Invoeren 2CV?
Invoeren 2CV?
Beste Eendgebruikers,
Al een tijdje ben ik op zoek naar een mooi Eendje wat aan mijn verwachtingen voldoet. Ik heb er nu eentje zien staan die nog geimporteerd moet worden vanuit Frankrijk. Hij staat wel al in Nederland. Heeft iemand enig idee hoe dit zit met de kosten en APK-keuringen e.d.??
Ik had al een site gevonden waar je de BPM kan berekenen, maar weet niet echt de nieuwprijs van een Eend uit dat jaartal:
KLIK!
En de wachttijden van de keuringsstations van de RDW:
Ook KLIK!
De Eend is van 1984.
Alvast bedankt!!
Al een tijdje ben ik op zoek naar een mooi Eendje wat aan mijn verwachtingen voldoet. Ik heb er nu eentje zien staan die nog geimporteerd moet worden vanuit Frankrijk. Hij staat wel al in Nederland. Heeft iemand enig idee hoe dit zit met de kosten en APK-keuringen e.d.??
Ik had al een site gevonden waar je de BPM kan berekenen, maar weet niet echt de nieuwprijs van een Eend uit dat jaartal:
KLIK!
En de wachttijden van de keuringsstations van de RDW:
Ook KLIK!
De Eend is van 1984.
Alvast bedankt!!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
kosten
BPM zal inderdaad wel op 0 worden afgerond.
Kosten keuring inclusief apk rapport 115 euro.
Verwijderings bijdrage 45 euro.
Ter keuring aanbieden bij RDW en je krijgt een accept giro om vooraf de verweiderings bijdrage te betalen en je krijgt de bevestiging voor de keuring.
Kosten keuring inclusief apk rapport 115 euro.
Verwijderings bijdrage 45 euro.
Ter keuring aanbieden bij RDW en je krijgt een accept giro om vooraf de verweiderings bijdrage te betalen en je krijgt de bevestiging voor de keuring.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
BPM
Het BPM verhaal is veranderd er blijft altijd 10 % staan, tot dat hij 25 jaar oud is dan vervalt deze en ook de verweiderings bijdrage.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
HELP WANTED!!!!!!
Ik heb via het www in Frankrijk een roestvrije en rijdende aankoop gedaan: EEN ZWARTE DYANE uit 1969
Ik wil hem volgende week gaan ophalen maar wat nu?
1. Moet ik de auto in Frankrijk WEL/NIET op mijn naam laten zetten?
NIET? Hoe komt de Fransman aan zijn vrijwaringsbewijs of bestaat dat daar niet?
2. Ik zal Emerpark bellen voor een tijdelijke verzekering.
3. Hoe zit het met Douane? Iemand tips?
4. Dan een afspraak maken met de RDW.
5. Vergeet ik nog iets?
Ik heb via het www in Frankrijk een roestvrije en rijdende aankoop gedaan: EEN ZWARTE DYANE uit 1969
Ik wil hem volgende week gaan ophalen maar wat nu?
1. Moet ik de auto in Frankrijk WEL/NIET op mijn naam laten zetten?
NIET? Hoe komt de Fransman aan zijn vrijwaringsbewijs of bestaat dat daar niet?
2. Ik zal Emerpark bellen voor een tijdelijke verzekering.
3. Hoe zit het met Douane? Iemand tips?
4. Dan een afspraak maken met de RDW.
5. Vergeet ik nog iets?
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Ja ik heb ze aardig doorgelezen maar wat is ik me steeds afvraag is het punt van 'je geeft het geld aan de eigenaar en dan naar het postkantoor?'
Ik heb van een iemand die een Ami heeft geïmporteerd het volgende stukje ontvangen:
Ik heb van een iemand die een Ami heeft geïmporteerd het volgende stukje ontvangen:
Gebeurt dat bij het postkantoor?Waar het om gaat is dat jij een vrijwarings bewijs moet
ondertekenen (waardoor zij er vanaf zijn zeg maar) en je krijgt de
carte gris mee waar Vendu opstaat. Zij knippen daar eenhoekje van af
en houden die zelf.
Het op jou naam zetten gebeurt pas in nederland als je voor de
keuring naar de RDW gaat
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Re: BPM
Zie ook hiervoor: www.douane.nl daar kun je de afschrijvingstabellen vinden.Le Patron schreef:Het BPM verhaal is veranderd er blijft altijd 10 % staan, tot dat hij 25 jaar oud is dan vervalt deze en ook de verweiderings bijdrage.
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)
C'est la tone que fait la musique.
C'est la tone que fait la musique.
Gisteren bij de RDW (Schiedam) geweest voor Nefertiti (Zwarte Dyane) en ben helaas nog geen kenteken rijker. Ze is op vier punten afgekeurt:
1. Rubberen ring in de tankdop ontbreekt
2. Stofhoes was gescheurt (was een week geleden vervangen maar bij na de frotteurafstelling zijn de spatborden er niet goed opgezet en is het gaan slijten)
3. Wiellager rechtsachter is hoorbaar.
4. Het chassisnummer zit waarschijnlijk onder een laagje polester (wat doen Fransen daar toch mee)
Dusssss even een avondje klussen bij Harrie, chassisnummer zoeken en 3 mei voor de herkeuring en hebbes: een blauw kenteken!
