Lecwec, Leaklock

Gesloten
Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Lecwec, Leaklock

Bericht door Bullit » ma 7 apr, 2003 12:34

Het lijkt erop dat de twee motorhelften van m'n eend niet meer goed afluiten. Ik gebruik een dikke minerale olie (Millers classic), maar toch zie ik steeds vaker een druppel olie ergens aan de naad die midden over het carter loopt hangen. (Komt niet van de carterplug!)

Vervangen van deze pakking zou het openbreken van het blok betekenen, niet echt een optie.

Een andere mogelijkheid zou het gebruiken van een olie toevoeging als Lec-Wec of Leaklock zijn. Hierin zitten weekmakers die ervoor moeten zorgen dat oude "kunstof" pakkingen net een paar procenten opzwellen, wat de lekkage dan moet verhelpen.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke toevoeging? Welke is goed?

Bullit

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » ma 7 apr, 2003 19:31

Doe jezelf een plezier , en laat je niet gek maken met wat die zogenaamde lekstoppers beloven. Het is namelijk komplete larie !!!!!!!!!!!!.
Je motorhelft pakking vervangen is ook niet echt eenvoudig , want de helften zijn koud tegen elkaar gemonteerd.
Ik heb trouwens nog niet meegemaakt dat er op de naad lekkage is , maar alles is natuurlijk mogelijk.
Meestal druppelt het daar , als de krukas keerring dreint , of (vaker) de aftapplug.
Daffy

g.c.maas

leolock.lesdlock

Bericht door g.c.maas » wo 9 apr, 2003 11:34

:) Ik zou het zeker proberen want het kan voor de moto zeker geen kwaad en aange-
zien de rubbers in je motor toch gezien de leeftijd steeds stugger worden helpt dit spul
om de keerringen en het rubber in de olievulpijp weer soepel maken.Mijn ervaring is dat
na gebruik van dit soort spul de onderdruk in het carter flink omhoog was gegaan en
dus minder lekkage.Alleen als er tussen de carterhelften de vloeibare pakking niet goed
meer is zal dit product niet helpen.Maar bedenkt wel dat warme gelekte olie altijd naar
het laagste punt zal stromen.Dus het is goed mogelijk dat de onderdruk niet goed meer is.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » wo 9 apr, 2003 15:51

Hoe kun je die onderdruk (eventueel zelf?) meten?

Bullit

EL_Robino
Beginner
Beginner

Bericht door EL_Robino » wo 9 apr, 2003 21:06

Zie link http://www.dsv.nl/~einet/hoekie/hoekieberichten/71.html voor een beschrijving.

(zie nu dat dat stukje trouwens geschreven is door gerard maas, zie hierboven :) )

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 29 apr, 2003 09:27

Daffy schreef:.
Je motorhelft pakking vervangen is ook niet echt eenvoudig , want de helften zijn koud tegen elkaar gemonteerd.

Sorry Daffy maar tussen de 2 carterhelften zit wel degelijk vloeibare
pakking.Maar ook hier weer voor de zoveelste keer bij olielekkage eerst de onderduk
in het carter laten opmeten. Want bv de voorste nokkenaskeerring is een labirintkeerring
dit is tegengestelde schroefdraad die als het carter zuigt de olie in die schroefdraad
naar binnen zuigt.maar door de ouderdom (jammer daar hebben we allemaal mee te
maken )wordt het rubber klepje in de vulpijp steeds stugger en zal dus gaan lekken
waardoor er geen onderdruk meer is.Dus meten is weten.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 29 apr, 2003 17:50

Nog ff over het 'meten' van de onderdruk: Ik heb het zelf gedaan met mijn duim op het buisje voor de oliepeilstok. Een paar mm voor dat buisje merk ik dat er zowel lucht door dat buisje aangezogen wordt als weggeblazen wordt (ik denk dat dat komt doordat dan de weerstand nog niet hoog genoeg is om de rubber flap in de olievulpijp z'n werk te laten doen). Wanneer ik mijn duim op het buisje van de oliepeilstok houd dan merk ik dat er een zekere onderdruk in dat buisje heerst. Niet een constante onderdruk, maar in ieder geval geen overdruk. Ik heb het ook geprobeerd met een slangetje water (zoals elders op het forum uitgelegd is) maar dat water werd vrolijk naar binnen gezogen (zit dus nu in het carter o.i.d.). Het was gelukkig niet veel water :D
Afblijven.

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » do 1 mei, 2003 10:43

zorg wel even dat je olie goed warm wordt, zodat het water uit de olie kan verdampen.
PS. er komt door de verbranding van benzine altijd wat water in je olie. Dit verdampt zodra de motor warm wordt.

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » do 1 mei, 2003 11:34

Gerard Maas schreef:Sorry Daffy maar tussen de 2 carterhelften zit wel degelijk vloeibare
pakking.
Uiteraard moet er bij montage van de twee motorhelften VLOEIBARE pakking tussen. Maar de eerste vraag was , of hij de pakking moest vervangen en een echte pakking zit er niet tussen,en is het koud op koud montage. Zonder vloeibare pakking is het moeilijk vloeistofdicht maken.(al is het niet onmogelijk)
Daffy

Gesloten