Waar moet ik op letten bij de aankoop van een 2cv???
Waar moet ik op letten bij de aankoop van een 2cv???
Ben naarstig op zoek naar een 2 cv, maar heb geen idee waar ik allemaal op moet letten. Bericht mij over specifieke slechte kenmerken, zodat ik de juiste beslissing kan maken. Ben verder op zoek naar een exploded view van de 2cv zodat ik meer inzicht krijg in de bouw van het beestje.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb zelf ooit eens een samenvatting geschreven van verschillende aankooptips die al op het net stonden. Ze zijn te vinden op mijn site en een goede aanvulling op de tips van 2cv.nl. Naar mijn inziens dan.
http://www.citroen2cv.cjb.net
Succes
http://www.citroen2cv.cjb.net
Succes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
Ik ben zojuist al de straat op geweest om zomaar eens een te inspecteren.
Met name de driehoeksplaten.
Ik kom uit Delft en ik ken hier Eenden Harry, ik weet niet of ie ook bij jullie bekend is.
Ben ook erg benieuwd naar technische publicaties. Bestaan er complete bouwbeschrijvingen?
Heeft een van jullie die? En zo ja, kan ik daar een copie van krijgen?
Kosten geen probleem.
Ik ben zojuist al de straat op geweest om zomaar eens een te inspecteren.
Met name de driehoeksplaten.
Ik kom uit Delft en ik ken hier Eenden Harry, ik weet niet of ie ook bij jullie bekend is.
Ben ook erg benieuwd naar technische publicaties. Bestaan er complete bouwbeschrijvingen?
Heeft een van jullie die? En zo ja, kan ik daar een copie van krijgen?
Kosten geen probleem.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Bij bouwbeschrijvinegn van de eend denk ik aan vraagbaken ed.
Je kunt ook eendologie eens doorkijken van het eendeei. Daar staat ook veel nuttige info over de constructie van de eend.
www.eendeei.nl en dan naar eendologie meen ik. Dit is een boek, maar staat ook compleet online.
Je kunt ook eendologie eens doorkijken van het eendeei. Daar staat ook veel nuttige info over de constructie van de eend.
www.eendeei.nl en dan naar eendologie meen ik. Dit is een boek, maar staat ook compleet online.
PuNk RoCK LosEr
Ja, Punky, dat soort dingen vraagbaak, werkplaats handboeken ed.
Heeft een van jullie zoiets in het bezit en zou ik daar een copie van kunnen krijgen?
Ik kwam zelf al via een ander deel van het forum uit bij het volgende boek:
Repair Guide: Citroen 2CV/6, 2CV/4 from February 1970: Another Workshop Manual (Peter Russek Glove-box Series)
Is dit een aanrader of weten jullie betere?
Ben verder al weer een heel stuk wijzer geworden via deze site en alle links.
Heeft een van jullie zoiets in het bezit en zou ik daar een copie van kunnen krijgen?
Ik kwam zelf al via een ander deel van het forum uit bij het volgende boek:
Repair Guide: Citroen 2CV/6, 2CV/4 from February 1970: Another Workshop Manual (Peter Russek Glove-box Series)
Is dit een aanrader of weten jullie betere?
Ben verder al weer een heel stuk wijzer geworden via deze site en alle links.
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Als je en een mooie opengewerkte tekening van een eend en een handige handleiding voor reparaties zoekt moet je volgens mij uitkomen bij de -engelstalige helaas- Haynes. Dit boekwerk heeft een dergelijke plaat op de voorkant staan!
Een Haynes is rood met geel, en er staan zwartwit foto's in. Voor ongeveer 15 euro koop je ze 2e hands op eendenbeurzen of boekenbeurzen. Maar zijn ook nieuw te bestellen via internet. Overigens moet je opletten dat je er een vertaling van moeilijke woorden bij krijgt van het engels naar het nederlands, dat scheelt een hoop gedoe. Die vertaling is gratis!
Haynes is al een paar jaar actief, dus zorg dat de versie die je koopt aansluit bij het bouwjaar van je -toekomstige- eend. De jaartallen staan ook op de voorkant genoemd.
In de praktijk is een combinatie van een Haynes en de nederlandse Vraagbaak genoeg om zelf sleutelend een heel eind te komen. Koop ze dus allebei.
Hanzzl
Een Haynes is rood met geel, en er staan zwartwit foto's in. Voor ongeveer 15 euro koop je ze 2e hands op eendenbeurzen of boekenbeurzen. Maar zijn ook nieuw te bestellen via internet. Overigens moet je opletten dat je er een vertaling van moeilijke woorden bij krijgt van het engels naar het nederlands, dat scheelt een hoop gedoe. Die vertaling is gratis!
Haynes is al een paar jaar actief, dus zorg dat de versie die je koopt aansluit bij het bouwjaar van je -toekomstige- eend. De jaartallen staan ook op de voorkant genoemd.
In de praktijk is een combinatie van een Haynes en de nederlandse Vraagbaak genoeg om zelf sleutelend een heel eind te komen. Koop ze dus allebei.
Hanzzl
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Regelmatige poster