zuigerveren stuk?
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
Amen! idd beter te ruim als te krap. Voor een 2cv is 0.18mm de speling maar ik stel ze altijd op 0.2 inlaat en 0.25 uitlaat af. Zeker voor de auto's op lpg. voor een benzine auto die altijd op 98 loopt kan 0.2 uitlaat ook nog wel. De engelse racers gebruiken nog veel ruimere klepspeling en halen op die manier meer vermogen uit de motor. Nadeel is wel dat nokkenas volgers ed meer te verduren hebben.backfire schreef:beter iets te ruim als iets te krap.
Maar te krap is ECHT slecht, lees eens een boek over motoren, worden dat soort dingen altijd uitgelegd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
owkej ik heb m op o,2 altijd en ze reed altijd op 98, maargoed k had de uitlaat altijd ook op .2 dus daar zal het aan liggen.
Okeej, de reden weten we, nu nog hoe te repareren, wat zouden jullie doen? Nieuwe kleppen of deze opslijpen laten? k ga het sowiso laten doen, want k heb er zelf niet zoveel kaas van gegeten.
Okeej, de reden weten we, nu nog hoe te repareren, wat zouden jullie doen? Nieuwe kleppen of deze opslijpen laten? k ga het sowiso laten doen, want k heb er zelf niet zoveel kaas van gegeten.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
uitlaat op 0.2 en 98 zou gewoon goed moeten gaan.
of je moet constant plankgas rijden
hoe repareren hangt af van de schade, is vanaf hier moeilijk te beoordelen.
of je moet constant plankgas rijden
hoe repareren hangt af van de schade, is vanaf hier moeilijk te beoordelen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
wel laip dat het zo'n @#%##% blokken zijn die S6 blokken.
Doe mij maar een a06/635.
Doe mij maar een a06/635.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
normaal gezien gaat er weinig mis met koppen.
ALs je ze gaat laten reviseren moeten er nieuwe zittingen in (hardere) dit komt denk ik niet meer goed, neit op de lange duur in iedergeval. Misschien moeten de kleppen ook vervangen worden.
Verder meot vanwege de warmte invloeden de klepgeleider eigenlijk ook vervangen worden, anders krijg je straks misschien problemen met kleppen die vast blijven zitten.
Andere kop lijtk mij de snelste en goedkoopste oplossing. Als de kleppen niet verbrand zijn kun je ze eventueel even inslijpen voor een perfecte afdichting, dan kun je er weer even tegenaan. Met name uitlaat is het probleem, inlaat geeft zelden problemen.
ALs je ze gaat laten reviseren moeten er nieuwe zittingen in (hardere) dit komt denk ik niet meer goed, neit op de lange duur in iedergeval. Misschien moeten de kleppen ook vervangen worden.
Verder meot vanwege de warmte invloeden de klepgeleider eigenlijk ook vervangen worden, anders krijg je straks misschien problemen met kleppen die vast blijven zitten.
Andere kop lijtk mij de snelste en goedkoopste oplossing. Als de kleppen niet verbrand zijn kun je ze eventueel even inslijpen voor een perfecte afdichting, dan kun je er weer even tegenaan. Met name uitlaat is het probleem, inlaat geeft zelden problemen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ok nieuwe kop, ff kijken of k hier eentje heb die t goed doet, of moet ik zoeken naar een kop uit n s6 blokje? [heb hier een A06/636 en AK2 liggen].
Anders neem k denk k een nieuwe/gereviseerde kop, k houd niet van half werk. Wel eerst ff kijken wat dat dan allemaal wel weer niet gaat kosten, zuigerveren kost al 80 pleuro en je schijnt ook nog gereedschap nodig te hebben om ze erin te zetten
Anders neem k denk k een nieuwe/gereviseerde kop, k houd niet van half werk. Wel eerst ff kijken wat dat dan allemaal wel weer niet gaat kosten, zuigerveren kost al 80 pleuro en je schijnt ook nog gereedschap nodig te hebben om ze erin te zetten

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
kop van een a06/635 is prima.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Maar ook als ze al om de zuiger zitten en vervolgens de zuiger+zuigerveren in de cilinder wilt?De zuigerveren om de zuiger krijgen moet op zich wel lukken dacht k zo.
K zal de A06/636 ff losschroeven dan, kijken of de kop nog goed is. Was toch al vastgelopen, nu maar hopen dat de kop t nog goed doet

K zal de A06/636 ff losschroeven dan, kijken of de kop nog goed is. Was toch al vastgelopen, nu maar hopen dat de kop t nog goed doet


Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break