Invoeren/rijdend maken besteleend uit 1954
Invoeren/rijdend maken besteleend uit 1954
Mn broer heeft van ’t weekend deze besteleend uit 1954 met een 12pk motor gekocht (zou een 9PK inhoren?). Op alle typeplaatjes staat dat ze van armee de l'air is geweest.
Auto staat nog op Frans kenteken. Een probleempje is dat er geen 'carte gris' bij zit. Dit betekent dat je de auto niet in zou kunnen voeren. Bij historische voertuigen doet het rdw volgens mij niet zo moeilijk. Iemand hier op het forum die hier ervaring mee heeft??
Als iemand ook nog een hoofdremcilinder en ruitenwissermotor heeft liggen voor zo'n oude eend..…
Auto staat nog op Frans kenteken. Een probleempje is dat er geen 'carte gris' bij zit. Dit betekent dat je de auto niet in zou kunnen voeren. Bij historische voertuigen doet het rdw volgens mij niet zo moeilijk. Iemand hier op het forum die hier ervaring mee heeft??
Als iemand ook nog een hoofdremcilinder en ruitenwissermotor heeft liggen voor zo'n oude eend..…
Laatst gewijzigd door Twécévé op vr 13 feb, 2009 10:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Hoi,
Ik heb ook een franse 2cv zonder carte gris. Ik weet het niet zeker of het werkt, maar ik heb stage gelopen bij Citroen Nederland en toe heeft een collega voor mij een brief (soort echtheidsverklaring o.i.d.) opgesteld waarmee ik het kenteken zou moeten kunnen krijgen. Mochten jullie Citroen Nederland willen contacteren stuur me dan een mailtje dan zoek ik de gegevens van die oud-collega op.
Daarnaast ben ik lid van EEEC, bij deze vereniging zitten vast mensen die je veel beter kunnen adviseren als ik omdat ze praktijk ervaring hebben met dit soort dingen, tevens kun je daar ook veel onderdelen kopen. Een ruitenwisser motor heb ik ook wel voor je geloof ik, maar dan moet je wel tot de zomer geduld hebben, want ik woon nu voor een afstudeerproject in Berlijn.
Groetjes en veel plezier met de besteleend , Bart
Ik heb ook een franse 2cv zonder carte gris. Ik weet het niet zeker of het werkt, maar ik heb stage gelopen bij Citroen Nederland en toe heeft een collega voor mij een brief (soort echtheidsverklaring o.i.d.) opgesteld waarmee ik het kenteken zou moeten kunnen krijgen. Mochten jullie Citroen Nederland willen contacteren stuur me dan een mailtje dan zoek ik de gegevens van die oud-collega op.
Daarnaast ben ik lid van EEEC, bij deze vereniging zitten vast mensen die je veel beter kunnen adviseren als ik omdat ze praktijk ervaring hebben met dit soort dingen, tevens kun je daar ook veel onderdelen kopen. Een ruitenwisser motor heb ik ook wel voor je geloof ik, maar dan moet je wel tot de zomer geduld hebben, want ik woon nu voor een afstudeerproject in Berlijn.
Groetjes en veel plezier met de besteleend , Bart
ff de rdw gebeld;
je kunt het op een aantal manieren doen.
1
je gaat naar de rdw (op afspraak) en laat het daat invoeren... Dit is geen
probleem opdat hij in volledige originele staat verkeert... en is Dus erg
geloofwaardig!! Alleen krijg je dan geen papieren omdat hij niet aan de apk
norm voldoet. hiervoor heb je dan 2 maanden de tijd om dat te fixen. en dan
is het GELUKT
2
een voorschouwing laten doen, is het weer geloofwaardig en krijg je een
zegel aan de wagen en heb dan ijgen
eigenlijk al de goed keuring... en hebt dan eeuwig de tijd voor de
restauratie
3
je maakt hem apk waardig...ZONDER aan de geloofwaardigheid van de auto te komen..( dus geen chassis vervangen bijv) en dan naar de rdw voor de keuring...kan kan het op een dag gefixt zijn!!
kosten 132 euro incl apk
je kunt het op een aantal manieren doen.
1
je gaat naar de rdw (op afspraak) en laat het daat invoeren... Dit is geen
probleem opdat hij in volledige originele staat verkeert... en is Dus erg
geloofwaardig!! Alleen krijg je dan geen papieren omdat hij niet aan de apk
norm voldoet. hiervoor heb je dan 2 maanden de tijd om dat te fixen. en dan
is het GELUKT
2
een voorschouwing laten doen, is het weer geloofwaardig en krijg je een
zegel aan de wagen en heb dan ijgen
eigenlijk al de goed keuring... en hebt dan eeuwig de tijd voor de
restauratie
3
je maakt hem apk waardig...ZONDER aan de geloofwaardigheid van de auto te komen..( dus geen chassis vervangen bijv) en dan naar de rdw voor de keuring...kan kan het op een dag gefixt zijn!!
kosten 132 euro incl apk
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Eend ontdekker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
helemaal geen toevoeging voor jullie verhaal...maar ik wilde gewoon even zeggen dat ik het werkelijk een ge-wel-dige auto vind!!
Wat een fantastische bak zeg!!
ONWIJS!
Wat een fantastische bak zeg!!
ONWIJS!
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Superbak, en ja laat em asteblieft zoals ie is met de doorgeefluikjes in de bak enzo. Echt super. Ik denk ook niet dat er een carte grise bijhoort omdat de auto van de franse luchtmacht is geweest. (zie de unieke typeplaatjes op schutbord en motor)
Ik denk dat rijdend en remmend maken (apk proof) genoeg is om hem bij de RDW aan te bieden. In principe heb je een homologatieverklaring nodig die je bij Citroën NL kan opvragen (dhr. Molleman) Maar ik weet niet of Citroën NL over cijfers beschikt van ex-legervoertuigen.
Ik denk dat rijdend en remmend maken (apk proof) genoeg is om hem bij de RDW aan te bieden. In principe heb je een homologatieverklaring nodig die je bij Citroën NL kan opvragen (dhr. Molleman) Maar ik weet niet of Citroën NL over cijfers beschikt van ex-legervoertuigen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
mijn vader is een half jaar geleden ook voor de betreffende besteleend weggeweest en had serieuze interesse. maar wilde wel zekerheid en citroen nl geinfomeerd. konden hem niet verder helpen en verwezen naar citroen fr. was volgens hun, citroen nl, een heel gedoe om een verklaring te krijgen. succes ermee
dyane 4 68 en dyane 6 69
Ach, komt tijd komt raad. Gewoon aanschaffen en die papieren rommel komt wel. En anders fraudereren we er gewoon lustig op los Maar blijkt uit telefoontje naar RDW geen probleem te zijn dat er 0,0 aan papierwerk bij zit. Als tie maar origineel is.
Als 't karretje van september 54 is of later is een 12 PK motor wel origineel.
Maar 't is een cool karretje om te zien en 't is de bedoeling dat ie rijdend en remmend gemaakt wordt + ontbrekende onderdelen en daarmee basta.
Als 't karretje van september 54 is of later is een 12 PK motor wel origineel.
Maar 't is een cool karretje om te zien en 't is de bedoeling dat ie rijdend en remmend gemaakt wordt + ontbrekende onderdelen en daarmee basta.