rook en olieverbuik

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 apr, 2007 09:33

Zullen we het big-bore verhaal in 1 topic houden. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 17 apr, 2007 16:45

wally schreef:Van het weekend dikke olie geprobeerd, en dat geeft ........ nog dikkere rook, de auto's achter me zijn er niet blij mee ;-) Dus dan maar vernieuwen en meteen maar een bigbore setje besteld ;-p ben zeer benieuwd.....
Heb je al je compressie gemeten? De koppen blijven toch gelijk met een big bore? Zul je zien dat het aan je klepgeleiders ligt heb je nog niks gewonnen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » di 17 apr, 2007 21:00

Ik heb geen compressiemeter dus ik kan het het pas zien wanneer het open licht helaas. De carterdruk is in iedergeval wel goed sinds ik de olievulpijp heb vervangen

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 18 apr, 2007 07:44

Als de carteronderdruk goed is,kan het met de zuigers & cilinders nooit zo
slecht zijn.Want dan zou de compressiedruk in het carter komen en daar
is het niet op berekend.Ik ga dan toch meer richting klepgeleiders zoeken

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » wo 18 apr, 2007 09:56

Klepgeleiders of klepseals? Als de klepgeleiders niet goed meer zijn betekend dat dan de hele kop vervangen?

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » wo 18 apr, 2007 09:57

Klepgeleiders of klepseals? Als de klepgeleiders niet goed meer zijn betekend dat dan de hele kop vervangen?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 18 apr, 2007 14:01

Dat is meestal de makkelijkste weg,maar de geleiders en de kleppen zijn
te vervangen

wally
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 22:58
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door wally » do 10 mei, 2007 21:33

Zo inmiddels is de motor uit elkaar geweest en het was een gebroken zuigerveer i.c.m. een kras in de cylinder. Nieuwe (big bore) cylinders erop en ..... geen rookgordijn meer ;-)
Bedankt voor jullie hulp

Plaats reactie