Help! Acadyane naar Dakar

Reparaties, modificaties en onderhoud
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 30 apr, 2007 13:44

klopt, maar er iets overheen lassen gaat weinig helpen, of je moet gewoon een vlakke plaat van 3mm dik tegen de zijkant aan lassen, maak je een extra koker, is erg sterk.

Maar dat gaat niet lukken zonder je koets te lichten.

Verder weet ik niet wat het budget is voor deze expeditie, als er budget en tijd is dan kan er natuurlijk een hoop gedaan worden.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Foxtrot Hotel
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 15:37
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Foxtrot Hotel » ma 30 apr, 2007 14:41

Budget is heel klein, je mag voor € 250,- er aan versleutelen. Nou wordt je niet direct uitgesloten als je daar overheen gaat, maar ik ga ook geen honderden euro's steken in een bak die in afrika zal blijven. Maar onderweg door je chassis zakken is een reeël risico. Dus moet dat maar wat profisorisch versterkt worden. Tijd is er zat we hebben tot november. Alleen de APK verloopt in juni, da's al snel.
-=Not All That Wander Are Lost=-

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 30 apr, 2007 14:48

Volgens mij slechts 150euro, maar dat controleren ze niet.
Alleen het doel is toch ook een goede auto achter te laten daar? Voor de opbrengst en jullie goede doel? Dus hoe meer werk, hoe beter de auto hoe beter de opbrengst....
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 30 apr, 2007 15:17

Hm, 500+250 voor een goede Aca of 2cv is wel heel krap. Het kan wel, maar ik zou bijna zeggen: kun je niet beter een BX, 440 of 309 kopen? Kans dat je zonder problemen overkomt is dan ook groter.
Een goede 2cv doet tegenwoordig minimaal 1500.
La vie est belle.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 30 apr, 2007 15:21

als het toch geen drol uitmaakt, gewoon vlakke plaat vanaf de voorste asbout houder 40cm naar achteren, volledig langs de naden lassen NA DE APK, dan klapt ie echt niet meer dubbel.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 30 apr, 2007 15:47

las er dan gelijk aan de voorkant ook een beschermplaat op zodat je over het kamelengras heen vliegt. je wilt niet weten wat voor klappen je gaat maken in de woestijn.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Foxtrot Hotel
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 15:37
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Foxtrot Hotel » di 1 mei, 2007 21:36

Volgens mij slechts 150euro, maar dat controleren ze niet.
Alleen het doel is toch ook een goede auto achter te laten daar? Voor de opbrengst en jullie goede doel? Dus hoe meer werk, hoe beter de auto hoe beter de opbrengst....
Voorheen was het idd 150,- dit jaar 250,-.
zie http://www.amsterdamdakar.nl/Includes/A ... ge_FAQ.pdf
En nee ze controleren het niet maar is uit financieel oogpunt evengoed wel ons richt budget.
Wat ook is veranderd is het veilen van de auto's in Afrika.
De wetgeving van Senegal is zodanig dat auto's ouder dan 8 jaar (weet ik niet exact) niet mochten worden ingevoerd. Daarom werd uitgeweken naar Gambia voor de veiling. Vanaf dit jaar mogen oude auto's daar ook niet meer worden ingevoerd. De goede doelen worden nu gesteund door geld inzamelacties van de teams. (wij hebben al 1640,- voor het goede doel).
De auto mag dus niet blijven. Terug rijden of per container vervoeren zijn de opties. En naar een sloop brengen kan ook nog.

Groet Ruben, team Foxtrot Hotel
-=Not All That Wander Are Lost=-

Foxtrot Hotel
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 15:37
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Foxtrot Hotel » di 1 mei, 2007 21:45

als het toch geen drol uitmaakt, gewoon vlakke plaat vanaf de voorste asbout houder 40cm naar achteren, volledig langs de naden lassen NA DE APK, dan klapt ie echt niet meer dubbel.
- Is dat dan een bodemplaat of zijn het platen aan de zijkant zoals je eerder beschreef?
- En beslaat hij dan (nagenoeg) de hele bodem? Dus ook de demper?
- En hoe dik moet die plaat dan zijn?

Wat houdt dit alles in voor je verzekering? Als je wel APK hebt maar er daarna overduidelijk niet-AKP-waardige aanpassingen aan doet. Ben je dan wel verzekerd?

Groet Ruben, team Foxtrot Hotel
-=Not All That Wander Are Lost=-

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 1 mei, 2007 22:06

Foxtrot Hotel schreef: - Is dat dan een bodemplaat of zijn het platen aan de zijkant zoals je eerder beschreef?
- En beslaat hij dan (nagenoeg) de hele bodem? Dus ook de demper?
- En hoe dik moet die plaat dan zijn?
dat is een plaat die koud tegen de "randen" van het chassis gelast wordt zodat er een rechthoekige koker ontstaat.
2mm is wel voldoende
Foxtrot Hotel schreef:Wat houdt dit alles in voor je verzekering? Als je wel APK hebt maar er daarna overduidelijk niet-AKP-waardige aanpassingen aan doet. Ben je dan wel verzekerd?
nee dan ben je officieel niet meer verzekerd, je auto mag geen (gevaarlijke) aanpassingen krijgen die niet aan APK normen voldoen.
Ami 8 break

Plaats reactie