Nou zoals de titel al zegt, ik wil nou ook wel eens muziek in m'n eend. Máár waar laat ik in hemelsnaam m'n luidsprekers. Onder m'n stoelen past niet omdat de AX stoelen (waar ik overigens nog foto's van moet maken) tot dichter bij de bodem komen. Het gaat om een composet van 13cm en tweeters, de tweeters zijn geen probleem die poot je overal neer maar de speakers... Ik heb wat mogelijkheden bedacht nl.
De luidsprekers afzonderlijk in een soort kistje op het deurpaneel. (nadeel dat je zelf zo weinig ruimte over houd)
Luidsprekers afzonderlijk in een kistje en dan achterin ergens neerzetten/ophangen.(nadeel dat muziek eigenlijk niet van achter moet komen, je draait je ook niet om bij een concert.
Een soort bouw-radio in elkaar zetten waar ook de radio en de versterker in komen en die op de afleg plank zetten met verlengsnoer zodat je 'm er ook buiten kan zetten. (Maar dan moeten m'n tweeters ook daarin, en heb je een probleem met de antenne kabel.)
Aaaarch... wat moet ik nou doen.
Ruimte gebrek!!
Ruimte gebrek!!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Als ze speakers niet te diep zijn, dan kunnen ze in de deur. Zo zitten ze bij mij, maar ik heb bij de aanschaf van mijn compo rekening gehouden met een zo'n klein mogelijke inbouwdiepte.
Als ze te diep zijn, dan kun je het beste 2 kistjes maken voor op de aflegplank. Je moet proberen om de speakers in iedergeval voorin te leggen en de tweeters en woofertjes niet te ver uit mekaar. Dus niet tweeters voor en woofers achterin.
Je radio kun je in een bak onder je aflegplank bouwen. Deze bakken verkopen ze al bij de Brezan of een dergelijke auto-onderdelenboer.
Ik weet niet hoe groot je versterker is en of je in de toekomst achter wilt uitbreiden met versterkers en speakers. Als dat zo is, dan kun je deze versterkers in de achterbak of onder je achterbank kwijt. Moet je wel wat meer kabels trekken, maar dan liggen ze niet in de weg. Een kleine versterker kan onder de aflegplank.
Maar kijk eens in het geluidgedeelte van deze site. Want deze vraag is al veel vaker voorgekomen.
Als ze te diep zijn, dan kun je het beste 2 kistjes maken voor op de aflegplank. Je moet proberen om de speakers in iedergeval voorin te leggen en de tweeters en woofertjes niet te ver uit mekaar. Dus niet tweeters voor en woofers achterin.
Je radio kun je in een bak onder je aflegplank bouwen. Deze bakken verkopen ze al bij de Brezan of een dergelijke auto-onderdelenboer.
Ik weet niet hoe groot je versterker is en of je in de toekomst achter wilt uitbreiden met versterkers en speakers. Als dat zo is, dan kun je deze versterkers in de achterbak of onder je achterbank kwijt. Moet je wel wat meer kabels trekken, maar dan liggen ze niet in de weg. Een kleine versterker kan onder de aflegplank.
Maar kijk eens in het geluidgedeelte van deze site. Want deze vraag is al veel vaker voorgekomen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik heb gisteren juist een nieuwe autoradio ingebouwd.
Zal er straks ff wat foto's van aken en voor je plaatsen.
Heb nu mega geluid in de 2cv. (niet zo goed als spookeend, maar de set van mij kostte bij elkaar dan ook maar 160 euri)
Zal er straks ff wat foto's van aken en voor je plaatsen.
Heb nu mega geluid in de 2cv. (niet zo goed als spookeend, maar de set van mij kostte bij elkaar dan ook maar 160 euri)
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
jah ik ben het wel met punky eens. ik heb ze zelf ook voorin en achterin speakers zitte maar klinkt toch beter als alles van voor komt hoor. heb ze voorin gewoon in een mooi kistje zitte op me aflegplank en als je daar eventuweel geen plek hebt kun je mischien net zo iets maken als spookeend. gewoon op de grond. en als je een klein versterketje heb mischien onder je aflegplank. of onder je stoel of zit je zo dicht op de bodem.
grt dukw
grt dukw
Bedankt voor de reacties! Het leek mij eerlijk gezegd ook al niet zo'n strak plan om de middentonen achtein te zetten en de tweeters voorin. Ik ben niet van plan om nog uit te breiden naar achteren, dus ik hou alles voorin. Ik denk dat ik één kistje maak (met een afscheiding zodat ze elkaar niet dwarsbomen) waar allebei de luidsprekers in komen, met één schuine kant zodat één speaker op de bestuurder gericht staat en de ander op de passagier. Dan kan ik m'n versterkertje (+/- 25 bij 15 cm) op de rechterkant van de kist schroeven.
Ik heb de ruimte links naast het dashbord al vol, daar zitten m'n toerenteller en meters .
Ik heb de ruimte links naast het dashbord al vol, daar zitten m'n toerenteller en meters .
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Je gaat toch ook niet met je rug naar een concert staan?CitRoel schreef:Bedankt voor de reacties! Het leek mij eerlijk gezegd ook al niet zo'n strak plan om de middentonen achtein te zetten en de tweeters voorin.
En over niet verder uitbouwen gesproken, dat heb ik vaker gehoord.
PuNk RoCK LosEr