Invoeren/rijdend maken besteleend uit 1954

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » ma 16 apr, 2007 19:35

Superkarretje zeg! Heb er ook een tijdje bijgestaan, maar het projectje kwam wat ongelegen.... :evil: :?

Gewoon rijdend maken en rijden! Zoals die geroest is, roesten ze alleen maar in Frankrijk(=Supermooi! 8) 8) )

Succes met de papieren rommel. Fijn dat de rdw meewerkt, ik ken namelijk ook andere verhalen, .... :cry: :cry: En mocht het niet lukken: een chassisnummer is ook wel ergens te vinden! ;) ;)

Rens

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 16 apr, 2007 20:49

Erg mooie oude besteller. idd erg leuk om hem technish goed te maken en uiterlijk zo te houden 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 16 apr, 2007 21:31

dat probleem heb ik dus ook.
als er een chassis nummer in staat en je hebt een aankoop bewijs kun je bij citoen nederland info vragen dit is gratis.
wat ook een optie is om een ander chassis er onder schroeven van een gewoone eend waar niet aan geknoeit is aan de nummers hier mee naar de rdw toe gaan en zeggen dat je er een andere opbouw op zit.

wat ik ook heb gehoord van een apk keurmeester en wat ik ook ga doen voor mij azu is er een gewoon 2cv kenteken op zetten en gewoon apk keuren. tegenwoordig word er niet meer gelt hoe veel deuren er in een auto zitten.

groeten siemen

http://2cvvvvvv.spaces.live.com/

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » ma 16 apr, 2007 21:38

hoi leuk azu 'tje

ik heb hem ook op de a-markt zien staan
zit nog wat werk aan zag ik maar wel leuk werk

zit het chassis nr niet vast geschroeft
dat zit het op mijn franse 250 wel
dus kun je ook opzoek gaan naar iemand die nog een cart grie met alu plaatje tekoop heeft
in ieder geval toy toy

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » ma 16 apr, 2007 22:40

björn schreef:hoi leuk azu 'tje
AU'tje :wink:

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » ma 16 apr, 2007 22:58

Even een kleine toevoeging, ik heb wel gezegt dat ik een ruitenwissermotor heb voor zo'n ding. Ik heb inderdaad een 6 volt ruitenwissermotor maar er hoort helemaal geen ruitenwisser motor op zo'n ding, de ruitenwissers worden aangedreven via de snelheidskabel... :lol:

verder: inderdaad een super leuk ding 8)

Groetjes Bart

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 17 apr, 2007 21:52

CitroenAZU schreef:Superbak, en ja laat em asteblieft zoals ie is met de doorgeefluikjes in de bak enzo. Echt super. Ik denk ook niet dat er een carte grise bijhoort omdat de auto van de franse luchtmacht is geweest. (zie de unieke typeplaatjes op schutbord en motor)

Ik denk dat rijdend en remmend maken (apk proof) genoeg is om hem bij de RDW aan te bieden. In principe heb je een homologatieverklaring nodig die je bij Citroën NL kan opvragen (dhr. Molleman) Maar ik weet niet of Citroën NL over cijfers beschikt van ex-legervoertuigen.
Mn broer vanavond aan de lijn gehad. Hij had nog tich vragen en ik heb hem aangeraden met jou, Martijn, contact op te nemen. Als er één besteleenden-kenner is.....

We hebben al afgesproken: volgend jaar hopen we er mee naar Citromobile te komen 8)

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 23 apr, 2007 14:41

Zijn er voor zo'n AU nog passende banden te krijgen? Het zijn dezelfde bandjes als van een citroen A neem ik aan?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 23 apr, 2007 16:57

Verbruik: Afbeelding

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 23 apr, 2007 21:13

Normaal zouden dat Pilote's moeten zijn, die maken ze enkel op bestelling en staan niet in de catalogus.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 24 apr, 2007 08:51

't Gaat erom dat de juiste maat er nog is (ongeacht het merk), de diameter is namelijk groter dan die van een 2CV6. Anders zou je namelijk velgen van een 2cv6 onder die AU moeten zetten om er mee te kunnen rijden. En da's natuurlijk niet charmant bij zo'n oude bak.

Blijkt dat onderdelen voor zo'n AU al zeer moeilijk aan te komen is. Het hele remsysteem moet bijvoorbeeld zelf gebogen en gesoldeerd worden. Een simpele klus, maar 't moet wel even gebeuren.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 28 apr, 2007 12:16

Het spreekt voor zich dat de band groter is maar volgens mij heb je niet al te veel keus in de 125/135x400-klasse.

En onderdelen, ja, Ebay.fr en Franse clubs aflopen.

Blijft het 425cc-blok er nu eigenlijk in of komt er een 375cc in?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » za 28 apr, 2007 15:14

Yannick schreef:Het spreekt voor zich dat de band groter is maar volgens mij heb je niet al te veel keus in de 125/135x400-klasse.

En onderdelen, ja, Ebay.fr en Franse clubs aflopen.

Blijft het 425cc-blok er nu eigenlijk in of komt er een 375cc in?
Het 4255-cc blok zal er in blijven liggen. Vooralsnog is dat uiteraard goedkoper en het blijkt dat onderdelen voor een 3755-cc zo goed als niet meer te krijgen zijn.

Als ik het goed begrijp zijn er dus nog wel banden te vinden die om de oude velgen passen die er nu op zitten?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 28 apr, 2007 15:16

ja, als je velgen van die luchtsleuven hebben langs de rand, dan moeten er 125x400 banden om. deze zijn onderandere op het linkje dat ik hierboven had gezet leverbaar, en ook op andere locaties. goedkoop zijn ze niet, maar wel michelins ;)
Verbruik: Afbeelding

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 28 apr, 2007 20:10

BCC had vorg jaar die oud type banden op de Citromobile, als ik me niet vergis 100 of 120 euro het stuk...

Groetjes Bart

Plaats reactie