Velgen restaureren
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Bedankt voor jullie reacties, ik ga maar met de staalborstel aan de slag en dan hammerite erop. Zal niet super worden maar wel beter dan dit. Dan gaan we later voor een paar nieuwe velgjes als de financien het weer toelaten.Dat blijft natuurlijk het mooiste
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Kijk met name eens naar de binnzijde. Daar zitten 2 staalplaten op elkaar gelast. Als deze omhoog gaan staan, dan zullen ze op den duur gaan lekken.
Zoals gezegd de velg zal niet snel in 2 stukken liggen, dan sta je eerder met een slappe band. Of je moet binnenbanden hebben natuurlijk.
Zoals gezegd de velg zal niet snel in 2 stukken liggen, dan sta je eerder met een slappe band. Of je moet binnenbanden hebben natuurlijk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Er zitten van die tubeles ventielen op. Of kun je niet aan het ventiel zien of je binnen banden hebt of niet??
In ieder geval wordt het gewoon een beetje oplappen om tijd te rekken. Ik wil het liefst een paar andere velgen erop maar je kunt helaas niet alles kopen wanneer je er zin in hebt. Zolang het maar niet gevaarlijk is
In ieder geval wordt het gewoon een beetje oplappen om tijd te rekken. Ik wil het liefst een paar andere velgen erop maar je kunt helaas niet alles kopen wanneer je er zin in hebt. Zolang het maar niet gevaarlijk is
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Velgen breken echt niet snel , het is vervelender om die uitbultingen te hebben als ze gaan aanlopen aan de fusees, kun je gebonk krijgen of het wiel blokkeert ineens. Een vriend van me stond laatst ineens 180 graden gedraaid op de weg, terugredenerend kon dat alleen komen van de uitgebulte naden. De velg liet overigens nog geen lucht lekken
Ami 8 break
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
ohnee ik vergis me, hij deed er 3 maanden over om 180 graden te draaien.CitRoel schreef:Ineens?
ja er blokkeerde waarschijnlijk ineens een voorwiel oid waardoor hij ineens 180 graden draaide. Mazzel dat er niks fout ging, bij controle bleek later dat er niks mis was met de eend, alleen een voorvelg vertoonde zodanige bulten dat dat de enige verklaring kon zijn.
@ jeroen, dan zou ik me voorlopig maar niet druk maken, mits de velgrand nog goed is.
Ami 8 break
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Ik heb de kale velgen van Burtoncar gekocht en daarnaast 1 reservewiel van de donoreend gebruikt. Die heb ik laten stralen, zinkbad en gronden en mat grijs met een blanke laklaag erover. Heeft mij 250 euro gekost maar dan hoef ik er voorlopig niet naar om te kijken. Ze hebben om de lasnaden een kitlaag aangebracht aan de voorkant en ook de roest weg gewerkt. Helaas waren alle donorvelgen van de Eend er slecht aan toe en de beste is mooi opgeknapt.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik zit momenteel ook te dubben of ik oude velgen zal laten stralen of 4 nieuwe koop.
Ik heb gehoord dat er imitatie velgen zijn die niet mooi rond zijn, en mij zijn dus originele velgen geadviseerd, a €75,- per stuk
Klopt dat van die imitatie velgen???
Dan kan ik dus beter oude velgen laten stralen en primeren, dat kost €30,- per velg. dan moeten ze nog in de verf.
Stralen en poedercoaten is ook een optie, maar ik weet niet wat dat kost en ik weet ook niet waar dat hier in de buurt kan gebeuren.
Tijdens het zoeeken op zolder naar bruikbare velgen kwam ik een Belgische velg tegen die geklonken is, geeft dit ook problemen met de fusee?
Als ik er overigens iemand een plezier mee kan doen, wil ik deze velg met alle plezier ruilen tegen een goede "gewone"velg
Ik heb gehoord dat er imitatie velgen zijn die niet mooi rond zijn, en mij zijn dus originele velgen geadviseerd, a €75,- per stuk
Klopt dat van die imitatie velgen???
Dan kan ik dus beter oude velgen laten stralen en primeren, dat kost €30,- per velg. dan moeten ze nog in de verf.
Stralen en poedercoaten is ook een optie, maar ik weet niet wat dat kost en ik weet ook niet waar dat hier in de buurt kan gebeuren.
Tijdens het zoeeken op zolder naar bruikbare velgen kwam ik een Belgische velg tegen die geklonken is, geeft dit ook problemen met de fusee?
Als ik er overigens iemand een plezier mee kan doen, wil ik deze velg met alle plezier ruilen tegen een goede "gewone"velg
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik heb zojuist wat zitten surfen en de nieuwe originele velgen worden al mooi goedkoper Dus ik denk dat het toch 4 nieuwe worden.....
Ze komen onder een Eend die niet veel zal rijden, dus ik zal voor montage die dubbele stukken goed conserveren aan de binnen- en buitenkant en dat moet dan wel genoeg zijn.
Ze komen onder een Eend die niet veel zal rijden, dus ik zal voor montage die dubbele stukken goed conserveren aan de binnen- en buitenkant en dat moet dan wel genoeg zijn.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962