Burtons, lomaxen, Charons, Le Patrons, etc.
-
Robbert.
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door Robbert. » ma 19 mar, 2007 22:29
Evan schreef:Robbert. schreef:Er zijn genoeg argumenten, zélfs voor 2cv liefhebbers die niks met kitcars hebben, om het bouwen van kitcars toe te juichen.
zeg eh, spreek 'ns voor jezelf!
Hiermee spreek ik voor mezelf!
Waarmee ik niet wil zeggen dat je ze mooi moet vinden ik rijdt zelf ook liever in een 2cv rond.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
-
bartje2212
- Regelmatige poster
Bericht
door bartje2212 » di 20 mar, 2007 09:54
ik vind ze allebei leuk! Zowel 2cv als de lomax. maarja, alles wat je zelf in elkaar bouwt/knutselt en verzint, is leuk. (tenzij je iets gigantisch verkloot)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
BasvanEerden
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door BasvanEerden » wo 25 apr, 2007 09:34
Al heel lang wou ik een burton kitcar. Ik vind het een mooie verschijning om te zien. En ik ben trots op mijn eigen burton. Rijdt heerlijk en ik geniet ervan. Maar ik vind het dan zonde om er een goede eend voor te slopen. Daarom kocht ik een 2cv die al een klapper gemaakt. De onderdelen die goed waren kregen een goed baasje. En de 2cv is ideaal als kitcar basis. Ik zou het zo weer doen maar wel met verrotte eendjes waar geen andere redding voor is.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
Spookeend
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door Spookeend » wo 25 apr, 2007 10:03
Hey, die is nog wel aardig te noemen, zou alleen wel een ander front willen dan.
Maar ik ga voor de optie, dan maak ik zelf wel wat. Liever wat unieks dan de zoveelste kitkar. Met alle respect voor kitkars, ik zwaai ook gewoon naar een kitkar als ik er 1 zie hoor, lol.
Maar, ik vind het gewoon kicke als de basic vormen van de auto (in dit geval de eend dus) nog terug te vinden zijn.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
Twécévé
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » wo 25 apr, 2007 10:34
Yannick schreef:Jij vraagt om discussie he? Als een kitcar een 2cv is dan ben ik blij dat er voor onze deur een Berlingo staat, excuseert u mij voor deze uitspraak. Weg sfeer, weg gevoel...hallo polyester!
Ja, ben ik het mee eens. Als mijn eend niet meer te redden was dan verkocht ik het kenteken aan BCC, heb ik nog wat geld. Dan gebruik ik dat geld wel als startkapitaal voor een
Volkswagen Kubelwagen ipv zo'n gedrocht:
Dit is een Kubelwagen overigens:
http://www.speedace.info/automotive_dir ... hooded.jpg
De duitsers hadden in WO2 overigens belangstelling voor het project van Citroen om een lichte eenvoudige wagen te maken (de eend dus). Daarom heeft citroen alle prototypes (op een paar na) vernietigd. kHeb al z'n leven het idee dat dit met de kubelwagen te maken had. De Duitsers wilde namelijk ook een auto die eenvoudig was, licht en waarmee je overal kon komen.
-
Tim Rozendaal
- Regelmatige poster
Bericht
door Tim Rozendaal » wo 25 apr, 2007 17:55
Twécévé schreef:De duitsers hadden in WO2 overigens belangstelling voor het project van Citroen om een lichte eenvoudige wagen te maken (de eend dus). Daarom heeft citroen alle prototypes (op een paar na) vernietigd. kHeb al z'n leven het idee dat dit met de kubelwagen te maken had. De Duitsers wilde namelijk ook een auto die eenvoudig was, licht en waarmee je overal kon komen.
Gelukkig hadden de Fransen een beetje smaak!
niet dat ik een kever niks vind hoor
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
Twécévé
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » wo 25 apr, 2007 19:15
Tim Rozendaal schreef:Twécévé schreef:De duitsers hadden in WO2 overigens belangstelling voor het project van Citroen om een lichte eenvoudige wagen te maken (de eend dus). Daarom heeft citroen alle prototypes (op een paar na) vernietigd. kHeb al z'n leven het idee dat dit met de kubelwagen te maken had. De Duitsers wilde namelijk ook een auto die eenvoudig was, licht en waarmee je overal kon komen.
