Shit Dynamo!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Shit Dynamo!
iedereen heeft vast wel eens zo'n dag dat alles in het 100 loopt ..
ZUCHT die dag had ik vandaag dus!
het ergste is nu dat ik geen enkele volt meer uit m'n zo goed als nieuwe Dynamo krijg ik meet het geheel met de spanningzoeker vlak bij de dynamo, daar moet ie volgens mij heel wisselend waardes aangeven!
het probleem is dat ie dus alleen de volts aangeeft die in de accu zitten op dat moment! niet meer als 12,.. V ???
voltmeter geeft nu ook aan dat ie niet bijlaad!
ik denk dat het gekomen is toen ik een andere stroomverdeler heb toegepast, de voltmeter sloeg door tot boven de 16 Volt!!! 17,..V
ik dacht direckt, SHIT verkeerd aangesloten! dus veranderen die zooi, maar hoe ik het ook deed, te veel volt! op een manier niet! (waarschijnlijk de goeie manier) maar toen gaf ie niet meer aan als 12,..V
De Dynamo geeft dus niet meer stroom vanaf nu????
iemand enig idee wat er kapot kan zijn??? weerstandje of zo??
ZUCHT die dag had ik vandaag dus!
het ergste is nu dat ik geen enkele volt meer uit m'n zo goed als nieuwe Dynamo krijg ik meet het geheel met de spanningzoeker vlak bij de dynamo, daar moet ie volgens mij heel wisselend waardes aangeven!
het probleem is dat ie dus alleen de volts aangeeft die in de accu zitten op dat moment! niet meer als 12,.. V ???
voltmeter geeft nu ook aan dat ie niet bijlaad!
ik denk dat het gekomen is toen ik een andere stroomverdeler heb toegepast, de voltmeter sloeg door tot boven de 16 Volt!!! 17,..V
ik dacht direckt, SHIT verkeerd aangesloten! dus veranderen die zooi, maar hoe ik het ook deed, te veel volt! op een manier niet! (waarschijnlijk de goeie manier) maar toen gaf ie niet meer aan als 12,..V
De Dynamo geeft dus niet meer stroom vanaf nu????
iemand enig idee wat er kapot kan zijn??? weerstandje of zo??
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
de wat??
waarzitten die?
waarzitten die?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
onder het plastic kapje zitten bij mij 3 weerstandjes, zijn het die dingen soms
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Als je een electronische spanningsregelaar hebt die verkeerd of zonder massa aangesloten is, dan heb je kans dat die sneuvelt en kan ook de dynamo kapot gaan.
Let er dus op. een electronische spanningsregelaar kan weinig hebben.
Ik heb ook een tijd lopen knoeien, en een nieuwe regelaar plus een nieuwe (ruil) dynamo moeten kopen. Ik weet niet of de gelijkrichters van een dynamo zelf te vervangen zijn.
Let er dus op. een electronische spanningsregelaar kan weinig hebben.
Ik heb ook een tijd lopen knoeien, en een nieuwe regelaar plus een nieuwe (ruil) dynamo moeten kopen. Ik weet niet of de gelijkrichters van een dynamo zelf te vervangen zijn.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
ja hoor is zelf goed te doen, Johannes die zwarte tonnetjes zijn de diodes. Is eenvoudig zelf uit te wisselen, kwestie van de soldeerbout. Als je niet weet hoe het zit dan wel opletten want een diode heeft een + en een - kant (eigenlijk wordt het anders genoemd, maar het gaat er om dat je het snapt), deze mag je niet verkeerd om terugzetten, anders gaat het niet werken. Bij een diode zit er aan 1 kant een streepje rondom, waarschijnlijk bij deze modellen een zilverkleurige. Bij de nieuwe deze op dezelfde manier terug zetten.
PS diode kun je doormeten, van - naar + meten dan moet hij doormeten en van + naar - dan moet hij sperren (dus blokkeren).
PS diode kun je doormeten, van - naar + meten dan moet hij doormeten en van + naar - dan moet hij sperren (dus blokkeren).
