Leuke achterkleppen

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Leuke achterkleppen

Bericht door Twécévé » di 10 apr, 2007 18:38

Vandaag heb ik het licht gezien :lol:

Ik zat namelijk te zoeken in het forum voor een leuke tekst op mn Palma-bak. Toen kwam ik in een topic tegen dat iemand diverse achterkleppen heeft en al naar gelang z'n humeur er één uitkiest. :lol: Eén daarvan is behandeld met schoolbordkrijt-verf.

Briljant!!!

Dat wil ikke ook.

Bij een eendeboer is voor een eurootje of 20 wel aan een oude achterklep te komen die ik hiervoor kan gebruiken. Haal je die schoolbordverf gewoon bij de schilderboer en is het een beetje aan te brengen op metaal?

Mn vrouwtje zag een keer een eend met zo'n picknickmandrekje achterop, dat vond ze erg leuk. Ik zag dat niet zitten want ik ga mn achterklep niet vernachelen. Nu bedenk ik natuurlijk dat een oude achterklep hier best voor gebruikt kan worden. Wil je picknicken: hup, ene klep eraf andere erop.

Alleen..... zo'n rekje. Hoe kom je daar aan? Is dat een bestaand 2cv-assecoire?

En waarschijnlijk levert het me een paar extra sleuteltjes op aan mn sleutelbos.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Re: Leuke achterkleppen

Bericht door Jeroen-citroen » di 10 apr, 2007 18:49

Twécévé schreef: En waarschijnlijk levert het me een paar extra sleuteltjes op aan mn sleutelbos.
Dat hoeft niet. je bestelt gewoon 3 slotcilindertjes met dezelfde sleutel en voorziet elke klep van zo'n slotje. Voila 1 sleutel voor al je kleppies
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 10 apr, 2007 20:48

Als je nog inspiratie wil opdoen dan heb ik nog wel een fotoboek met een paar honderd achterkleppen met allerlei teksten/ schilderingen of andere rariteiten ter inzage liggen...
met eendige groeten,

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » di 10 apr, 2007 21:22

Die schoolbordklep is van mij, maar da's wel de enige die ik heb hoor, naast m'n witte-met-blauwe-strepen. Ik zal 'm d'r bij Waggel weer opzetten! :D Punky is degene met de verzameling kleppen. (Edit: Hobbes gaat nog ff verder dan Punky: paarhonderd! :shock: )
Klepje heb ik toen laten kopen (nog bedankt Nosepicker!) op de A-markt bij Gemert (die is net weer geweest), maar je zult vast ergens een klepje kunnen vinden voor minder dan 2 tientjes.
Tot ziens dan maar op Waggel?

Je kan helaas geen linkje van de foto hier plaatsen :? . Zie album 'Waggel 2006, pag.8'

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 10 apr, 2007 22:32

Leuk! twee tientjes moet lukken volgens mij (maar niet op citromobile vrees ik). Haal je die verf gewoon bij een schilderszaak en was het een beetje aan te brengen op metaal?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 apr, 2007 22:36

Klepjes kosten de kop niet en zijn zo overgezet. Mijn verzameling stokt nu op 5 bruikbare klepjes.

Die rekjes worden wel eens op marktplaats aangeboden in diverse uitvoeringen, ook op Citromobile kom je ze regelmatig tegen. Zoek gewoon naar de variant die jij het leukste vindt.

En over die sloten. Met het los draaien van 1 kruiskopschroef heb je het complete slot eraf en in 1 minuut overgezet op een ander klepje. Dus extra sloten of sleutels is echt niet nodig.

Mijn buren vragen zich de laatste tijd al af hoeveel eenden ik eigenlijk heb. Ze zien hem telkens anders en met name het klepje wisselt wel eens. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 10 apr, 2007 22:40

Punky schreef: En over die sloten. Met het los draaien van 1 kruiskopschroef heb je het complete slot eraf en in 1 minuut overgezet op een ander klepje. Dus extra sloten of sleutels is echt niet nodig.
als het goed is ja ;)
mijn dyane slot heb ik nog steeds niet los gekregen, ondanks de liter wd40 die ik ertussen gespoten heb
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 apr, 2007 22:41

Als je om de 3 a 6 maanden je klep vervangt is het geen probleem hoor. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » di 10 apr, 2007 23:14

Twécévé schreef:Haal je die verf gewoon bij een schilderszaak en was het een beetje aan te brengen op metaal?
Ik had nog wat hema schoolbordverf en ik heb wat van Francien gekregen. gewoon met een roller d'r opgekwakt en klaar! :D
(En slotje zet ik ook gewoon even over van de ene op de andere klep)

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 11 apr, 2007 13:54

Net even bij de Hema wezen kijken. Daar hebben ze idd schoolbordverf staan, potje van 4,95 euries. Niet duur. Is bedoeld voor op hout maar ik neem aan dat (mits je grondverf gebruikt) het geen probleem is om op metaal aan te brengen?

kVind het supercool. Volgende week misschien bij Rikmenspoel langs voor een ouwe achterklep. kWil het zaakje als het even kan voor Citromobile af hebben!! Leg ik er een krijtje bij, kan iedereen er wat opschrijven 88-)

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » wo 11 apr, 2007 13:59

Ik heb ook schoolbordverf op mijn palmabak zitten, die is van kunststof, laag primer er onder.
Blijft goed zitten!
Dus gewoon goede primer kiezen, voor op metaal, dan blijft schoolbordverf er goed op zitten

wel leuk meerdere achterkleppen :D vooral met schoolbordverf

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 11 apr, 2007 14:02

Ik heb net 5 achterklepjes op de kop getikt! :) Heb ik ieg een leuke voorraad om creatief bezig te zijn! :)

En een speciaal klepje voor de wereldmeeting in Zweden zit er natuurlijk wel in! :)

Rens

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 11 apr, 2007 14:04

Rens schreef:Ik heb net 5 achterklepjes op de kop getikt! :)
Wel ja, steek me de ogen maar uit :evil:

















:lol:

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 11 apr, 2007 16:59

Haha, ... achterkleppen blijven over het algemeen altijd nog wel bruikbaar, hoe gaar de eend ook is! (niet altijd natuurlijk, maar doorgaans wel)

Gewoon een beetje marktplaats in de gaten houden en je hebt er zo een voor weinig!

Succes, vind heel de achterklep-tuning echt geniaal!! :)

Rens

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 11 apr, 2007 17:01

Morgen een klep halen, 10 eurootjes :P

Haha, knutselen maar weer! Schuren, primer erop spuiten, en de schoolbordverf uitrollen en voila.

Laat citromobile maar komen :lol: Ik zal t.z.t. een fotootje van het resulaat plaatsen.

Dom vraagje: opschuren van de oude klep: kan toch met heel fijn schuurpapier + water?

Plaats reactie