Gelukkig hadden de Fransen een beetje smaak!
niet dat ik een kever niks vind hoor
Haha, ze hebben trouwens de kever nog omgebouwd tot een soort terrienwagen. Dit bleek geen goed combinatie (te zwaar). Dus toen de Kubelwagen ontdekt. De 2cv zou hier ook geschikt voor geweest zijn. Gelukkig dat die fransen de boel gesloopt hebben.
-
gerrit v
- Beginner
-
Contacteer:
Bericht
door gerrit v » wo 9 mei, 2007 16:52
Hier hebben we het afgelopen jaar knap ons best op gedaan.
Ons model nummer 2, de Voglietta MilleMiglia
Wat denken jullie van dit jasje voor de oerbetrouwbare eend techniek?
-
Tim Rozendaal
- Regelmatige poster
Bericht
door Tim Rozendaal » wo 9 mei, 2007 16:56
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit de eerste mooie Voglietta vind, maar het is dan wel meteen een hele mooie
zeg er wel bij dat ik geen van allen in het echt gezien heb
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
Rollo
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door Rollo » wo 9 mei, 2007 17:03
Waarom kan het allemaal niet wat ronder?
Dat vierkante stuk body achter de stoelen vind ik niet echt mooi.
Een beetje meer Engesle uitstraling kan geen kwaad denk ik.
Maar jullie zijn op de goede weg!
-
Jeroen-citroen
- Moderator
Bericht
door Jeroen-citroen » wo 9 mei, 2007 17:06
Ik vind het wel een mooie kitcar. Alleen is hij wat mij betreft wel behoorlijk engels getint. Maar mocht mijn koets ooit niet meer te redden zijn maakt dit wel een kans
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
Twécévé
- Veelvuldig poster
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » wo 9 mei, 2007 17:15
kVind het voorzichtig gezegd niet zo. De enige kitcar die er een beetje mee door kan is de Burton. Volgens mij kun je het na diens introductie wel vergeten om geld te verdienen met een nieuw ontworpen kitkar. Burton heeft toch een beetje de markt gestolen volgens mij. Heb het gevoel dat ik bovenstaande kitcar al een paar keer eerder heb gezien op citromobile.
Deze auto (mn eerste) rijdt nu ook rond als Burton. Ze kunnen 1000 kitcars bouwen, maar origineel blijft ie toch het mooist!
-
Punky
- Addicted user
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » wo 9 mei, 2007 23:16
Je haalt nu de voglietta en de cygnus door mekaar. Deze lijken erg, maar de Voglietta heeft mijns inziens betere verhoudingen.
Ik heb zelf ook het idee dat de kitcarwereld raakt uitgekeken op de Burton. Alles is al wel een keer gedaan met deze kit, dus een nieuwe kit zou zeker kunnen scoren.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
bartje2212
- Regelmatige poster
Bericht
door bartje2212 » do 10 mei, 2007 10:04
ik blijf het wel leuk vinden dat er toch steeds weer wat bedacht wordt om op de basis van een a-type te bouwen. Soms is het lelijk, maar er zitten ook best goede modellen tussen.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
Marco 007
- Eenmalige poster
Bericht
door Marco 007 » vr 18 mei, 2007 00:34
Ik ga voor een Burton MET treeplank...
Freek, waar heb je de spatborden met treeplank (laten) maken?
Overigens, zijn de treeplanken stevig genoeg om gebruikt te worden?
Verder droom ik nog over deurtjes in de Burton......
Voor mijn gevoel is ie pas af met treeplank én deurtjes..
Heb ooit een belgische Burton gezien in champagne kleur gespoten en met treeplanken van hout, vond het geweldig!
Marco.
Zoekende naar een kitcar....