lekke oliekoeler

Gesloten
Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

lekke oliekoeler

Bericht door Cubitus » di 24 feb, 2004 21:56

Ik had laatst met mijn eend toch weer een maf probleem wat ik hier nog niet eerder gelezen heb, maar jullie niet wil onthouden.
Ik reed s'avonds laat naar huis gaat mijn olielampje in een scherp genomen bocht even branden...vreemd nog niet zolang geleden olie ververst en normaal verbruikt mijn eend heel weinig. Nouja volgende morgen voor ik naar school ga gooi ik er wel wat bij...Doe ik de volgende morgen mijn motorkap open zit alles onder de olie en hangt mijn dynamo half schuin op het uitlaatspruitstuk.....De bout waarmee de dynamo op het spruitstuk vast zit was verdwenen en de dynamo had lekker tegen de oliekoeler aan liggen trillen. Gevolg was dus dat er olie uit mijn oliekoeler lekte en dit werd door de koelventilator overal heen geslingert, de olie zat totaan het schutbord!!!Er zat dus niks anders op dan de oliekoeler vervangen wat nog een aardig klus bleek. De motorbeplating moet er dan af en natuurlijk gingen de wartels ,of hoe die dingen van de oliekoeler ook mogen heten, er scheef in.........Maar goed voorlopig lekt ie niet meer dus is allemaal wel weer goed gekomen........Ik ben alleen nieuwsgierig of iemand anders ook eens zoiets heeft meegemaakt of dat ik toevallig domme pech had.......
2cv az 1968

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 24 feb, 2004 22:27

Ik heb nog nooit een losse dynamo gehad, maar mijn oliekoeler was lek doordat de wartels niet goed aangedraaid zaten. Toen ik ze vastdraaide knapte de aluminium buisjes van de oliekoeler door de roest. Moest ik het kreng vervangen :(
Afblijven.

Gesloten