Tot nu toe heeft budgettechnisch gezien het project altijd stil gestaan (het mag trouwens nog steeds niets kosten).
In de jaren nadat het idee als eerst voorbij kwam heb ik gekeken naar een lomax, een lepatron en later kwam de burton voorbij. Mede door de Burton ben ik juist tegen dit soort kits in een ander daglicht gaan kijken. Eenden zijn de laatste 7 jaar heel erg vlot uit het straatbeeld verdwenen en er rijden teveel van die Burtons rond naar mijn gevoel. Ook het type rijder van zo'n auto is van een compleet ander slag volk dan de 2CV rijder.
Omdat veel van dit soort eenden gesloopt worden voor kitcars had ik een ander idee.
Ik wil een 2CV cabrio gaan bouwen, een spider. Maar dan wel een fulltime cabrio met het barbot 2cv gevoel.
Nu zou ik een barbot replica kunnen maken. Ik heb nu wat voorbeelden gezien, maar geen vind ik eigenlijk helemaal mijn smaak.
Een gewone cabrio vind ik ook maar saai en een standaard kit wil ik niet.
Ik wil iets unieks!
Zoals ik het op dit moment zie moet de voorruit blijven, misschien de ventilatieklep er tussenuit, dan een ronde achterkant en vanaf de voorbank naar de achterlichten gebruik maken van een dakje als afdichting.
Tweede mogelijkheid, vrijwel gelijk eigenlijk aan de eerste, open voorkant, na de voorbank de koets dichtmaken en de achterkant moet dan open blijven, soort van pickup gevoel.
Een aantal eisen/richtlijnen van waaruit ik ga werken:
1. zoveel mogelijk 2e hands originele onderdelen gebruiken voor de bouw.
Dit omdat ze uiteraard goedkoper zijn en ik graag wil laten zien dat je een eend echt nieuw leven in kunt blazen en je er wat leuks van kunt maken en dat je niet zomaar iets weg hoeft te gooien! dus een low budget project, met een high end finish (hoop ik

2. het moet een Burton killer worden, dus een laag gewicht auto, gestroomlijnd en een beetje vlot. (met originele onderdelen, dus geen visa motor!)
3. het mag even duren voordat hij er is Ik richt op 3 jaar bouwtijd.
Ik heb al een geschikte koets gevonden waarmee ik eerst ga beginnen. De rest komt er wel achteraan. En uiteraard, er moet legaal mee gereden kunnen worden!