bart
iedereen heeft 'vroeger' een 1tje gehad,alleen zij met karakter rijden ze nog steeds....
Re: inhouden motor
Te weinig toeren is trouwens slecht voor Eendenmotoren. Bij accelereren flink in de toeren houden. Maar ± 70 in z'n 4 moet kunnen.
La vie est belle.
-
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
- Locatie: Uithoorn
-
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
- Locatie: Uithoorn
Wat is dan de beste manier ??
Carburateur open schroeven en de vlotter kamers nakijken ??Want als je de sproeiers lossschroeft,is dan gelijk alles ontregeld??
Is dit makkelijk zelf weer te stellen ??
Groetjes
Bart
Carburateur open schroeven en de vlotter kamers nakijken ??Want als je de sproeiers lossschroeft,is dan gelijk alles ontregeld??
Is dit makkelijk zelf weer te stellen ??
Groetjes
Bart
iedereen heeft 'vroeger' een 1tje gehad,alleen zij met karakter rijden ze nog steeds....
Er zijn maar 2 (3?) sproeiers die je kunt instellen, rest zijn er gewoon in gedraaid. Carburateurdeksel loshalen inderdaad, deksel voorzichtig achterover kantelen zodat je de vlotterafstelling niet verstoord. Met doek benzine opzuigen en dan met blaaslucht alle sproeiers (onderin kamers, maar ook in de wanden van carburateur) doorblazen. Denk om je ogen, dus bril op. Vlotter nameten (18 mm +/_ 2 vanaf midden vlotter tot op pakking van het deksel, op de kop gemeten dus. Eventueel voorzichtig bijstellen. Kijken of vlotter niet de wanden raakt als je hem weer terugzet.
La vie est belle.
Re: Inhouden
Of een versleten motorGerard Maas schreef:Het zou net zo goed een versleten benzinepomp kunnen zijn.
-
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
- Locatie: Uithoorn