gas blijf hangen

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » ma 2 apr, 2007 16:04

Ging het echt vanzelf voor bij of heb je een paar keer op het gas gestampt?

Naast de 2 opties van Handjes ook ff checken hoe het met je gasveer staat. Die kan ook op breken staan...

Ff een fototje zodat je e.e.a. herkent als je de kap open hebt ;)

Afbeelding
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » ma 2 apr, 2007 17:02

Als de veer op breken staat of onverhoopt onderweg breekt kun je het maken met een sleutelring. Daarmee zet je in een mum van tijd de veer weer aan elkaar en je kan weer rijden.
Bij mij zit ie ook zo vast. en een ander voordeel is dat je altijd wel zo'n ring bij je hebt.
Wat is eendrijden toch leuk het meeste kun je maken met spullen die je toevallig bij je hebt :lol:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » ma 2 apr, 2007 17:13

hmmm....ik hoor het al (lees het al..) ik heb er wat van dat WB40 (:?) doorgejast...

Vandaag nergens last van gehad...maar als ik het nog een keer krijg is het een retourtje Delft..want dit zijn dingen die ik toch niet helemaal begrijp geloof ik...

:oops:

Ries heeft een paar keer op het gas getrapt inderdaad toen het gebeurde....en toen ging het weer over. Remmen lukte gelukkig wel, maar het klonk alsof de choke overuren maakte....

Ik zal hem eens laten kijken met dat fotootje erbij...

Thanx Guys...!!
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » ma 2 apr, 2007 17:25

Gewoon eens met je hand het gas bedienen (waar de gasveer en de chokekabel samen komen zeg maar). Dan zie je vanzelf waar het hapert.
Jeroen-citroen schreef:Als de veer op breken staat of onverhoopt onderweg breekt kun je het maken met een sleutelring.
een stoelrubber werkt ook!

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » ma 2 apr, 2007 19:29

OnsEendje2 schreef:Gewoon eens met je hand het gas bedienen (waar de gasveer en de chokekabel samen komen zeg maar). Dan zie je vanzelf waar het hapert.
Jeroen-citroen schreef:Als de veer op breken staat of onverhoopt onderweg breekt kun je het maken met een sleutelring.
een stoelrubber werkt ook!
zie je me glazig kijken....

hand op het gaspedaal...of zeg ik nou hele domme dingen...

alhoewel...domme vragen zijn die niet gesteld worden toch?
Kingfisher Sky Celliste

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » ma 2 apr, 2007 19:37

Nee niet met je habd het gaspedaal bedienen maar zoals op de foto van OnsEendje2 te zien is onder de motorkap het gas bedienen bij de gaskabel. dus direct op de carburateur.

te verwachten reactie Maaikie :shock: :roll: :?: Kan ik het ook aan mijn eendendokter vragen :oops: :oops: :shock:

Antwoord: ja dat kan je ook doen :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 2 apr, 2007 19:39

Hand op het gaspedaal als je stil staat natuurlijk ! Dan kan je voelen hoe licht/zwaar het gaat en of hij plotseling zwaarder gaat (dat heet een zwaar punt).
Afblijven.

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » ma 2 apr, 2007 19:41

Jeroen-citroen schreef:Nee niet met je habd het gaspedaal bedienen maar zoals op de foto van OnsEendje2 te zien is onder de motorkap het gas bedienen bij de gaskabel. dus direct op de carburateur.

te verwachten reactie Maaikie :shock: :roll: :?: Kan ik het ook aan mijn eendendokter vragen :oops: :oops: :shock:

Antwoord: ja dat kan je ook doen :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol:

denk toch dat ik maar even ga bellen...........

Ik had al met mijn hand aan mijn gaspedaal gezeten eerder vandaag en het viel me op..(maar ik heb vooral verstand van muziek zullen we maar zeggen)...dat het zowieso wat losjes zit allemaal....hoort dat...

er zit nogal wat speling in het gaspedaal..
Kingfisher Sky Celliste

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » ma 2 apr, 2007 19:42

Jeroen legt het prima uit !
Maar je kan ook je vriend vragen op het gas te trappen en zelf kijken wat er dan allemaal beweegt. (Je ziet dan ook meteen waar je het met de hand had kunnen doen). Kan je meteen kijken of er een rafel aan je gaskabel zit die blijft hangen, of je veer gaar is of, inderdaad bij je carburateur het blijft haken.
Maar optie b. de eendedokter is er natuurlijk ook altijd.... ;)

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » ma 2 apr, 2007 19:45

vandaag moest ik (dat moeten dan ook...:lol: ) al even gas geven terwijl het kleppie open was...

Enne..er is wat WB40 (zeg ik dat nou goed...:roll: ) doorgespoten....en ik kijk het morgen even aan anders ga ik vol gas (leuke woordspeling) door naar de eendendokter...

Maar ik vind het wel leuk om te proberen wat jij zegt OE2!! Want dan leer ik toch net even wat meer ervan...kjk ik hoef het allemaal echt niet zelf te kunnen...maar toch weten hoe het in elkaar zit zou ik wel willen...

Thanx allemaal hoor..voor support en ook steun in blondzijn...:lol:
Kingfisher Sky Celliste

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Wiebe » za 7 apr, 2007 21:43

Ik had tot voor deze ochtend net hetzelfde voor. Anderhalf uur vrolijk probleemloos snorren... maar eens de motor goed warm bleef de gas hangen (even snel weer weg na een klein tikje op het pedaal, maar wel vervelend rijden)... Na lang onderzoek deze morgen bleek een klein stukje afgebroken binnenin het plastic hulsje die in het schutbord zit. Daardoor schuurde de kabel tegen de binnenkant van dat hulsje. Hoe het komt dat de gas dan enkel bleef hangen bij een warme motor blijf ik vreemd vinden, maar het is in elk geval opgelost!

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 10 apr, 2007 13:01

Ik herken de problematiek. Vanwege de kortere stukken die ik tegenwoordig rijdt ( 20 km naar 't werk) heb ik er geen last van. Maar op de snelweg richting Noorwegen bleef het gas ook steeds hangen. Zeer vervelend als je vervolgens in een dorpje reed en bij elk stoplicht je 5 x woest het pedaal in moest drukken om het gaspedaal los te krijgen.

Kwestie van olie bij de choke.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » wo 11 apr, 2007 19:54

als de gasklepas versleten is blijft ie ook plakken, tegenwoordig steeds vaker het probleem, carbu revisie doet wonderen, bronze busjes rond de gasklepas en het probleem is voor eeuwig verholpen. Kan elke zichzelf respecterende carbu boer voor je regelen voor 50 euro of zo.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie