2 liter diesel getankt
2 liter diesel getankt
Hallo,
Ik heb in mijn stomheid 2 liter diesel getankt, kan dit kwaad.
Ik heb in mijn stomheid 2 liter diesel getankt, kan dit kwaad.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
kan dit kwaad??!?!??
Man, ik zou geen meter verder rijden!
Tank leeg laten zuigen en misschien nog verder dan alleen de tank.
Hoe krijg je dat overigens voormekaar? Overal waar ik tank hangen oranje flappen voor de dieselslangen waar heel groot op staat DIESEL.
Suc6 !
Man, ik zou geen meter verder rijden!
Tank leeg laten zuigen en misschien nog verder dan alleen de tank.
Hoe krijg je dat overigens voormekaar? Overal waar ik tank hangen oranje flappen voor de dieselslangen waar heel groot op staat DIESEL.
Suc6 !
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
heb je er al mee gereden?
Moet dan wel met een enorme rookwolk achter je zijn, en heb je wel vermogen?
Ga je straks wel je motor grondig controleren? Sowieso wel wijs om de bougies te vervangen lijkt me.
Moet dan wel met een enorme rookwolk achter je zijn, en heb je wel vermogen?
Ga je straks wel je motor grondig controleren? Sowieso wel wijs om de bougies te vervangen lijkt me.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
Ik heb pas ergens gelezen dat je bij een slecht lopende motor wel eens kunt proberen een halve liter diesel in de tank te gooien om de kleppen te smeren.
Helaas vindt ik dit artikel niet terug.
2 liter op 25 lijkt mij wel veel.
Je bent niet de enige, zie dit topic op de kever-site:
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... sc&start=0
Helaas vindt ik dit artikel niet terug.
2 liter op 25 lijkt mij wel veel.
Je bent niet de enige, zie dit topic op de kever-site:
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... sc&start=0
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vooraan bij je chassis ter hoogte van je blok de benzineleiding loshalen en de tank aftappen. Daarna het resterende mengsel aanvullen met benzine en rijden maar.
Mijn vriendin heeft dit ooit bij haar scooter gedaan. Ding rijdt nog steeds al kwam er in het begin een behoorlijke walm uit.
Mijn vriendin heeft dit ooit bij haar scooter gedaan. Ding rijdt nog steeds al kwam er in het begin een behoorlijke walm uit.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Die 6 kilometer heb je gereden op een halve liter die al in je leiding had zitten. Dus je hebt nog geen diesel verstookt....Sjakie schreef:Ik moet zeggen dat ik met rijden niks merk, ik heb zo'n 6 kilometer gereden. Ook rookt de motor totaal niet
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
halve liter in je leiding? heb jij toch dikkere brandstofleiding dan ikOnsEendje2 schreef:Die 6 kilometer heb je gereden op een halve liter die al in je leiding had zitten. Dus je hebt nog geen diesel verstookt....Sjakie schreef:Ik moet zeggen dat ik met rijden niks merk, ik heb zo'n 6 kilometer gereden. Ook rookt de motor totaal niet
Ami 8 break
-
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 4 apr, 2007 12:21
- Locatie: De kop van Groningen
Dit is mij ook een keertje overkomen in Frankrijk. Al pratende bij een vreemde pomp gewoon de dieselslang erin gehangen. Gelukkig maakte een Fransoos mij erop attend dat er nooit een 2CV met dieselmotor op de markt gezet is. Ik had toen ongeveer 5 liter diesel getankt. Vervolgens heb ik afgetankt met benzine en ben er gewoon mee gaan rijden.
Tijdens het rijden merk je echt niets. De motor loopt als een zonnetje en trekt prima. Alleen de volgende morgen op bij vertrek op de camping schaamde ik mij diep want bij de koude start kwamen er enorme rookwolken uit de uitlaat die menig "petit dejeuner" van de campinggasten verpest heeft. Als de motor op temperatuur is, is ook het roken verdwenen. Wat ik me nog wel goed kan herinneren is dat ik toen echt héél zuinig heb gereden!
Ik heb wel steeds zo vlug mogelijk benzine bijgetankt. Dit voorval is al lang geleden gebeurd bij een kilometerstand van ongeveer 60.000. Ik rijd nu nog steeds rond met hetzelfde motortje (vanmorgen nog 30 km gereden naar mijn werk) en de teller staat inmiddels op ongeveer 227000 km. Je hoeft je dus volgens mij geen zorgen te maken.
Tijdens het rijden merk je echt niets. De motor loopt als een zonnetje en trekt prima. Alleen de volgende morgen op bij vertrek op de camping schaamde ik mij diep want bij de koude start kwamen er enorme rookwolken uit de uitlaat die menig "petit dejeuner" van de campinggasten verpest heeft. Als de motor op temperatuur is, is ook het roken verdwenen. Wat ik me nog wel goed kan herinneren is dat ik toen echt héél zuinig heb gereden!
Ik heb wel steeds zo vlug mogelijk benzine bijgetankt. Dit voorval is al lang geleden gebeurd bij een kilometerstand van ongeveer 60.000. Ik rijd nu nog steeds rond met hetzelfde motortje (vanmorgen nog 30 km gereden naar mijn werk) en de teller staat inmiddels op ongeveer 227000 km. Je hoeft je dus volgens mij geen zorgen te maken.
Ik doe het al in mijn eendje sinds 1982