De keurmeester had zelf ook een Dyane uit '71 ... !
1. Rubberen ring in de tankdop ontbreekt
2. Stofhoes was gescheurt (was een week geleden vervangen maar bij na de frotteurafstelling zijn de spatborden er niet goed opgezet en is het gaan slijten)
3. Wiellager rechtsachter is hoorbaar.
4. Het chassisnummer zit waarschijnlijk onder een laagje polester (wat doen Fransen daar toch mee)
Dusssss even een avondje klussen bij Harrie, chassisnummer zoeken en 3 mei voor de herkeuring en hebbes: een blauw kenteken!
De keurmeester had zelf ook een Dyane uit '71 ... !
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Truucje wat ik gehoord heb bij de afgelopen meeting: remschoenen zo afstellen zodat ze iets aanlopen en dus piepen. DAn hoor je dat lager niet meerRevi schreef:Gisteren bij de RDW (Schiedam) geweest voor Nefertiti (Zwarte Dyane) en ben helaas nog geen kenteken rijker. Ze is op vier punten afgekeurt:
1. Rubberen ring in de tankdop ontbreekt
2. Stofhoes was gescheurt (was een week geleden vervangen maar bij na de frotteurafstelling zijn de spatborden er niet goed opgezet en is het gaan slijten)
3. Wiellager rechtsachter is hoorbaar.
4. Het chassisnummer zit waarschijnlijk onder een laagje polester (wat doen Fransen daar toch mee)
Dusssss even een avondje klussen bij Harrie, chassisnummer zoeken en 3 mei voor de herkeuring en hebbes: een blauw kenteken!
De keurmeester had zelf ook een Dyane uit '71 ... !
Afblijven.
Wel verdo**e,
Vanmorgen bij de RDW geweest voor de herkeuring van mijn Dyane, alles goed op één ding: het chassisnummer.
Er schijnt in Nederland al een Citroën rond te rijden met dat chassisnummer en wel een DS uit 1971.
Nu moet ik bij Citroën een verklaring krijgen dat dat chassisnummer destijds gemaakt is voor een Dyane uit 1969.
De RDW had een lijst liggen van de website van Cats waarin mijn chassisnummer valt in een reeks voor een Dyane AYB-A uit 1970.
Ik heb een AYB-A maar dan uit 1969.
Weet iemand hoe ik in contact kan komen met Citroën Frankrijk, oftwel de fabriek die deze zaken registreerd? Mijn Frans is helaas nihil.
Vanmorgen bij de RDW geweest voor de herkeuring van mijn Dyane, alles goed op één ding: het chassisnummer.
Er schijnt in Nederland al een Citroën rond te rijden met dat chassisnummer en wel een DS uit 1971.
Nu moet ik bij Citroën een verklaring krijgen dat dat chassisnummer destijds gemaakt is voor een Dyane uit 1969.
De RDW had een lijst liggen van de website van Cats waarin mijn chassisnummer valt in een reeks voor een Dyane AYB-A uit 1970.
Ik heb een AYB-A maar dan uit 1969.
Weet iemand hoe ik in contact kan komen met Citroën Frankrijk, oftwel de fabriek die deze zaken registreerd? Mijn Frans is helaas nihil.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
neem contact op met citroen nederland, afdeling apres-vente (dienst na verkoop). Die kunnen je zaken bevestigen.
hoe weet je dat de lijst van mijn site komt?
De lijst van mijn site stamt van de dyane vereniging, en als ik het goed heb is ie samengesteld door johan vernooij, ik heb er enkel nog wat ontrbrekende zaken aan toegevoegd.
verder is er de kwestie van modeljaar.
Vanaf october gaat het modeljaar in, dus auto's gebouwd na october kunnen in citroen lijsten voorkomen als het jaar daarop.
Dan zijn er nog de problemen metauto's die in het ene jaar gebowud zijn en het volgende jaar pas afgeleverd...
is geen exacte wetenschap die chassisnummers, zeker niet als je op het randje terecht komt.
hoe weet je dat de lijst van mijn site komt?
De lijst van mijn site stamt van de dyane vereniging, en als ik het goed heb is ie samengesteld door johan vernooij, ik heb er enkel nog wat ontrbrekende zaken aan toegevoegd.
verder is er de kwestie van modeljaar.
Vanaf october gaat het modeljaar in, dus auto's gebouwd na october kunnen in citroen lijsten voorkomen als het jaar daarop.
Dan zijn er nog de problemen metauto's die in het ene jaar gebowud zijn en het volgende jaar pas afgeleverd...
is geen exacte wetenschap die chassisnummers, zeker niet als je op het randje terecht komt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net