Club of Special

Alles over het heerlijke eendrijden.

Welke uitvoering heeft je voorkeur?

Club
14
36%
Special
17
44%
Het beste van beide
7
18%
maakt mij niet uit
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 20 apr, 2007 22:40

Een Special met binnensluiter, voorstoelen, ronde koplampen, rechter buitenspiegel, raam-uithoudertjes en achterruitverwarming.

Welke eigenschap nou precies bij een Club hoort en welke bij een Special weet ik niet :oops:
Afblijven.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 20 apr, 2007 22:47

:lol: Je kan beter gaan vragen wie er nog een originele club of special heeft.
Mijn club heeft BX stoelen een skai :shock: achterbank en geen hoedenplank/zak. Trouwens ook heb ik een zwart dakkie en die hoort bij de club in kleur en er zit een ruit in met verwarming maar die doe t niks omdat ie niet is aangesloten :roll: Met andere woorden er klopt geen moer van :wink:
Maaaaarrrrr.................. hij rijdt wel als een echte eend en dat blijft heerlijk 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

sellavie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 365
Lid geworden op: vr 14 apr, 2006 21:21

Bericht door sellavie » za 21 apr, 2007 00:11

ach, wie rijd er nu tegenwoordig nog in een standaard mercedes of Volvo? ze hangen er zo voor 15000 euro aan opties aan, en wij zitten te l@llen over wat flauwekul dingetjes, ik heb nog steeds geen stoelen met geheugen o.i.d.

wel wil ik kroeskontrol in m'n eend, kan iemand me helpen? apperatuur heb ik ...en 2 linker handen :D
wie helpt me?

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » za 21 apr, 2007 09:12

sellavie schreef:ach, wie rijd er nu tegenwoordig nog in een standaard mercedes of Volvo? ze hangen er zo voor 15000 euro aan opties aan, en wij zitten te l@llen over wat flauwekul dingetjes, ik heb nog steeds geen stoelen met geheugen o.i.d.

wel wil ik kroeskontrol in m'n eend, kan iemand me helpen? apperatuur heb ik ...en 2 linker handen :D
wie helpt me?
Baksteen?

Nee, grapje. Liep ergens op het forum al een discussie hierover. Hoop niet dat die weer nieuw leven ingeblazen word......


http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ght=cruise

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » za 21 apr, 2007 09:37

die van mij was ooit eens club, maar nu met ronde koplampen en wat de vorige eigenaar eraan geknutseld heeft weet ik niet...weinig origineel maar wel mijn eend...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » zo 22 apr, 2007 11:58

sellavie schreef:wel wil ik kroeskontrol in m'n eend, kan iemand me helpen? apperatuur heb ik ...en 2 linker handen :D
wie helpt me?
Kijk maar op Citromobile hoe m'n kroeskontrol d'r in zit gemonteerd. Dan wil ik meteen goed kijken hoe je pare soleil nou vastzit, want met de beschrijving alleen gaat het me niet lukken denk ik :?

En on topic: ik vind het basic van een Spécial het mooist (kale deuren, geen zijbekleding op de banken, geen chroomstrips, enz). Daarom vind ik vooral die gele Spécial 4 zdz zo mooi. :)
Maar: een binnensluiter is ook wel makkelijk, net zoals stoffen bekleding, dus heb ik het beste van beide: een Transat! :D :lol:

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 22 apr, 2007 13:16

Ik blijf bij een club (een rode)! Heb er inmiddels al drie gehad en ze bevallen me prima! :D

Eigenlijk vind ik weinig moois aan een eend maar ze zijn gewoon heel gaaf! :) Of je nou een club of een special hebt, ...ik vind het allebei eendjes die allebei tof zijn! :D

Desondanks verbouw ik mijn eend niet dusdanig dat ik er moeilijk weer een originele club van kan maken! En die vierkante koplampen? Die geven hem juist een herkenbaar uiterlijk en aan spiegels is nog een beetje goedkoop aan te komen omdat 'iedereen' rond wil! ;) :D

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » zo 22 apr, 2007 13:37

Rens schreef:Eigenlijk vind ik weinig moois aan een eend
:shock: Dat meen je niet!

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 22 apr, 2007 14:24

Transat schreef:
Rens schreef:Eigenlijk vind ik weinig moois aan een eend
:shock: Dat meen je niet!
Haha! :) Nou, als ik eerlijk ben kijk ik liever naar andere (klassieke) wagen dan een eend, ... Een eend is gewoon heel tof en praktisch! :D 8) 8) 8) Maar gelukkig is mooi een subjectief begrip en kun je er dagenlang over filosoferen zonder eruit te komen. (wat we hier dus ook niet gaan doen! ;))

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 14 mei, 2007 09:10

Met de dag leer je meer. kZat gisteren deze reclamefolder http://www.citrobe.org/2cvdyan0875.htm uit de jaren 70 door te nemen van de eend. Zie ik dat je de 2CV 4 en 6 hebt (volgens mij nog geen keuze voor Club of Special, wel tegen extra betaling 2 stoelen ipv een bank) maar ook nog een 2cv special. Wasdanouweer dacht ik. Blijkt dus een eend te zijn met 2cv4 motortje, geen 3e zijruit, altijd geel van kleur en zeer basic uitgevoerd. Een zeer begerenswaardig model moet ik zeggen.

Ik dacht: had citroen nou een stapeltje koetsen zonder 2e zijruitje over en hebben ze toen maar even een speciaal model op de markt gebracht?

kMoet hier op de site toch eens de geschiedenis van de eend helemaal doorlezen wanneer wat kwam.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 14 mei, 2007 11:09

Zou ik zeker doorlezen. De hele geschiedenis staat er tot in het kleinste detail (lees: elke verandering, ook die van de kleur van de knopjes bij wijze van spreken).

En inderdaad, die 2cv special is gebouwd om van een voorraad oude koetswerken af te komen.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 14 mei, 2007 12:05

Robbert. schreef: En inderdaad, die 2cv special is gebouwd om van een voorraad oude koetswerken af te komen.
Echt waar!!! :shock: Hahahaha, ik begin de filosfie van Citroen een beetje te begrijpen :lol: :lol: :lol:

Wel een heel cool karretje. Een jaren 70-eend met een jaren 60 look. kVind het mooier dat een 18 pk eend die wel eeen 3e zijruitje heeft.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 14 mei, 2007 13:16

sellavie schreef: ik heb nog steeds geen stoelen met geheugen o.i.d.
niet? tsss ikke wel hoor. ik stelde mijn bank in en zei: BLIJF!, nou dat herinnert ie prima hoor.

sellavie schreef:
wel wil ik kroeskontrol in m'n eend, kan iemand me helpen? apperatuur heb ik ...en 2 linker handen :D
wie helpt me?
bij conrad te verkrijgen voor 40 euro. installeren is een eitje: doosje ergens bevestigen en het kabeltje aan de carb vast maken klaar! ohnee nog een draadje naar het remlicht schakelaartje...

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 15 mei, 2007 00:42

Zoek eens op het woord cruisecontrol (of zelfs: cc) Je zult vast een compleet topic vinden over dit onderwerp. Is een tijdje geleden namelijk erg hot geweest hier op het forum. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » di 15 mei, 2007 17:47

Rechterbuitenspiegels zaten ook standaard op de laatste spécials, dus ook niet echt een club-eigenschap. Wel verrekt handig!

Plaats reactie