Het ging destijds om een nieuw concept auto. kleine lichte auto's, die waren er niet voor de oorlog. Na de oorlog kwam daar iets anders bij, mobilisering en goedkoop. Een auto voor iedereen, en dus robuust. Dat was de vooroorlogse 2cv niet. Ook waren productie methoden door de oorlog aanmerkelijk veranderd.Twécévé schreef: Wat die prototypes betreft: zou de eend zo op de markt zijn gebracht als WO2 niet was uitgebroken? De 2cv zoals die na de oorlog gepresenteerd werd was gelukkig heel wat mooier.
Of was dit puur een prototype voor de techniek? volgens mij niet.
foto's citromobile
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
'k Heb de tekst wel aandachtig gelezen, verbaasd naar de foto's van deRollo schreef:Stond een bord bij met waar ze deze vandaan getrokken hebben.
Ik heb het niet gelezen, maar hij is van de E.E.E.C. En zag dat ze er een gat voor in een dak van een schuur hebben moete nzagen.
Wie heeft er een foto gemaakt van de tekst?
gat-in-het-dak-zagen-om-hem-eruit-te-takelen-actie gekeken, maar heb er geen foto van gemaakt.
Laatst gewijzigd door Jesper op ma 7 mei, 2007 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vooral doen!!! inruilen die axIk (een AX rijdster) was dit weekend op citromobile en ik moet zeggen dat ik tochwel enigzins 'verliefd' ben geworden op die eendjes. Nu zit het er voor mij nog even niet in vanwege geld maar ooit komt er wel een!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Regelmatige poster
mooie foto's allemaal prachtig
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
Nah inruilen doen we niet, ik ben ook wel heel gek op mijn pimpy AX maar erbij word hem zeker wel! :pcharleston tuning schreef:Vooral doen!!! inruilen die axIk (een AX rijdster) was dit weekend op citromobile en ik moet zeggen dat ik tochwel enigzins 'verliefd' ben geworden op die eendjes. Nu zit het er voor mij nog even niet in vanwege geld maar ooit komt er wel een!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Mooie foto's allemaal! Ik heb er ook nog een paar gemaakt. Incl. detailfoto's van de pare soleil van Rusty en Sellavie, zodat ik binnenkort zelf aan de slag kan.
En MB had het natuurlijk weer druk met werken:
O ja! Op de terugweg, bij een benzinepomp, zijn MB en ik de grote Ramses Shaffy nog tegengekomen! Als passagier in een grijze Eend. De bestuurder vroeg nog of we op een meeting geweest waren... Die gaat kennelijk de meetings niet af
En MB had het natuurlijk weer druk met werken:
O ja! Op de terugweg, bij een benzinepomp, zijn MB en ik de grote Ramses Shaffy nog tegengekomen! Als passagier in een grijze Eend. De bestuurder vroeg nog of we op een meeting geweest waren... Die gaat kennelijk de meetings niet af
Laatst gewijzigd door Transat op ma 7 mei, 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
Hi Arno,
Leuke foto's Het zag er gezellig uit.
p.s. edit even je link naar alleen http://transat2.photosite.com/ anders kom je alleen op de foto dierje al hebt staan....
Leuke foto's Het zag er gezellig uit.
p.s. edit even je link naar alleen http://transat2.photosite.com/ anders kom je alleen op de foto dierje al hebt staan....
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Ramses Shaffy had vlak daarvoor opgetreden op het bevrijdingsfestival in Almere samen met Alderliefste.Transat schreef:O ja! Op de terugweg, bij een benzinepomp, zijn MB en ik de grote Ramses Shaffy nog tegengekomen! Als passagier in een grijze Eend. De bestuurder vroeg nog of we op een meeting geweest waren... Die gaat kennelijk de meetings niet af
Ik ben savonds nog geweest, erg relaxes met Van Velzen en Direct!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bedankt Joost, ik heb de link aangepast. Ja, d'r stond weer veel bijzonders in Utrecht. Vooral die zelfbouw DS-4-deurs-cabrio-met-SM-V6-motor vond ik een héél apart geval. En hoe was de Eendologie? Nou, dat lees ik wel in dat andere topic!
Ha! Die Alderliefste zat achter het stuur Toen ik googlede op 'ramses shaffy 2cv' stond ie bij de eerste link meteen in beeld.Rollo schreef:Ramses Shaffy had vlak daarvoor opgetreden op het bevrijdingsfestival in Almere samen met Alderliefste.
Hahahahah te gek man had ff een foto gemaakt joh!Transat schreef:Ha! Die Alderliefste zat achter het stuur Toen ik googlede op 'ramses shaffy 2cv' stond ie bij de eerste link meteen in beeld.Rollo schreef:Ramses Shaffy had vlak daarvoor opgetreden op het bevrijdingsfestival in Almere samen met Alderliefste.
Ik baalde dat ik dat optreden gemist heb. Vind dit http://www.shaffy.nl/laatmevivre.html
Zo'n FANTASTISCH goed waanzinnig mooi nummer!!!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
[quote="Transat"]Mooie foto's allemaal! Ik heb er ook nog een paar gemaakt. Incl. detailfoto's van de pare soleil van Rusty en Sellavie, zodat ik binnenkort zelf aan de slag kan.
quote]
Geinig, we hebben elkaar nog heel kort gezien zie ik, de laatste foto die je gemaakt heb sta ik nog op met m'n vader. Ik hoop niet dat we je gesprek afgekapt hadden? Ik wilde eigenlijk een kort vraagje stellen, maar uiteindelijk werd het een lang gesprek. HEt was wel erg interessant in ieder geval!
quote]
Geinig, we hebben elkaar nog heel kort gezien zie ik, de laatste foto die je gemaakt heb sta ik nog op met m'n vader. Ik hoop niet dat we je gesprek afgekapt hadden? Ik wilde eigenlijk een kort vraagje stellen, maar uiteindelijk werd het een lang gesprek. HEt was wel erg interessant in ieder geval!