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
oke dan! ik heb een electronische spanningsregelaar! die kan nu dus kapot zijn?
doormeten van die diodes kan ik wel doen thuis (staan er waarden voor, of moet ik gewoon meten of er stroom door gaat?)
waar zou ik ze kunnen kopen eventueel? electronica zaakje?
doormeten van die diodes kan ik wel doen thuis (staan er waarden voor, of moet ik gewoon meten of er stroom door gaat?)
waar zou ik ze kunnen kopen eventueel? electronica zaakje?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
we gaat is effe wat proberen! in ieder geval alvast allemaal bedankt!!
(reacties altijd welkom!)
(reacties altijd welkom!)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
oke ! de diodes zijn gecontroleerd bij een electonica zaak, ze waren alle 3 goed zij die! dus daar lijkt me het dan niet aan te liggen,
ik zal zo even een verhaaltje typen hoe het precies ging, misschien is dat makkelijker om er uit te komen, eerst even het A team afkijken
ik zal zo even een verhaaltje typen hoe het precies ging, misschien is dat makkelijker om er uit te komen, eerst even het A team afkijken
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
oke hier gaat ie dan,
eergister laadde de dynamo nog bij, (met m´n oude spanningsregelaar) die is niet erg fijn voor ¨mijn toerenteller, vandaar dat de ander (die in de charly zat) eer in te bouwen, ik dacht toch echt de kleuren goed te hebben!
poosje motor laten draaien goh doet weer mooi , zei ik nog tegen arjan!
dus verder met het aansluiten van de oliedruk en temeratuur meter! ook die doen weer mooi! totdat ik een draad zocht bij het contacktslot waar stroom op staat.. spanningszoeker erbij.. en ja hoor ...huh 16,..Volt dat lijkt me erg veel! voltmeter even snel aangesloten verrek slaat helemaal door
meteen motor uitgezet en zien dat ik de draden van de spanningsregelaar anders aansluit, hoe ik het ook doe ik kreeg heel veel volts! nu bij de accu gemeten, op een manier niet gaf ie mooi 12,.. Volt aan ik dacht KIJK DAS BETER.. verder metend bleek op deze manier de dynamo dus helemaal niets tedoen
vandaar die 12,.. volt wat normaal 14,4 hoort te zijn
dus nu bij mijn dynamo aan het meten gegaan, en geen enkele volt die bijlaad! vreemd lijkt me
Iemand mischien, nu iets duidelijker het probleem uitgelegd te hebben, enig idee
oja de diodes zijn dus volgens de mannen van de electronica zaak, goed
eergister laadde de dynamo nog bij, (met m´n oude spanningsregelaar) die is niet erg fijn voor ¨mijn toerenteller, vandaar dat de ander (die in de charly zat) eer in te bouwen, ik dacht toch echt de kleuren goed te hebben!
poosje motor laten draaien goh doet weer mooi , zei ik nog tegen arjan!
dus verder met het aansluiten van de oliedruk en temeratuur meter! ook die doen weer mooi! totdat ik een draad zocht bij het contacktslot waar stroom op staat.. spanningszoeker erbij.. en ja hoor ...huh 16,..Volt dat lijkt me erg veel! voltmeter even snel aangesloten verrek slaat helemaal door
meteen motor uitgezet en zien dat ik de draden van de spanningsregelaar anders aansluit, hoe ik het ook doe ik kreeg heel veel volts! nu bij de accu gemeten, op een manier niet gaf ie mooi 12,.. Volt aan ik dacht KIJK DAS BETER.. verder metend bleek op deze manier de dynamo dus helemaal niets tedoen
vandaar die 12,.. volt wat normaal 14,4 hoort te zijn
dus nu bij mijn dynamo aan het meten gegaan, en geen enkele volt die bijlaad! vreemd lijkt me
Iemand mischien, nu iets duidelijker het probleem uitgelegd te hebben, enig idee
oja de diodes zijn dus volgens de mannen van de electronica zaak, goed
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/